sprettleif Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei! Vi har selv 1000D, og synest det er glimrende. Dette er mitt første digitale speilreflekskamera, og det tar utvilsomt gode bilder fra autofokus, noe også D60 høster gode kritikker for. Jeg skal innrømme at jeg er en testfreak, men prøver å lete etter nyanserte sådanne, og det 1000D skorer best på er bildekvalitet (uavhengig av format), noe som tross alt er vesentlig:) Nevneverdige forskjeller slik jeg ser det: Gummiert håndgrep D60 Live view på 1000D (bør ikke tillegges stor betydning synest jeg) Dedikert ISO-knapp på 1000D (posistivt!) Spotmåling på D60 (positiv!) 7pkts fokus på 1000D, 3pkts på D60 (betyr lite) Kjøpte dette kameraet til min kone, og tenkte derfor ikke så mye på kommentarer rundt lite håndgrep. Etter at vi fikk kameraet har også min fotoglede steget betydelig! Har i ettertid fått testet håndgrepet på en D40, og dersom jeg kjenner veldig godt etter synest jeg begge disse to har hakket for små håndgrep, men dette tenker jeg virkelig ikke over når jeg tar bilder. "What digital camera" tester i siste nummer D60 vs. 1000D, der Canon går knepent av med seieren Men her er det åpenbart ingen dårlige kjøp, jeg tror du blir fornøgd uansett! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 What Digital Camera hører vel også til de mindre troverdige bladene på tester, i likhet med sitt søsterblad What Hi Fi. Men at de begge er gode kjøp er noe alle kan være enige i. Lenke til kommentar
sprettleif Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 ...og alle mine betraktninger (tester jeg har lest) bygget på Canon IS-objektiv mot Nikon VR-objektiv... Tror altså at 1000D m/IS er et bedre kjøp en D60 uten VR dersom du ikke plages nevneverdig av håndgrepet på 1000D. Hilsen en skikkelig amatør med belest magefølelse Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Får ta meg ein tur ned på elkjøp(IGJEN) å kjenne litt på utstillingsmodellen som dei har i butikken, dei har jo avslutta tilbude sitt med 1000D til 3500kr med 4GB minnebrikke og IS objektiv, men det har vert for seint levert(er ikkje komt enda) så eg har faktisk reservert eit sånt, men det KAN eg jo ta vekk reservasjonen på, så eg får det til 3500 med alt, vist eg tar det da, så har eg jo 30 dager full retur, så trur det blir 1000D siden D60 er utafor mitt budsjett med VR objektiv. Er grepet for lite kan eg jo levere innigjen =) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg glemte 1000D med IS til 3500. Det er et særdeles godt alternativ når det gjelder både bruk og bildekvalitet, sammen med f.eks. Olympus E-520. Men nå skal jeg ikke komplisere valget ditt ytterligere, men kan skrive under på at jeg tror 1000D med IS er et bedre valg enn D60 uten. Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Da er det herved vedtatt, det blir Canon^^ om eg ikkje finner ut i morgen(idag faktisk) at grepet blir heilt idiot, har relativt store hender(185cm høg) og 15 år gammal(faktisk 15 no, 10. Januar ^^) Lurte litt på om det kunne bli bedre med eit batterigrep(må spare til det eventuelt) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Gratulerer med dagen, gutten Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Gratulerer med dagen ! Jeg også har reservert Canon EOS 1000D med IS objektiv,minnekort og opplærings-DVD til 3500, de sa at de også var tomme i butikken og hovedlageret ( en eller annen plass i landet ( Lørenskog kanskje) ,men nå har de visst fått inn igjen så da må de sende ut til butikkene og så blir det nytt kamera på meg og. Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Takk Takk Såg det var komt innigjen på nettbutikken, så får ned å høre med dei om dei veit når dei får innigjen og. Dei har kun bestilt inn 2 stk av det tilbudet, derfor MÅTTE eg sikre meg eit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå