Mathias? Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Edit: Fant ut av feilen, tidenes brukerfeil Hehe do tell! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Dummet meg faktisk ut to ganger. Slik går det når en ikke har sovet på natten. Først var ikke molex kabel koblet til skikkelig, så fikk ikke strøm til kortet. Så var ikke kabel mellom expander og kontrollerkort satt godt nok i. Amatør! ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Den der Intel RES2SV240 expanderen, kor mange disker støtter den...står liksom 24 men sånn eg ser det så er det bare 6 porter og då får du maks 20 disker? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Den der Intel RES2SV240 expanderen, kor mange disker støtter den...står liksom 24 men sånn eg ser det så er det bare 6 porter og då får du maks 20 disker?Har man en 8 porter kontroller med 2x minisas porter på, så får man vel 24 porter til sammen. 4 igjen på den ene minisasporten på kontrolleren og 20 igjen på expanderen. Man kopler sammen expanderen med en minisasport til kontrolleren. Dermed "mister" man sata/sasporter til sammen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Ja sant nok det... men då har du jo og 6Gb/s på 20 disker og 6Gb/s på 4 disker. Litt ujevn fordeling Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Ja sant nok det... men då har du jo og 6Gb/s på 20 disker og 6Gb/s på 4 disker. Litt ujevn fordeling Derfor har jeg Areca 1883 med 12Gbit HD Mini-SAS Dog Areca 1880 med intel "240" expander klarte jeg meg lenge med til filserver. Helt til jeg fikk 10Gbit lan Endret 4. august 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Men du får vell ikkje 12Gbit med ein SAS2 expander? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Men du får vell ikkje 12Gbit med ein SAS2 expander? 12Gbit sas expander seff... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Kva slags SAS expander har du? Intel RES2SV240 er ein SAS2 expander Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Kva slags SAS expander har du? Intel RES2SV240 er ein SAS2 expander Hadde Intel RES2SV240 før. Nå er det Areca expander. Litt dyrere enn Intel sin legendariske expander Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Jepp da var 50% av mine 10 Seagate some ble byttet ut November 2014 røket. Tror nok aldri i hele mitt liv det blir Seagate igjen. Kan vel også nevne at jeg er på min 2/2 DOA Seagate 8T Archive. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 Jepp da var 50% av mine 10 Seagate some ble byttet ut November 2014 røket. Tror nok aldri i hele mitt liv det blir Seagate igjen. Kan vel også nevne at jeg er på min 2/2 DOA Seagate 8T Archive. Disse skal ikkje jeg ha uansett, fordi disse er ikkje anbefalt til raid engang. Har de treig skrivehastighet forresten? Hvis du mister mange disker, så kan det jo være at det er noe annet galt i systemet ditt som dreper disker Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Jepp da var 50% av mine 10 Seagate some ble byttet ut November 2014 røket. Tror nok aldri i hele mitt liv det blir Seagate igjen. Kan vel også nevne at jeg er på min 2/2 DOA Seagate 8T Archive. Disse skal ikkje jeg ha uansett, fordi disse er ikkje anbefalt til raid engang. Har de treig skrivehastighet forresten? Hvis du mister mange disker, så kan det jo være at det er noe annet galt i systemet ditt som dreper disker Jeg har jo flere disker i samme system som ikke er seagate som ikke dør. Vant Archive disken i en konk, både skriv å les fra den er veldig ustabil, hopper mellom 180 MB/s til 14 MB/s virker som om det er helt random også. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Kan vel også nevne at jeg er på min 2/2 DOA Seagate 8T Archive. Pokker, jeg tenkte å kjøpe et par slike til å lagre mine BluRays på. Du skriver DOA, men fikk du brukt dem noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Kan vel også nevne at jeg er på min 2/2 DOA Seagate 8T Archive. Pokker, jeg tenkte å kjøpe et par slike til å lagre mine BluRays på. Du skriver DOA, men fikk du brukt dem noe i det hele tatt? Ja, får brukt de, men får masse errors kasta etter meg i loggene i linux, kjører seagate tool og får feilkoder på de, nok til å få ny iallefall. Og jo de forsvant fra systemet innimellom, reboot funka ikke da gikk PC'en i en deadlock, måtte kjører full poweroff, eller koble av strømmen for å så skru den på igjen hvis du ville at PC'en skulle starte med disken i fstab. Tenkte å kjøpe meg noen HGST Deskstar NAS 6 TB for å gjøre opp for all tapt plass. (Erfaringer?????) Endret 16. august 2015 av Rudde Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Tror jeg må krabbe til korset å få bytta ut Adaptec 8885 med en LSI eller Areca kontroller... klarer ikke den sustained datarate'n jeg vil ha. Nizzen: Hvilke disker har du koblet til areca'n -hvor mange og i hva slags RAID config? Hva har du som gjennomsnittlig data transfer om du kopiere ...si et BD image mellom to like arrays? Snabelen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Seagate archive er helt uegnet for raid. AtW Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Ja, nå ble de heller aldri brukt til RAID, de skulle brukes til kald backup, men de klarer jo ikke fylle seg før de er fucka engang! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 Tror jeg må krabbe til korset å få bytta ut Adaptec 8885 med en LSI eller Areca kontroller... klarer ikke den sustained datarate'n jeg vil ha. Nizzen: Hvilke disker har du koblet til areca'n -hvor mange og i hva slags RAID config? Hva har du som gjennomsnittlig data transfer om du kopiere ...si et BD image mellom to like arrays? Snabelen Har mest ulike arrays, men har 2 array det er 8 disker i hver i raid-6. Med Areca 1880 ix så får jeg ca 600MB/s mellom arrayene. Kopierer/flytter jeg fra et ssdarray jeg har, så er jeg oppe i 1GB/s eller.no Har tatt ut Areca 1883 akkurat nå, så får ikkje sjekket. Har i alle fall over 1.2GB/s lesehastighet med harddisker i raid-6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Ja, nå ble de heller aldri brukt til RAID, de skulle brukes til kald backup, men de klarer jo ikke fylle seg før de er fucka engang! Tenkte med tanke på gabriels innlegg, var ikke helt klart om han skulle bruke det i raid eller ikke (ihvertfall med tanke på hvilken tråd det er), så tenkte det var greit å si ifra. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå