Gå til innhold

Flight simulators tråden


Anbefalte innlegg

Joda, den de bruker rundt om på airshows kjører Falcon 4, trodde du mente den som pilotene trener på, for den er "litt" mer high tech ;)

 

Synd at Falcon 4 er den eneste F-16-simulatoren på markedet, med diverse mods som Open Falcon osv. så er den jo relativt bra til å være ti år gammel, men det hadde gjort seg med en litt mer up to date F-16-simulator for hjemme-pcer. Man kan jo alltids fly Aerosoft sin F-16 i FSX, men det blir aldri helt det samme... Det kommer jo heldigvis en F-16-modul til DCS etterhvert, men det er nok langt inn i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er morro til tider dette :p men går fort lei selv... flydde forresten om kapp med fattern en gang. han skulle ta flye til trondheim fra oslo. jeg valgte samme fly som han skulle ta(husker ikke eksakt fly), og han ringte meg når de dro. endte med at jeg var på vei til og sette hjula på rullebanen i trondheim når han ringte og sa han var i "mål" (bummer :p). Det var morro. og sier litt hvor realistisk det egentlig er :)

 

var forresten i FSX

 

ja, FSX er laget for at det skal være så realistisk som mulig :p

Lenke til kommentar
Kampfly-simulatorer blir ikke helt det samme syns seg, er gøy med aerosoft's nye F-16 til fsx, bare så synd man ikke kan bombe :p

Men liker aller best å fly vanlige ruter :)

 

japps.. bruker mye www.norskeflyplasser.no om eg flyr ruter i norge :p ellers bruker eg også skyscanner.net for å finne virkelige ruter og hvilken selskap som flyr de forskjellige rutene. Får liksom litt mer utav flygingen :p

 

 

FS2004 du mener ? Siden du nevner norskeflyplasser^^

Selv bruker jeg FSX, mye mere realistisk :thumbup:

 

Eg bruker FSX eg å :p og norskeflyplasser.no har faktisk vært til stor hjelp :p fly du med "real world weather" så er det også smågøyt å sjekke været på yr.no :p men det har seff ingenting me selve flygingen å gjøre :p

Lenke til kommentar
Kampfly-simulatorer blir ikke helt det samme syns seg, er gøy med aerosoft's nye F-16 til fsx, bare så synd man ikke kan bombe :p

Men liker aller best å fly vanlige ruter :)

 

japps.. bruker mye www.norskeflyplasser.no om eg flyr ruter i norge :p ellers bruker eg også skyscanner.net for å finne virkelige ruter og hvilken selskap som flyr de forskjellige rutene. Får liksom litt mer utav flygingen :p

 

 

FS2004 du mener ? Siden du nevner norskeflyplasser^^

Selv bruker jeg FSX, mye mere realistisk :thumbup:

 

Eg bruker FSX eg å :p og norskeflyplasser.no har faktisk vært til stor hjelp :p fly du med "real world weather" så er det også smågøyt å sjekke været på yr.no :p men det har seff ingenting me selve flygingen å gjøre :p

 

Jo, er hyppig bruker av "real world weather" :p Men har problemer med lagg når jeg skrur opp skydekket til maksimum :(

Men siden du sier du bruker FSX, har norskeflyplasser laga en tilsvarende pakke til FSX som de har til FS2004 ? Kunne du gitt meg en link, savner bedre scenery til foreksempel Værnes :)

 

Jeg tenker på denne jeg da : http://www.flightsim.no/norway/

Er ikke sikkert du tenker på samme side :p

Endret av Rune89
Lenke til kommentar
DCS ser så sinnsykt fett ut. Erfaringer? Flytyper?
Bare Ka-50 Black Shark for øyeblikket. Planen er at de skal gi ut nye moduler med nye fly sånn ca hver niende måned, det neste i rekken er A-10.

 

Ja, erfaringer med DCS, hva skal man si? Det er den mest realistiske helikoptersimuleringer for hjemme-pcer noensinne... Det er så sinnsykt mange små detaljer at du vil ikke tro det, alt av knapper og systemer i cockpiten er modelert og realistisk simulert, den har tilogmed en treveisbryter for vindusviskere :p

 

Hvis den eneste erfaringen man har med helikoptere er fra FS (slik det var for min del), så må man mer eller mindre starte helt på scratch. Det er veldig mange ting man må tenke på i DCS som ikke er simulert i FS, manøvre med høy eller lav g-load kan fort føre til at rotorene treffer hverandre, en hard landing vil ofte ødelegge understellet, glemmer man å skru av parking break før man lander punkterer hjulene, glemmer man å skru på anti-ice på motorene og rotorene når man flyr høyt vil det sakte men sikkert bygge seg opp et islag som gir deg en overraskelse etterhvert :p

 

Kampsituasjoner er også realistisk gjengitt, og alle våpensystemer er realistisk modellert. La oss f.eks si at man skal ta ut en tank med en Vikhr (det er basically Black Sharkens hovedvåpen, et laserstyrt antitank-missil), da bør man først og fremst plassere seg i et hover et stykke unna målet (ai-enheter ser deg lettere hvis du flyr rundt med lys på, dropper flares osv) så må man skru på laseren (en bryter på venstre side i cockpiten), velge hvaslags mål som skal tas ut, i dette tilfellet er det et moving ground target (en knapp også den på venstre side), for enkelthets skyld skrur vi på auto turn to target (det gjør at helikopteret automatisk snur seg mot målet), så skrur vi på Shkval-displayet (en liten skjerm rett under HUDen hvor man finner og låser mål), til slutt velger vi hvilket våpen vi skal bruke, og skrur på master arm. Nå kan vi scanne hele området ved å se på Shkval-displayet og finne målet vi skal ta ut, når vi finner det låser vi laseren på det, auto turn to target gjør slik at helikopteret automatisk snur seg mot målet, så er det bare å fyre av missilen når man ser en "C" på HUDen.

 

Vil absolutt anbefale alle som er interesserte i simulatorer å ta en titt på DCS, det er allerede en fantastisk simulator og kommer bare til å bli bedre og bedre etterhvert som nye fly og helikoptere legges til.

Lenke til kommentar

Hver modul er i utgangspunktet stand alone, du velger selv hvilke du ønsker å kjøpe, men alle kan spilles sammen med de andre. En person med bare Balck Shark-modulen kan f.eks spille sammen med en person som bare har Warthog-modulen (A-10), men de vil da bare kunne fly de maskinene som er i modulene de har kjøpt. Så hvis du kjøper Black Shark nå så må du også kjøpe A-10-modulen når den kommer, hvis du ønsker å fly A-10, hvis ikke kan du vente til det kommer en annen modul som du er interessert i.

Lenke til kommentar
Kampfly-simulatorer blir ikke helt det samme syns seg, er gøy med aerosoft's nye F-16 til fsx, bare så synd man ikke kan bombe :p

Men liker aller best å fly vanlige ruter :)

 

japps.. bruker mye www.norskeflyplasser.no om eg flyr ruter i norge :p ellers bruker eg også skyscanner.net for å finne virkelige ruter og hvilken selskap som flyr de forskjellige rutene. Får liksom litt mer utav flygingen :p

 

 

FS2004 du mener ? Siden du nevner norskeflyplasser^^

Selv bruker jeg FSX, mye mere realistisk :thumbup:

 

Eg bruker FSX eg å :p og norskeflyplasser.no har faktisk vært til stor hjelp :p fly du med "real world weather" så er det også smågøyt å sjekke været på yr.no :p men det har seff ingenting me selve flygingen å gjøre :p

 

Jo, er hyppig bruker av "real world weather" :p Men har problemer med lagg når jeg skrur opp skydekket til maksimum :(

Men siden du sier du bruker FSX, har norskeflyplasser laga en tilsvarende pakke til FSX som de har til FS2004 ? Kunne du gitt meg en link, savner bedre scenery til foreksempel Værnes :)

 

Jeg tenker på denne jeg da : http://www.flightsim.no/norway/

Er ikke sikkert du tenker på samme side :p

 

hehe... samme problem her. og eg trenger ikke fly lengre enn til Schipol før den begynner å lagge :p altså blir usa ganske laggete :S nei, det eg snakket om var en nettside som virkelige flygere bruker som beskriver flyplasser :p srry om dette skuffer deg, men det var altså www.norskeflyplasser.no :) det er bare beskrivelser av flyplasser som eg brukte bare på gøy for å sammenligne fsx og virkelighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...