Gå til innhold

Hvordan slippe unna Militære?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 17 som har en type som skal inn i militæret til sommeren. Han skal da helt opp til Finnmark\grensen til russland. Vi har vært sammen en god stund nå, og har lite lyst til å være så lenge borte fra hverandre. Er det noen som har tips til hvordan han kan slippe unna tjenesten?

Han har alt vert på sesjon og skåret høyt.

Om det så skjer at han må opp, så har jeg lite lyst å være alene, det blir nok at jeg flytter opp til Finnmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste vil være å vente til han skal opp dit for en siste sjekk før han blir faktisk godtatt inn i militæret. Der er det lettest å slippe unna, en liten snakk med legen eller de høyere rangerte mennene der om at han ikke vil være i militæret er nok til at han får penger til hjemreisen.

Lenke til kommentar
Jeg var også på sesjon og scorte høyt, helt til jeg skulle inn å snakke med en psykolog :p Litt rambo-attitude og snakk om å skalle ned nebbete befal og sånn så fikk jeg et skriv om at jeg var fritatt for militærtjeneste for all fremtid :D

Ja den prestasjonen regner jeg med du er skikkelig stolt av!

Til trådstarter: la typen reise i militæret og gjør det beste utav situasjonen. Det er garantert ikke siste gang i livet dere må gjøre ting dere ikke har lyst til, så den erfaringen vil dere vokse på.

Lenke til kommentar

Vil han selv dra opp dit da?

Hvis han vil burde han få lov.

Men hvis han ikke vil så er det ikke så mye som skal til for å slippe unna. Er vel bare og snakke litt med de riktige folka..

Selv slapp jeg militæret og er kjempeglad for det :) Men det var fordi noe opplæringsgreier ble flytta, så alle som skulle dit slapp automatisk. Snakk om griseflaks :p

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Ikke noe særlig problem og slippe.. Gå til legen og si han er veldig mye plaget med diare og mageproblemer.. Legen tar nok en prøve for og se om muligens det er laktoseintolleranse eller melallergi.. Noe som han sikkert ikke har, så blir han nok sendt hjem og må sikkert holde en liten oversikt over hva han spiser, for og finne ut hva han reagerer på..

Så går han hjem, er hjemme 2-3 uker også kommer han tilbake og sier at han sliter forsatt og sier han skal i militæret snart.. og lurer på om ikke legen kan skrive en lege-erklæring på at han har mage problemer.. Han kan bare si han til legen at han bare vil søke utsettelse.. Men når han sender brevet til forsvaret sier han at han ønsker og søke fritakelse eller i det miste utsettelse til han får oppklart hva som er galt.. Mest sannsynelig slipper han, men vist ikke får han bare utsettelse og får bedre tid til og finne på noe annet..

Lenke til kommentar
Jeg var også på sesjon og scorte høyt, helt til jeg skulle inn å snakke med en psykolog :p Litt rambo-attitude og snakk om å skalle ned nebbete befal og sånn så fikk jeg et skriv om at jeg var fritatt for militærtjeneste for all fremtid :D

Ja den prestasjonen regner jeg med du er skikkelig stolt av!

Til trådstarter: la typen reise i militæret og gjør det beste utav situasjonen. Det er garantert ikke siste gang i livet dere må gjøre ting dere ikke har lyst til, så den erfaringen vil dere vokse på.

Nei, jeg skammer meg og griner meg i søvn hver natt fordi jeg fant en kreativ og anderledes måte å slippe å gjøre noe jeg absolutt ikke hadde lyst til :cry:

Hvis han vil i militæret så burde han jo seff få "lov" til det, men hva er så galt med å ikke dra hvis man ikke vil?

Lenke til kommentar

Takk alle sammen=)

Nei han har heller ikke lyst å dra.

For å være helt ærlig så har vi ikke vert borte fra hverandre i et halt år (uten om skole og jobb).

Og vi er redde for hvordan det vil bli. Vi har vert sammen i litt over et år.

Vi har selv tenkt på at han kanskje skal ta seg en pipe med hasj.. Noe som ikke er så god ide pga rulleblad(?)

Men ideèr her er liiittegranne bedre :-P

-xo Tea

Lenke til kommentar

Er da vel endel man kan gjøre/si for å slippe, men hvor voksent er nå det da? Ville tro når man blir stilt krav til Militæret så er man såpass voksen at man klarer det. Greit nok er det ikke noe moro for deg og han, men er vel bare å bite tennene sammen. For med denne holdningen at man ikke "gidder" ville ikke Norge den dag idag hatt noe å bistå med.

Lenke til kommentar
Er da vel endel man kan gjøre/si for å slippe, men hvor voksent er nå det da? Ville tro når man blir stilt krav til Militæret så er man såpass voksen at man klarer det. Greit nok er det ikke noe moro for deg og han, men er vel bare å bite tennene sammen. For med denne holdningen at man ikke "gidder" ville ikke Norge den dag idag hatt noe å bistå med.

