Gå til innhold

Kan man få noe for et Nikon F-301?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om det var/er et glimrende kamera, og langtfra helmanuelt,

Man bør nok være mer presis i sine uttalelser ja. Selv mitt gamle FE har jo grønn AUTO.

Det jeg mente var selvfølgelig fraværet av autofokus.

Men det bør ikke forveksles med dagens grønne auto, for i gamle dager betydde det bare det som heter A eller Av i dag.

Lenke til kommentar
Selv om det var/er et glimrende kamera, og langtfra helmanuelt,

Man bør nok være mer presis i sine uttalelser ja. Selv mitt gamle FE har jo grønn AUTO.

Det jeg mente var selvfølgelig fraværet av autofokus.

Men det bør ikke forveksles med dagens grønne auto, for i gamle dager betydde det bare det som heter A eller Av i dag.

Jeg må nok få lov til å rette på dere begge. Det er en P modus. A (Av) og S (Tv) var i tillegg. Hadde nemlig storebroren F-501 på slutten av 80-tallet til utpå 90-tallet. Helt identisk, men med autofokus. Største ulempen med F-501 var at den kurerte meg for Nikon for uoverskuelig fremtid ...

Tom

Lenke til kommentar

Der tar du dessverre feil, kjære Tom. For FE er en FM med elektronisk lukker, ikke noe annet. Med andre ord hadde FE kun lukkerstyrt automatikk, i tillegg til helt manuell styring. Du forvirrer FE med FA, som var et av de første kameraene med P.

Edit: Jeg ser nå at din forvirring er om noe helt annet. Du tror vi skrev noe om F301, men det er FE vi omtaler i de postene. Min bror hadde forresten også F501. Siden jeg likte 301, så var jeg ikke av dem som hatet 501. Men den hadde pinlig treg AF, og var ganske substandard i så måte i forhold til Minolta 7000 og 9000. Sistnevnte var faktisk en liten lekkerbisken. Det eneste AF-kameraet som noensinne er produsert med ekstern motor og manuell fremtrekksarm, noe proffene forlangte på den tiden.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...