Snusmumrikk1 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei. Jeg kjøpte en ny TV i dag, og trodde mye av støyet og de uklare bildene ville forsvinne fra det gamle 15'' TV, men det er fortsatt like dårlig. Jeg har kabel og lurer på om bilde vil bli bedre ved å kjøpe dekoder? Må jeg også ha parabol da? ' Jeg bor litt oppe i høyden i en slags "dal" så jeg vet ikke om det har noe å si. Dette er TV'en: https://prisguiden.no/product.php?productId=104981 Lenke til kommentar
War Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Siden du har kabel gjør det vel ikke noe om du bor i en dal. Du får bare inn analoge kanaler uten dekoder. Kjøper du en digital dekoder får du noe bedre bilde og flere kanaler ( de som kun er digitale ) Nå er det vanskelig å vite hvordan bilde ditt ser ut nå om det er naturlig eller ikke. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Hei. Jeg kjøpte en ny TV i dag, og trodde mye av støyet og de uklare bildene ville forsvinne fra det gamle 15'' TV, men det er fortsatt like dårlig. Dersom du går fra 15" bilderørs-TV til 22" LCD, vil all støy i bildet i teorien bli verre. Både fordi hver prikk eller stripe blir større, og og fordi LCD-TV gjerne er litt skarpere, mens bilderørs-TV-en med lavere oppløsning "glatter ut" både detaljer og støy litegrann. Dersom du har kabel-TV, kan du sannsynligvis få digitaldekoder fra kabel-TV-selskapet, og trenger ingen parabol. Men det fører til ekstra kostnader, gjerne både for dekoderen og for kanalpakker. Dersom kabelen du refererer til ikke går til et kabel-TV-selskap men går til ei antenne på taket, kan du vurdere digitaldekoder godkjent for RiksTV, dersom de har dekning der du bor. Du trenger ikke parabol da heller. Men om du vil ha parabol, er det selvsagt også en løsning, forutsatt at du ikke bor i satelittskygge pga. ei bratt dalside som sperrer utsikten mot sør. Endret 9. januar 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå