Gå til innhold

Hvordan slippe unna Militære?


Anbefalte innlegg

Hvorfor går vi på skole? Hvorfor jobber vi? Alt har en sammenheng. Som jeg sa tidligere, med denne holdningen ville gjort Norge til et fattig forsvar, ikke akkurat at det er så sterkt nå da, men det er iallefall bedre enn det har vært tidligere. Hva ville Norge kunne stille opp med uten et forsvar? Man kan ikke bare legge bort det og det bare fordi man ikke gidder.

 

Når det er pliktig, er det sånn som alle må gjennom, med mindre di har dokumentert at di slipper fra en lege.

 

Vel, skole og jobb er da hovedsaklig for og leve, og man kan til en meget stor grad bestemme hvor man vil arbeide og hva man vil gjøre.. Dessuten er det andre ting som spiller inn her, man kan komme hjem hver dag, man slipper og flytte langt, og man trenger ikke bo sammen med flere.

 

Militæret blir noe annet, man kommer skjeldent hjem, har vel mer eller mindre null privatliv og man er til de grader underbetalt. Og som trådstarter sier, det er mange som blir sendt hjem bare pga at forsvaret ikke har bruk for dem. Hva er da vitsen med og ta inn folk som ikke vil?

 

Og angående holdning, så er det enkeltpersoner som har det, ikke alle, så om 10% absolutt ikke vil inn i militæret, så spiller vel ikke det noen stor rolle så lenge de andre vil inn og har det bra?

 

 

Hadde vært artig og sett alle reaksjonene som hadde kommet om det ble obligatorisk for jenter og dra inn i militæret. Er mye enklere og si at man må dra inn og gjøre ditt og datt når man selv slipper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen for at jeg ikke ville i militæret er for at jeg ikke ble tatt inn der jeg ville.. Jeg hadde lyst til og lære endel, hadde lyst til og være mye i skogen og lære og overleve.. Men så ble jeg plassert Garden.. Så da droppet jeg det.

 

 

Hehe, og du tror ikke gardister tilbringer mye tid i skogen? HMKG er vel den eneste operative infanteribataljonen på Østlandet.

Lenke til kommentar
Jeg var også på sesjon og scorte høyt, helt til jeg skulle inn å snakke med en psykolog :p Litt rambo-attitude og snakk om å skalle ned nebbete befal og sånn så fikk jeg et skriv om at jeg var fritatt for militærtjeneste for all fremtid :D

 

Ja den prestasjonen regner jeg med du er skikkelig stolt av!

 

Til trådstarter: la typen reise i militæret og gjør det beste utav situasjonen. Det er garantert ikke siste gang i livet dere må gjøre ting dere ikke har lyst til, så den erfaringen vil dere vokse på.

 

Nei, jeg skammer meg og griner meg i søvn hver natt fordi jeg fant en kreativ og anderledes måte å slippe å gjøre noe jeg absolutt ikke hadde lyst til :cry:

 

Hvis han vil i militæret så burde han jo seff få "lov" til det, men hva er så galt med å ikke dra hvis man ikke vil?

 

Vil vel ikke si at en metode som har blitt brukt siden før du ble født er så enormt kreativ og annerledes.

 

Før var det å sluntre unna militæret omtrent synonymt med å være evneveik, og slett ikke kreativt.

 

Men om du vil ha "lurte meg unna militæret" på CVen din, så gjerne for meg.

Lenke til kommentar
Det beste vil være å vente til han skal opp dit for en siste sjekk før han blir faktisk godtatt inn i militæret. Der er det lettest å slippe unna, en liten snakk med legen eller de høyere rangerte mennene der om at han ikke vil være i militæret er nok til at han får penger til hjemreisen.

 

Hva sier man til legen eller den høyere rangerte mann? :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det som lett å bli erklært stridsudyktig - kvinnelegen på sesjon (som forresten ikke var direkte stygg) ga meg valget mellom å få 7/9 (hvis jeg absolutt hadde lyst) eller 4/9 på psykisk helse (som gjør det særs usannsynlig å bli innkalt) Jeg valgte 4/9 og sendte dokumentasjon på langvarig depresjon/angst til VPV og fikk papirer om stridsudyktighet.

Endret av Erik den Raude
Lenke til kommentar
Jeg var også på sesjon og scorte høyt, helt til jeg skulle inn å snakke med en psykolog :p Litt rambo-attitude og snakk om å skalle ned nebbete befal og sånn så fikk jeg et skriv om at jeg var fritatt for militærtjeneste for all fremtid :D

 

Ja den prestasjonen regner jeg med du er skikkelig stolt av!

 

Til trådstarter: la typen reise i militæret og gjør det beste utav situasjonen. Det er garantert ikke siste gang i livet dere må gjøre ting dere ikke har lyst til, så den erfaringen vil dere vokse på.

