shug Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei, Hadde vært morsomt om dere hadde innført et system som gjorde slik at det gikk ann å gi poster + / - som en karakter? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det er aktivert rating av trådar (i nokre kategoriar) og bloggar: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=969954 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Som er en uting og bør fjernes. Lenke til kommentar
shug Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Var ikke slik jeg mente, at selve tråden ble rata med stjerner, men at jeg for eksempel trykker på et + tegn ved posten til roberteh så slik at han gikk fra 0 til +1. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er det posten eller brukeren du vil vurdere på denne måten? Og skal de ha noen effekt utover det visuelle? Personlig er jeg tilhenger av argumenter, begrunnelser og resonnement. Rating-systemer gir ingen av delene. Derfor bruker jeg dem aldri. Geir Lenke til kommentar
shug Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Tenker ikke på brukervurdering, men selve svaret brukeren har gitt i en tråd. Ga kanskje et dårlig eksempel først, kunne vel gjort det ganske enkelt ved å bruke dagbladet sitt kommentarsystem som et eksempel - Ved å trykke BRA på en post. Noe liknende Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det vart vurdert å aktivere rating av innlegg òg, men det vart nedstemt. Eit slikt system du vil ha trur eg ikkje var aktuelt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det tror jeg var like greit. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Rating av tråder, poster og brukere er alle håpløse ting som ikke hører hjemme noe sted. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kan vi ikke bare fjerne det da? Siden såpass mange ikke liker det? Selv har jeg adblocket bildene Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Dette vart jo innført etter ein avstemning, der det var fleirtal for å innføre det, so det er jo openbart mange som liker det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=870741 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Off ikke minn meg på at rangering faktisk finnes i deler av forumet. Det har ingenting på et seriøst forum å gjøre og reduserer meningsmangfoldet til et flertallsdiktatur, der det som massene anser som "bra" blir fremhevet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Var ikke klar over at det hadde vært en avstemming om temaet. Trodde en eller annen glup moderator hadde funnet på dette Hvis flertallet vil ha det så stiller det saken i et annet lys. Selv hadde jeg stemt nei på alle punkter. Er forøvrig enig med Thorsen. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ser ikke poenget med å rate poster, kan se for meg hvordan det vil bli i f.eks fanboy diskusjoner. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har prøvd dette selv. Ga det en sjangs. Men jeg bestemte meg fort for at dette ikke hører hjemme på et forum. Sånn systemet er i dag viser ikke antall stjerner hvor god tråden er, men hvor mange venner av trådstarter som har vært innom. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har prøvd dette selv. Ga det en sjangs. Men jeg bestemte meg fort for at dette ikke hører hjemme på et forum. Sånn systemet er i dag viser ikke antall stjerner hvor god tråden er, men hvor mange venner av trådstarter som har vært innom. Akkurat, ratingen er totalt verdiløst for alle unntatt de som streber etter å tilfredsstille sitt Internet ego. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Man kunne gjerne hatt en funksjon som "skrudde av" dette?! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er ikke avgjort om vi vil gå for det fast eller ikke (rating av tråder altså, noe mer er ikke vurdert på foreløpig stadie). Det jobbes veldig med å kunne få promotert gode temaer mer og da er det en utfordring å få silt ut de gode trådene, siden det tross alt kommer noen tusen av dem fordelt på nær 300 kategorier i måneden. De som får mange høye stemmer vil da fort kunne skille seg ut og gjøre det lettere for oss å promotere (noe som igjen kan medføre at folk "jobber" mer med kvalitet i sine tråder). Vi har mye å gå på når det gjelder å få frem i lyset de gode diskusjonene, eller gode guidene/informasjonstrådene. Den beste løsningen for å finne de nevnte tråder er ved å la brukerne gi oss beskjed, noe et slikt ratingsystem kan hjelpe med. Et forum er interaktivt og det er med det prinsippet ikke noe som tilsier at det er galt å la en bruker fortelle gjennom karakter, tommel opp/ned eller hva det nå skal være hva h*n syntes om en tråds kvalitet. Men det gjenstår å de om teori kan overføres til praksis. Her er erfaringen fra andre forum varierende, alt etter brukergruppe, hvilken ratingssystem som er brukt osv. Personlig syntes jeg ikke det er noe i veien med at brukere kan få mulighet til å gi tilbakemelding på hvilken kvalitet de mener en tråd har eller ikke. Noe annet er å ikke være interaktiv og det strider jo med poenget med et forum som handler om nettopp det. Men som nevnt, jeg er langt fra overbevist om at dette fungerer i praksis. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nei til rating av poster! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg