Jimmith Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Da var det på tide at jeg våget meg ut på dette. Jeg må inrømme at det å legge ut en tråd har sittet litt langt inne, da fordi det er et såpass høyt nivå på mye av det som legges her. Når jeg kom hjem fra jobb i dag var jeg bare så vidt innom, ba madammen hente kameraet og jogget ut igjen. Grunnen var noen helt fantastiske skyer, og hele nabolaget var dekket i et besynderlig lys. Nå klarte jeg desverre ikke å fange hvordan husene og gaten glødet under himmelen, men jeg fikk noen ganske interressante bilder av skyene. Disse bildene er foruten beskjæring i veldig liten grad bearbeidet, da noe av magien (for meg i hvertfall) ligger i å vite at de reflekterer hvordan det faktisk så ut. Bildene er tatt med D90 og 18-105, med ett poeng nedjustert eksponering for å fange noe mer detaljer. I tlllegg til kritikk på komposisjon og teknikk vil jeg gjerne ha deres tanker om hvorvidt jeg burde etterbehadlet mer, og generelle tips om fotografering av skyer/himmel. There it is, vær snille (men ærlige) med en stakkars fotoamatør Himmelen er en brennende løve: 1/250s, 40mm (beskjært i etterkant til ca 50% av bildet), f5,6, iso 400. Ingen farge/kontrastjustering Skyer av lava 1/200s, 50mm (beskjært i etterkant til ca 60% av bildet), f5,6, iso 400. Ingen fargejustering, kontrast justert +10 (PS CS3) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Veldig majestetisk (føler jeg har brukt dette ordet en del i dag). Nesten utenomjordisk. Litt for tidlig på morgenen til å si noe fornuftig om det fototekniske, men føler ikke at det trengs heller. Dette falt i smak. Endret 9. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk Himmelen var virkelig majestetisk. Det synd slike dager ikke skjer oftere, for jeg skulle gjerne hatt mer tid til å utforske lyset i andre settinger enn rett utenfor huset. Lenke til kommentar
Taters Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Fine bilder! Himmelen var sånn hos meg igår også! Knipset en del bilder selv. Synes du fikk frem detaljene i skyene og fargene er på plass. Fant ut når jeg tok bilder selv at det gjaldt å ta litt mørke bilder, for da kom fargene og kontrasten i skyene bedre frem. Morsomt at du har funnet "bilder" i skyene, gjør det mer spennende enn vanlige fargede skyer. Veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå