blackbrrd Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Forøvirg må det kommeteres at å resize i photoshop er usakelig tungvint, det finns mange programmer som resizer utrolig mye fortere, man kan feks velge maks pixel, og å beholde formen, og man vil få bilder som er enten 150 brede eller høye, spørs på deres opprinnelig form, og få programmet til å kjøre denne operasjon på hele mapper, og voila: tusenvis av bilder resizet helt riktig på null tid, jeg liker dette alternativet bedre enn å here med java/jsp, slipper man å belaste systemet mer enn nødvendig. Nå husker jeg ikke navnet på noen mass-resizing-programmer, men søk litt og du vil garantert finne. AtW Photoshop gjør dette i en fei (så lenge du har en noenlunde oppegående maskin). Du kan resize hele mapper der også. Men det er vel ikke dette du er ute etter så vidt jeg forstår. Noen nevnte å gjøre dette "on the fly", du sier du koder i asp, da trenger du en komponent, har ikke funnet noen som gjør dette gratis _og_ bra. Du kan jo sjekke ut denne (30 dagers trail).. http://www.brizsoft.com/asp/thumb/. Dette gjelder da asp 3.0 Har selv bare begynt i det små med asp.net, så det kan tenkes det er mulig å gjøre det du er ute etter uten bruk av extra komponenter med .net. Jeg nevnte å gjøre det on-the-fly, men IKKE i asp, da må du jo ha en jalla-komponent som koster penger. Jeg nevnte jsp (man må bruke en java servlet) ettersom nesten hvem som helst som kan java klarer å lese inn en bildefil og resize den. Hvis man bruker noe sånt som dette kan man brukeren velge hvor store thumbnails han har lyst på. Hvis man skal ha en fast størrelse, så kan jo servlet'n lage en thumbnail fil hvis man ikke har det fra før, og deretter sende ut filen... Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Forøvirg må det kommeteres at å resize i photoshop er usakelig tungvint, det finns mange programmer som resizer utrolig mye fortere, man kan feks velge maks pixel, og å beholde formen, og man vil få bilder som er enten 150 brede eller høye, spørs på deres opprinnelig form, og få programmet til å kjøre denne operasjon på hele mapper, og voila: tusenvis av bilder resizet helt riktig på null tid, jeg liker dette alternativet bedre enn å here med java/jsp, slipper man å belaste systemet mer enn nødvendig. Nå husker jeg ikke navnet på noen mass-resizing-programmer, men søk litt og du vil garantert finne. AtW Photoshop gjør dette i en fei (så lenge du har en noenlunde oppegående maskin). Du kan resize hele mapper der også. Men det er vel ikke dette du er ute etter så vidt jeg forstår. Noen nevnte å gjøre dette "on the fly", du sier du koder i asp, da trenger du en komponent, har ikke funnet noen som gjør dette gratis _og_ bra. Du kan jo sjekke ut denne (30 dagers trail).. http://www.brizsoft.com/asp/thumb/. Dette gjelder da asp 3.0 Har selv bare begynt i det små med asp.net, så det kan tenkes det er mulig å gjøre det du er ute etter uten bruk av extra komponenter med .net. Jeg nevnte å gjøre det on-the-fly, men IKKE i asp, da må du jo ha en jalla-komponent som koster penger. Jeg nevnte jsp (man må bruke en java servlet) ettersom nesten hvem som helst som kan java klarer å lese inn en bildefil og resize den. Hvis man bruker noe sånt som dette kan man brukeren velge hvor store thumbnails han har lyst på. Hvis man skal ha en fast størrelse, så kan jo servlet'n lage en thumbnail fil hvis man ikke har det fra før, og deretter sende ut filen... Jeg har vel aldri insiunert at du sa at du skulle gjøre dette ved hjelp av ASP heller. Jeg henviser til personen som starta posten; siden HAN tydeligvis er kjent med ASP så er det kansje like greit å få tak i en komponenet og bruke den. Desuten så sier du "hvem som helst som kan java"... problemet er at alle i verden ikke kan java, mulig godeste "WebKnight" kan det, men han sier han koder i ASP. Så hvorfor lære seg nytt språk for resize noen bilder, når dette kan kjøpes for en billig penge? Vet ikke hvor mye du verdsetter fritiden din, men heldigivs er dette opp til "WebKnight". Er det rart det blir krig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå