Gå til innhold

BK: 3 Naturbilder

Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Etter råd fra brukere, har jeg valgt å endre oppløsning på bildene mine, samt redusere til 3 bilder og brukt bilder med tilnærmet motiver og setting.

Har også skiftet til en mer tilrettelagt overskrift.

Bildene er tatt med et Canon EOS450D kamera.

Jeg er en helt fersk fotograf, så jeg har eksperimentert litt med lukkertid på kameraet.

Jeg ønsker tilbakemeldinger på hva jeg har gjort bra med bildene, og hva jeg har gjort dårlig, slik det kan hjelpe meg til å forstå litt mer omkring det å ta bilder, og å kunne ta enda bedre bilder.

post-174299-1231458870_thumb.jpg

ISO100

18mm

f/22

1,6 sec

post-174299-1231458895_thumb.jpg

ISO100

18mm

f/22

1,6 sec

post-174299-1231458927_thumb.jpg

ISO100

18mm

f/11

2,0 sec

Endret av Slettet-t1pvX92QsX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterer posten til det den skal handle om.

Jeg syns alle tre bildene har for utbrent himmel. Jeg syns ikke det kler bildene. (Ser at en nedenfor mener det har sin sjarm, og det er sikkert helt riktig det som skrives om komposisjon og sånt.) Om du skal leke videre og har slike lang lukkertidsbilder av vann i tankene, så syns jeg du enten bør prøve med et gråfilter eller vente til det ikke er så lyst. Det er absolutt verdt å teste videre.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Litt for mange bilder, og de er strengt tatt ikke en serie alle sammen. Men de viser at du har kvaliteter som nybegynner som til slutt kan gjøre deg til en god fotograf, for det er langtfra den dårligste debuten vi har sett. Selv om de kanskje ikke er den typen bilder som engasjerer meg noe særlig, men jeg følte likevel for å skrive den betraktningen om din fremtid med kamera.

Lenke til kommentar

Nr 2 og 3 må jeg dessverre si at ikke gjorde altfor mye for meg, men derimot så drar nr 1 det opp veldig mye. Selv om bildet har store utbrendte områder, faller komposisjonen rett i boks, og jeg vil faktisk påstå at utbrendtheten faktisk gir det en spesiell sjarm. Takk for den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...