Gå til innhold

Don Juan Dracula - Take Me Home vs MGMT - Kids

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lagt merke til at disse sangene er ganske så like? Jeg har tenkt tanken siden første gang jeg hørte på sangen "Kids". Nå fikk jeg idéen å klippe sammen et par biter fra disse sangene, og jeg er ganske fornøyd med resultatet.

Take Me Home vs Kids (415 kB)

Jeg skulle gjerne gjort det mulig å streame disse filene, men jeg aner ikke hvordan, så høyreklikk og last ned.

Edit: Hmm, den lar seg visst streame greit dersom man har Quicktime installert.

Som en liten bonus slenger jeg med introen på "Radio Nowhere" av Bruce Springsteen, og introen til "Life in the city" av Madrugada. Den ble kanskje ikke like overbevisende, men hver gang jeg hørte denne introen på radio (da sangen var ny), trodde jeg det var Madrugada, så den må jo være litt lik... På slutten av denne filen har jeg klasket sammen noe sekunder hvor du hører Bruce i venstre kanal og Madrugada i høyre. Akkurat dette ble kanskje litt kaotisk, men men.

Radio Nowhere VS Life In The City (408 kB)

For noen år siden merket jeg at en sang av Maria Arredondo lignet forferdelig mye på "Cruel Summer" av Ace of Base (eg. Bananarama, men jeg kjenner ikke originalen så godt). Jeg skulle gjerne kjørt en sammenlikning på disse to også, men jeg har dessverre ingen av disse sangene.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg la merke til noe på radioen her om dagen som jeg måtte sjekke litt nærmere. Mange har fått med seg at låtskriver David Eriksen har fått litt pes fordi Tones "Butterflies" har en intro som er ganske lik den til Annie Lennox' "Walking on broken glass" (hør selv), men hva med Aleksander Rybak? Med radioen på i bakgrunnen, mente jeg å høre noe som lignet mye på "I will survive" av Gloria Gaynor. Et kort segment fra hver av sangene er med i filen under. Jeg skulle virkelig ønske at stemmen hans kunne filtreres bort, for da hadde det vært lettere å høre, men jeg mener at det er fullt mulig å høre likhetene.

Fairytale vs. I will survive

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...