 

Nei, jeg skammer meg og griner meg i søvn hver natt fordi jeg fant en kreativ og anderledes måte å slippe å gjøre noe jeg absolutt ikke hadde lyst til :cry:

 

Hvis han vil i militæret så burde han jo seff få "lov" til det, men hva er så galt med å ikke dra hvis man ikke vil?

 

Vil vel ikke si at en metode som har blitt brukt siden før du ble født er så enormt kreativ og annerledes.

 

Før var det å sluntre unna militæret omtrent synonymt med å være evneveik, og slett ikke kreativt.

 

Men om du vil ha "lurte meg unna militæret" på CVen din, så gjerne for meg.

 

Godt mulig det er blitt brukt lenge, men det er visst også jævlig effektivt, så word up til den som først kom på det.

 

Før var det også tabu å være homofil, svarte kunne drepes med fullt overlegg uten at noen brydde seg, ble man syk hadde man ingen krav om medisinsk hjelp, osv... Men for all del, alt var bedre før :thumbup:

 

Jeg fikk da ikke "lurte meg unna militæret" på min CV. Jeg fikk et dokument som bekreftet at jeg var vurdert som "ikke tjenestedyktig" av personlige årsaker som en eventuell arb. giver eller andre ikke har noe med, og ingen rett til å spørre meg om, og skulle jeg bli spurt om det så er jeg ikke pliktig til å svare pådet. Og det skal ikke kunne brukes mot meg i noen sammenheng... Men du får kose deg i utenlandstjeneste hvis du absolutt vil, så fikser jeg meg en kalashnikov og holder stand her hjemme hvis det skulle skje noe.

_Peace :tease:

Lenke til kommentar

35 000 ungdommer blir innkalt hvert år, 25 000 blir erklært tjenestedyktige og 10 000 blir mer enn tre uker. Så statistikken er god. Jeg har også hørt tall på at Norge ikke trenger mer enn 7000 rekrutter i år, siden faren for krig ikke er spesielt stor. Altså 1/5 av alle de innkalte.

 

Og hvis noen tror at jeg har en hobby i innrullering-statistikk så er det feil. Googling pga kjæreste som skal i militæret på søndag. Sukk..

Lenke til kommentar
blir det krig så kommer disse pinglete rekruttene til å springe på skogen uansett. Er ikke noe patriotisme lengre i dette landet. Jeg skammer meg over mine jevnaldrede lands"menn".

Problemet at Forsvaret har mistet sin stolthet/patriotisme. I andre lang har man lange tradisjoner og nær tilknytning til forsvaret. I Norge har dette forsvunnet da dette har blir nedprioritert fra visse pasifistiske politiske parti.

Før kunne man være stolt av å tjene under kongen og ikke minst fullføre tjenesten. For mange arbeidsgivere var dette et symbol på at du var klar for arbeidslivet.

 

Nå er det bare ett ork og har ingen betydning i det videre liv........

 

Få tilbake stoltheten i forsvaret!

Endret av The_Majestic
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor noen vil UNGÅ(!) å komme inn i militære. Den treningen man får under førstegangstjenesten kan være noe en får bruk for senere i livet.

 

Hvis man utdanner seg i medisin (Sykepleier, Lege osv.) kan en slippe førstegangstjenesten

Endret av Srj. Fossen
Lenke til kommentar

Førstegangstjenesten er et brudd på menneskerettighetene og burde for lengst ha vært avviklet som vi kjenner den. Ikke alle liker å smøre kroppsdeler inn i våpenolje og å drite på flaske samtidig som seks mann ligger å gnir hverandre i håp om å få varme. La de som ønsket det ta jobben. Hva som er 'barskt' kunne ikke interessere meg noe mindre.

Lenke til kommentar
Førstegangstjenesten er et brudd på menneskerettighetene og burde for lengst ha vært avviklet som vi kjenner den. Ikke alle liker å smøre kroppsdeler inn i våpenolje og å drite på flaske samtidig som seks mann ligger å gnir hverandre i håp om å få varme. La de som ønsket det ta jobben. Hva som er 'barskt' kunne ikke interessere meg noe mindre.

"Smøre kroppsdeler inn i våpen olje" homofobisk utsagn!

Forsvaret er delt inn i flere grener som ikke innbærer driting og våpenolje.

Men hvis du syns driting og våpenolje ikke passer inn i en krigssituasjon så burde du ta skulle fremme olivenolje og cafe late isteden for....

Lenke til kommentar
-B.

"og gjøre det jeg har lyst til"

Beskriver vel egentlig den nye generasjonen som er på vei....

Bullshit. Når jeg har blitt "tvunget" til 13 år med skole og utdanning (ja, jeg vet tre år på VGS er frivillig, men hvilke muligheter har man i samfunnet uten) synes jeg jaggu meg ta at jeg har fortjent å ha et par på meg hvor jeg gjør det jeg har lyst til og det jeg vil bruke livet mitt på. Det at jeg har ingen interesse av førstegangstjeneste burde ha vært nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...