Gå til innhold

piping fra min Corsair HX620

Anbefalte innlegg

Det kommer piping fra PCen min når jeg presser skjermkortet mitt (spill, F@H gpu-klient). Trodde først det var skjermkortet, men var inne i pcen min i dag og lokaliserte pipinga til strømforsyninga. Bygde pcen min i høst, så har ennå garanti, resten av oppsettet står i signaturen min.

Hva er galt, har jeg for svak PSU, må jeg sende inn den?

Edit: Var under pulten min nå, og pipinga er der ennå, har slått av F@H. Men den er ikke så kraftig som den var ved last.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett det skje sånn tilfeldig med forskjellige merker strømforsyninger rundt på nettet og nylige skjermkort. Hadde f.eks en OCZ StealthXStream-PSU i en av maskine som gjorde det samme under press. (bl.a kjøring av F@H). Utvekslet noen ord med en Corsair-representant for litt siden på et annet forum, han hadde vært ute for det samme i labratoriene deres, og det kunne ofte løses ved enten å bytte PSU eller bytte skjermkort. Så det er usikkert hvilken komponent som -egentlig- er å skylde på tydeligvis.

Lenke til kommentar

Bortsett fra at jeg har en e8400 og Mushkin minne, så er min PC nøyaktig lik som din (da også med tanke på vifter fra Noctua, kama-bay og TRUE). Jeg var også plaget med piping fra min Corsair HX620W ved last av skjermkortet. Hørte det veldig godt når jeg kjørte F@H, AtiTool og faktisk også når jeg spilte Chess Titans. Trodde i likhet med deg først at det kom fra skjermkortet. Etter litt lytting fant jeg imidlertid ut at det kom fra PSU. Byttet da til en PSU fra Chill Innovation, og etter det har pipelyden forsvunnet.

Som nevnt over, så ser det ut til at man verken kan skylde på PSU eller skjermkort alene, det er kombinasjonen som fremprovoserer pipelyden. Vil absolutt anbefale deg å bytte PSU. I et så, i utgangspunktet, stillegående system blir det vannvittig irriterende i lengden med "coil whine" fra PSU.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at jeg har en e8400 og Mushkin minne, så er min PC nøyaktig lik som din (da også med tanke på vifter fra Noctua, kama-bay og TRUE). Jeg var også plaget med piping fra min Corsair HX620W ved last av skjermkortet. Hørte det veldig godt når jeg kjørte F@H, AtiTool og faktisk også når jeg spilte Chess Titans. Trodde i likhet med deg først at det kom fra skjermkortet. Etter litt lytting fant jeg imidlertid ut at det kom fra PSU. Byttet da til en PSU fra Chill Innovation, og etter det har pipelyden forsvunnet.

Som nevnt over, så ser det ut til at man verken kan skylde på PSU eller skjermkort alene, det er kombinasjonen som fremprovoserer pipelyden. Vil absolutt anbefale deg å bytte PSU. I et så, i utgangspunktet, stillegående system blir det vannvittig irriterende i lengden med "coil whine" fra PSU.

Men tror dere at jeg kan få ny strømforsyning på garantien, eller må jeg ta fra egen lomme? Og er det bare å bytte til en ny av samme sort, eller må jeg ha en ny og kraftigere PSU? Hvorfor bråker den, er den ustabil? Når jeg kjører F@H på x4 cpu + gpu så har pcen restarta noen ganger de siste dagene, er det stabilitetsproblemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...