Gå til innhold

BlueRay til PC, eller vanlig spiller?

Anbefalte innlegg

Det jeg egentlig lurer mest på er om det er noe som helst bildeforskjell på en dyr BD-spiller (f.eks. 10,000kr) og en BD-spiller til PC til ca. 1.200kr?

PC'en min står jo på 24/7, så det blir jo bare å "Sette i plate -> play" :p

At det er flere utganger og koblingsmuligheter på en BD-spiller, spiller ikke så stor rolle.

Edit: En BD-spiller til PC kan vell sikkert ikke oppskalere DVD filmer til Full-HD? Eller? :p

Du kan gjøre svært god upscaling på en PC. Dog er det software som gjør dette, ikke selve drevet.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelhet er også et stikkord, da det er mye "lettere" å fyre opp en BD-spiller istedet for å vente på at PC-en skal loade ferdig.

For og sette ting litt på spissen, pcen min starter raskere en blu-ray spilleren! Dedikerte spillere er veldig trege! Jeg er fortsatt enig i at en dedikert spiller passer best i en stue/hjemmekino.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da snakker du vel mest sannsynligvis om 1. generasjonsspillerne, da de aller fleste spillere i dag har kommet langt på vei hva oppstartstid angår.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Da snakker du vel mest sannsynligvis om 1. generasjonsspillerne, da de aller fleste spillere i dag har kommet langt på vei hva oppstartstid angår.

Vel, det var kanskje satt litt på spissen. Har prøvd både Panasonic bd-35 og Sony s550 og det går ikke akkurat fort. Oppstartstiden er såppas at man må må vente minst 30sekunder fra man trykker på start til man kan åpne blu-ray skuffen. Syntes at Panasonic spilleren min feks er veldig treg til og bytte sang når man hører på musikk, men noe problem er det ikke. Har også Playstation 3, den er lynrask i forhold, men det er jo ikke akkurat noen nyhet!

Når det kommer til spillere, kan jeg anbefale Panasonic bd-35, og det er jeg ikke alene om!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...