Gå til innhold

Er det mulig å gå tom for kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definér kjærlighet da? Det er et ganske bredt emne egentlig. Og dersom det er nestekjærlighet det er snakk om så, nei, jeg tror ikke man kan gå tom for det. Det er bare en følelse i kroppen, på like måte at jeg alltid vil elske The Beatles. Jeg går aldri tom for den kjærligheten! ;)

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ganske tom når jeg tenker på gaza-konflikten, de døde og døende barna i Afrika, barnearbeidere i Kina, slummen i India, you name it. Er det rart? Det blir annerledes å se det på TV eller en nyhetsartikkel, men å tenke på det helt ut av det blå gir meg liksom ingenting, følelsesmessig. Er jeg one of a kind, eller er dette noe som går igjen? Man er jo stort sett opptatt av egne geskjefter og egen gjøren og laden..

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg føler det samme, selv om jeg av og til har vanskelig for å sette meg inn i hvordan de lider. Men i motsetning til deg så gjør ikke avisartiklene meg noe, det er først når jeg sitter alene og tenker over hvor galt det er, at følelsene velter fram.

Lenke til kommentar

Tror aldri at du går tom for kjærlighet. Spørs mer hva slags kjærlighet du prater om.

Om det er kjærlighet til familien eller ungene dine så vil den være der uansett hvor mye du hater dem.

Vis du skaffer deg en dame så er det kjærlighet men den kan gå "tom" der etter kan du finne deg en ny ei. Da fylles den opp igjen.

Tror aldri at du går tom for kjærligheten liksom. Det er min mening da.

Lenke til kommentar
man kan vel være glad i like mange mennesker som man husker og kjenner

tenk at du puler 100 damer.. du får 20 barn med per dame. du vil nok ikke miste kjærlighet for de siste barna dine?

MIN teori :)

Uenig. Er mange nok som sliter med å være glad i ett barn, langt mindre 2000.

Prøv å pugge 2000 navn for eksempel. Om du får 2000 barn tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt klarer å gjenkjenne flesteparten på gata. Grensa går ved 150 (+- litt selvfølgelig, folk er forskjellige).

Lenke til kommentar
man kan vel være glad i like mange mennesker som man husker og kjenner

tenk at du puler 100 damer.. du får 20 barn med per dame. du vil nok ikke miste kjærlighet for de siste barna dine?

MIN teori :)

Uenig. Er mange nok som sliter med å være glad i ett barn, langt mindre 2000.

Prøv å pugge 2000 navn for eksempel. Om du får 2000 barn tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt klarer å gjenkjenne flesteparten på gata. Grensa går ved 150 (+- litt selvfølgelig, folk er forskjellige).

150? Ånei da :) . Da jeg jobbet i NSB (Som forøvrig er forkortelse for Noen Somler Bestandig...) hadde jeg i løpet av 20 år opparbeidet meg en kollegial bekjentskaps krets på godt og vel 1000 personer OG husket (husker) navnet på samtlige av dem, så det med 150 stemmer ikke helt.... Og det enda jeg ikke var spesielt forelsket i noen av dem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...