Neinei, ikke det at han ikke gidder, han vil ikke. Han vil fortsette å jobbe, utanning osv.

Vi er vel kankskje litt for avhengige av hverandre.

Og ja, vår ide var bare en tanke..

Og nei, du svarte ikke på noe jeg lurte på...

Endret av tuttebsr
Lenke til kommentar

Enhver ungdom har godt å bli herset rundt om i forsvaret. Trust me, han bli langt mer voksen ut av det om man faktisk setter seg inn for å fullføre det.

Eller, man kan snike seg unna og skryte over hvor smart man var som snek seg unna noe man egentlig skal gjennomføre.

Lenke til kommentar

Å ikke ha lyst til å dra i militæret har ikke noe med om man er voksen eller ikke.

De kan da heller ta inn de folka som vil inn, er nok av dem også, evnt betale litt bedre og gjøre det litt mer attraktivt og dra i militæret.

Hvis kjæresten til trådstarter ikke vil på noen som helst måte inn i militæret så synes jeg vi skal gi tips til hvordan han kan slippe istedenfor og komme med moraliserende snakk, det var ikke det det var spurt etter :p

Selv hadde jeg ikke takla militæret av personlige grunner, så hvorfor skal jeg inn dit og bli ødelagt i tillegg til at jeg hadde mista mer og mer kontakt med kjæreste og venner..?

Lenke til kommentar
Selv hadde jeg ikke takla militæret av personlige grunner, så hvorfor skal jeg inn dit og bli ødelagt i tillegg til at jeg hadde mista mer og mer kontakt med kjæreste og venner..?

Så har du kanskje et grunnlag for å slippe? Vanlig ungdom har ikke det, nemlig.

Lenke til kommentar
Enhver ungdom har godt å bli herset rundt om i forsvaret. Trust me, han bli langt mer voksen ut av det om man faktisk setter seg inn for å fullføre det.

Nei, enhver ungdom har ikke nødvendigvis godt av det. Dette her er ytterst forskjellig fra person til person.

Så har du kanskje et grunnlag for å slippe? Vanlig ungdom har ikke det, nemlig.

Nja, jeg slapp pga at dem flytta opplæringsdelen av heimeværnet. Men bortsett ifra det har jeg problemer med håndledd og litt med psyke, så det hadde uansett ikke vært noe for meg.

Lenke til kommentar
Å ikke ha lyst til å dra i militæret har ikke noe med om man er voksen eller ikke.

De kan da heller ta inn de folka som vil inn, er nok av dem også, evnt betale litt bedre og gjøre det litt mer attraktivt og dra i militæret.

Hvis kjæresten til trådstarter ikke vil på noen som helst måte inn i militæret så synes jeg vi skal gi tips til hvordan han kan slippe istedenfor og komme med moraliserende snakk, det var ikke det det var spurt etter :p

Hvorfor går vi på skole? Hvorfor jobber vi? Alt har en sammenheng. Som jeg sa tidligere, med denne holdningen ville gjort Norge til et fattig forsvar, ikke akkurat at det er så sterkt nå da, men det er iallefall bedre enn det har vært tidligere. Hva ville Norge kunne stille opp med uten et forsvar? Man kan ikke bare legge bort det og det bare fordi man ikke gidder.

Når det er pliktig, er det sånn som alle må gjennom, med mindre di har dokumentert at di slipper fra en lege.

Lenke til kommentar

naah.. jeg er ikke enig.. tror ikke han blir noe mer voksen.. Etter rekrutten havner han kanskje i en vaktbu på en flyplass hvor han går rundt og knoter med noe som han kanskje ikke interesserer seg en dritt om, til en minimal betaling.. La de som ønsker og gå i militæret gjøre det, og prøv å opprett bedre muligheter for videre utvikling for dem som interesserer seg for det, enn og tvinge inn folk..

Øk betalingen for de som velger og gå inn i militæret, så det er ett alternativ til jobb(omtrent). Å tren dem så de er forberedt på krig, gjerne med 3 års trening i steden for 1 år.. Så får vi ikke fult så mange, men dyktige soldater..

Det vi holder på med er bare tull, jeg har ikke vært i militæret.. Men av de jeg kjenner som har vært i militæret, så syntes jeg at jeg er bedre egnet for og forsvare landet vårt en mange av de jeg kjenner(nå ble de omtrent tvunget inn og halvparten av ute ett 6 måneder).. Jeg interesserer meg for jakt, og har skutt i flere år med rifler og pistol..Grunnen for at jeg ikke ville i militæret er for at jeg ikke ble tatt inn der jeg ville.. Jeg hadde lyst til og lære endel, hadde lyst til og være mye i skogen og lære og overleve.. Men så ble jeg plassert Garden.. Så da droppet jeg det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...