superhilde Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Fant igjen dette på loftet sammen med en gammel "Sunpak"-blitz, Nikkor-objektiv 35-50mm, 3,3-4,5 og et Vivitar macro-objektiv, 75-205mm 3,5-4,5. Kan man få noe for dette, tro? Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Mange eldre manuelle analoge Nikon-klassikere kan man få bra betalt for. F-301 var vel den siste helmanuelle, og er dessverre ikke blant de som betales noe for. Høyere bruksverdi enn salgsverdi, prøv deg på film, kanskje du vil synes det er topp! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 F-301 har manuell fokus, det stemmer. Men den har de automatikk programmen man trenger. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Selv om det var/er et glimrende kamera, og langtfra helmanuelt, så har det liten eller ingen verdi i dag. Bedre å bruke til å ta bilder med. Det er ikke en av de begjærte Nikon-modellene fra filmtiden, dessverre. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Selv om det var/er et glimrende kamera, og langtfra helmanuelt, Man bør nok være mer presis i sine uttalelser ja. Selv mitt gamle FE har jo grønn AUTO. Det jeg mente var selvfølgelig fraværet av autofokus. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Selv om det var/er et glimrende kamera, og langtfra helmanuelt, Man bør nok være mer presis i sine uttalelser ja. Selv mitt gamle FE har jo grønn AUTO. Det jeg mente var selvfølgelig fraværet av autofokus. Men det bør ikke forveksles med dagens grønne auto, for i gamle dager betydde det bare det som heter A eller Av i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Selv om det var/er et glimrende kamera, og langtfra helmanuelt, Man bør nok være mer presis i sine uttalelser ja. Selv mitt gamle FE har jo grønn AUTO. Det jeg mente var selvfølgelig fraværet av autofokus. Men det bør ikke forveksles med dagens grønne auto, for i gamle dager betydde det bare det som heter A eller Av i dag. Jeg må nok få lov til å rette på dere begge. Det er en P modus. A (Av) og S (Tv) var i tillegg. Hadde nemlig storebroren F-501 på slutten av 80-tallet til utpå 90-tallet. Helt identisk, men med autofokus. Største ulempen med F-501 var at den kurerte meg for Nikon for uoverskuelig fremtid ... Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Der tar du dessverre feil, kjære Tom. For FE er en FM med elektronisk lukker, ikke noe annet. Med andre ord hadde FE kun lukkerstyrt automatikk, i tillegg til helt manuell styring. Du forvirrer FE med FA, som var et av de første kameraene med P. Edit: Jeg ser nå at din forvirring er om noe helt annet. Du tror vi skrev noe om F301, men det er FE vi omtaler i de postene. Min bror hadde forresten også F501. Siden jeg likte 301, så var jeg ikke av dem som hatet 501. Men den hadde pinlig treg AF, og var ganske substandard i så måte i forhold til Minolta 7000 og 9000. Sistnevnte var faktisk en liten lekkerbisken. Det eneste AF-kameraet som noensinne er produsert med ekstern motor og manuell fremtrekksarm, noe proffene forlangte på den tiden. Endret 9. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Her var jeg ikke bare på jordet. Men også feil jorde. Hadde ikke fått med meg at dere ikke snakket om F-301 lenger edit: og der hadde du tatt en edit i mellomtiden. Da er vi synk Tom Endret 9. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 .....men det vi konkluderer med er at man ikke "får noe" i betydningen av "godt betalt" for et F-301. Det kan nok være noe interesse for å ta over det, men da for en "liten" penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå