deadmansmarionet Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nå har det seg slik at kjæresten min er i panserbataljonen (oppmøte 7. januar), og jeg skal inn i luftforsvaret (rekrutt på madla) 15. januar. Hadde jo vært greit å sett hverandre iløpet av et år, så jeg lurer på om det er noen mulighet for at man kan få perm samtidlig, eller vil dette være fullstendig opp til de som bestemmer? Må man evnt. søke? Dessuten har jeg mistet brillene mine, men bruker de sjelden da jeg bruker kontaktlinser. Er det likevel en fordel å skaffe nye, med tanke på netter utendørs og slikt? Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Briller får du i Forsvaret, kostnadsfritt. Vedr perm kan det fort bli vanskelig, men sjansen for påske- og sommerpermer på samme tidspunkt er stor. Det er vanskelig for deg å vite hvor du vil havne foreløpig da sjøforsvaret sender folk "over hele landet", mens kjæresten din som nå er i Pbn antagelig vil være der (Setermoen) hele året. Om du havner i nærheten av hjemstedet blir det jo enkelt for deg å reise hjem de helgene/kveldene kjæresten er på perm. Ellers er vel sjansen for at sjøforsvaret skal sende deg til setermoen svært liten. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Søk deg til en annen gren? søk din kjærsten er? evnt. så går det an å snakke med befal osv, slik at dere kanskje kan få samkjørt permene litt. De er mennesker de også... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Dessuten har jeg mistet brillene mine, men bruker de sjelden da jeg bruker kontaktlinser. Er det likevel en fordel å skaffe nye, med tanke på netter utendørs og slikt? du bør nok skaffe briller ja, mye lettere å ta på i mørket ute i skogen og slikt. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Søk deg til en annen gren? søk din kjærsten er? evnt. så går det an å snakke med befal osv, slik at dere kanskje kan få samkjørt permene litt. De er mennesker de også... Det vet jeg nok ikke. De kan nok også være veldig vrange, noe som de oftest var der jeg var. Lenke til kommentar
deadmansmarionet Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Da får jeg satse på at jeg havner et praktisk sted! Er en smule stresset for at permene kræsjer, men det ordner seg forhåpentligvis... Angående brillene, bør jeg skaffe de nå før jeg drar, eller akn det ordnes mens jeg er der? Tidligere har jeg hatt veldig dyre glass, så er egentlig ikke så gira på å bruke masse penger på noe jeg egentlig ikke bruker /eventuelt ikke får bruk for? Betaler forsvaret dersom jeg møter opp brilleløs? (Tar selvsagt med kontaktlinsene..) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Nå har det seg slik at kjæresten min er i panserbataljonen (oppmøte 7. januar), og jeg skal inn i luftforsvaret (rekrutt på madla) 15. januar. Hadde jo vært greit å sett hverandre iløpet av et år, så jeg lurer på om det er noen mulighet for at man kan få perm samtidlig, eller vil dette være fullstendig opp til de som bestemmer? Må man evnt. søke? Dessuten har jeg mistet brillene mine, men bruker de sjelden da jeg bruker kontaktlinser. Er det likevel en fordel å skaffe nye, med tanke på netter utendørs og slikt? Kom deg et sted med turnustjeneste og få kjæresten din til å ta ut all permen i perioder der du er hjemme. Evt. kan vel kjæresten din også få seg turnustjeneste, selv om jeg tror det kan være vanskeligere i Hæren enn i Luftforsvaret, uten å si det sikkert. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ikke noe problem å komme seg som vaktsoldat på en eller annen gudsforlatt leir (og dermed få turnustjeneste) om du hadde rekrutt i hæren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå