Gå til innhold

Får ikkje inn TV2 fra det digitale bakkenettet:(

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er sånn at eg fikk rikstv til jul, uten noe som helst pakke.

I tillegg følgte det med et kort, som skulle ta inn NRK-kanalene og TV2 (ut 2009).

Nå har eg prøvd å få den til i et par dager, og NRK funker knirkefritt, men tv2 får eg ikkje inn.

Signalstyrken er OK, men likevel...

Har sett på RiksTV sine nettsider, men der finner eg ingenting om problemet:(

Noen som kan dette?

Takker for svar på forhånd

Mvh toen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen "ingen tilgang" og boksen har vært i bruk et par dager, da er det grunn til å tro at kortet enten sitter i feil vei, eller ikke er registrert på din dekoder i RiksTVs database. Det skal kun ta minutter (max ca 20) fra kortet settes i boksen til alt er oppe og går, oog det er nok at boksen finner senderen og er påskrudd, den trenger ikke stå på noen bestemt kanal, så vidt jeg forstår.

Kan noen har tasta et feil tall i butikken i julestresset slik at kortet er registrert på feil boks? Eller kan det skyldes at du har ventet for mange dager mellom boksen og kortet ble kjøpt og de ble tatt i bruk, og registreringen av paringen mellom kort og boks automatisk er opphevet i RiksTVs database? Uansett, ta kontakt med butikken der dette er kjøpt, eller ring direkte til RiksTV. Du trenger sannsynligvis boksens serienummer eller "pairing ID" og kortnummer og/eller kundenummer hos RiksTV.

Lenke til kommentar
Feilmeldingen "ingen tilgang" og boksen har vært i bruk et par dager, da er det grunn til å tro at kortet enten sitter i feil vei, eller ikke er registrert på din dekoder i RiksTVs database. Det skal kun ta minutter (max ca 20) fra kortet settes i boksen til alt er oppe og går, oog det er nok at boksen finner senderen og er påskrudd, den trenger ikke stå på noen bestemt kanal, så vidt jeg forstår.

Kan noen har tasta et feil tall i butikken i julestresset slik at kortet er registrert på feil boks? Eller kan det skyldes at du har ventet for mange dager mellom boksen og kortet ble kjøpt og de ble tatt i bruk, og registreringen av paringen mellom kort og boks automatisk er opphevet i RiksTVs database? Uansett, ta kontakt med butikken der dette er kjøpt, eller ring direkte til RiksTV. Du trenger sannsynligvis boksens serienummer eller "pairing ID" og kortnummer og/eller kundenummer hos RiksTV.

Eg ser på nettsidene til RiksTV at det skal gå maks 60 dager før du "aktiverer" kortet, altså sette kortet i boksen.

Og at signalet er for dårlig...det er det ikkje, har tatt flere signalesjekker og det står: "signalstyrke, OK" eller noe i den dur/moll :yes:

Og at de i butikken har tastet feil er en mulighet. Men eg har spurt de som kjøpte den til meg, har og de forsikra meg om at kortet var "aktivert" med TV2.

Takker for svar! :w00t: Skal ringe kunderservice på mandag.

Mvh toen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...