Gå til innhold

feil ved inntall av vista error 0x80300001

Anbefalte innlegg

får ikke innstallert vista kommer opp feil 0x80300001 når jeg skal velge partisjon jeg skal innstallere på.

hva er galt?

har prøvd og partisjonere og formatere i vista innstallasjonen men funker ikke..

har også prøvd fdisk, og andre partisjonsprogrammer i DOS. men det funker heller ikke? hva gjør jeg feil?

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Kjenner ikke så mye til dette, egentlig, men googlet litt og så at de fleste treffene var knyttet til partisjonskluss....bl.a at folk partisjonerte med XP og så skjønte ikke Vista den partisjoneringen siden det ikke hadde gjort det selv.

En ide kan vel være å legge inn xp påny, så formatere hele disken (ntfs)/fjerne partisjonen uten å legge inn xp påny.

Da burde vista innstallasjonen gå greit, og man kan partisjonere påny.

IDE burde ikke være noe problem, men vista trenger jo mye plass så hvis du har kun en liten partisjon gjen til vista så kan det også være noe der.

MS anbefalte vel 55 Gb ledig plass når vista kom i sin tid.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke så mye til dette, egentlig, men googlet litt og så at de fleste treffene var knyttet til partisjonskluss....bl.a at folk partisjonerte med XP og så skjønte ikke Vista den partisjoneringen siden det ikke hadde gjort det selv.

En ide kan vel være å legge inn xp påny, så formatere hele disken (ntfs)/fjerne partisjonen uten å legge inn xp påny.

Da burde vista innstallasjonen gå greit, og man kan partisjonere påny.

IDE burde ikke være noe problem, men vista trenger jo mye plass så hvis du har kun en liten partisjon gjen til vista så kan det også være noe der.

MS anbefalte vel 55 Gb ledig plass når vista kom i sin tid.

det funket ikke..samme feil som sist.jeg maa lete etter en driver til hardisken eller no?

er et vindu jeg kan trykke for og finne driver paa hdd eller cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...