siDDis Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Nei, emulering er der for ein grunn. Og det er for kompatibilitet med gamle systemer. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Noen som har, eller vet hvor jeg kan få tak i batteri til arc-1880i? Får feilmelding under oppstart på battery module, og det ser ut som det står låst på 96% charging. Endret 12. juli 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Noen som har, eller vet hvor jeg kan få tak i batteri til arc-1880i? Får feilmelding under oppstart på battery module, og det ser ut som det står låst på 96% charging. Enten nextron.no eller iwill.no Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Glimrende, skal undersøke. Vet du om de selger bare batteriet løst, eller må jeg kjøpe hele modulen? En ting til. Jeg skal flytte alt i filserveren over i et nytt kabinett. Vil det ha noe å si hvordan diskene kobles opp i nye maskinen med hensyn til kontrollerkortet? Må de være montert på samme inngang som de er nå, eller kan jeg koble de helt tilfeldig? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Glimrende, skal undersøke. Vet du om de selger bare batteriet løst, eller må jeg kjøpe hele modulen? En ting til. Jeg skal flytte alt i filserveren over i et nytt kabinett. Vil det ha noe å si hvordan diskene kobles opp i nye maskinen med hensyn til kontrollerkortet? Må de være montert på samme inngang som de er nå, eller kan jeg koble de helt tilfeldig? Du kan montere de helt tilfeldig. Infoen om arrayet ligger på diskene JEg har bare kjøpt batteripakke, så vet ikkje om man får løse deler til det nei. Kanskje teste reklamasjon, eller kanskje ikkje du har kjøpt det i norge? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jeg har kjøpt det brukt, så aner ikke hvor det opprinnelig kom fra. Mener det ble solgt her inne til en annen person her inne før jeg overtok igjen Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det var ikke noen hyggelig pris på disse batterimodulene, og de bør visstnok byttes en gang i året. Hvilken funksjon har egentlig disse, og er der noen alternative løsninger som ikke koster 1600,- i året? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Funksjonene til batteriet er å sørge for at RAID cache blir ferdig med å skrive til disk i tilfelle strømbrudd o.l. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg skjønner. For å unngå korrupte filer da? Men er der noen alternativer som er litt mer permanent og ikke må byttes ut en gang i året? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det er for å ikke unngå korrupte filer/RAID, ja. FBWC (flash-backed raid cache) er jo et alternativ (om støttet av kontroller), dog mer kostbart. Men det benytter ikke et batteri som må byttes gjevnlig. Synes det var stiv pris. Har kjøpt en del av disse, og prisene har variert fra 250 - 700kr eks. mva. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Batteri er dyrt, og ingen privatpersoner har behov for det. Du kan fint bruke det same raidet utan batteri, men då helst med write back deaktivert (du bruker framleis cachen til read operasjoner). LSI har noko som heiter CacheCade som bruker ein SSD til read/write cache istadenfor RAM. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Batteri er dyrt, og ingen privatpersoner har behov for det. Du kan fint bruke det same raidet utan batteri, men då helst med write back deaktivert (du bruker framleis cachen til read operasjoner). LSI har noko som heiter CacheCade som bruker ein SSD til read/write cache istadenfor RAM. På samme måte som ingen privatpersoner har behov for å sikre seg mot data-tap/god skriveytelse da eller? AtW Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Støtter Areca 1880i FBWC? Hva er i så fall fremgangsmåten her og hva trenger jeg? Endret 13. juli 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Det var ikke noen hyggelig pris på disse batterimodulene, og de bør visstnok byttes en gang i året. Hvilken funksjon har egentlig disse, og er der noen alternative løsninger som ikke koster 1600,- i året? Jeg har hatt ett batteri i 4 år uten å bytte. Hvor står det at du bør bytte de hvert år? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det var ikke noen hyggelig pris på disse batterimodulene, og de bør visstnok byttes en gang i året. Hvilken funksjon har egentlig disse, og er der noen alternative løsninger som ikke koster 1600,- i året? Jeg har hatt ett batteri i 4 år uten å bytte. Hvor står det at du bør bytte de hvert år? I epost jeg fikk når jeg forhørte meg hvem som hadde disse modulene på lager. Det de sa var at det var anbefalt å bytte disse hvert år dersom de stod i et kritisk system. Nå er jo ikke det tilfellet for min del i en hjemmeserver, så det blir vel å la det gå til det gir feilmeldinger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Batteriet får jo dårligere kapasitet, men mitt holdt da over 5 år og fungerte greit. AtW Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) At det får dårligere kapasitet får så være. Det er jo helt naturlig. Får surre meg til en bestilling hos iwill så er det gjort. Bare veldig lite spennende å bruke 1600 på en batterimodul! Samme summen hadde gitt meg både kabinett og nytt hovedkort til HTPC, og det hadde gitt en helt annen følelse etter bestilling var gjennomført enn nå Endret 13. juli 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 At det får dårligere kapasitet får så være. Det er jo helt naturlig. Får surre meg til en bestilling hos iwill så er det gjort. Bare veldig lite spennende å bruke 1600 på en batterimodul! Samme summen hadde gitt meg både kabinett og nytt hovedkort til HTPC, og det hadde gitt en helt annen følelse etter bestilling var gjennomført enn nå Litt samme følelse som å kjøpe komfyr eller vaskemaskin. Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Er skikkelig noob når det gjelder å sette disker opp i et raid. Dvs. har aldri gjort det før. Min evo 840 er ødelagt og skal rma's, og regner med i å få en 850 i erstatnig. Vurderer å kjøpe en 850 evo for å bruke mens jeg venter på den. Spørsmålet mitt er; er det mulig å klone den nye disken slik at de blir like for så å sette dei raid 0, eller må begge være formaterte? Er det raid 0 som gjelder for å øke lesehastigheten, eller er det andre raid som er bedre? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Raid 0 øker skrive- og lesehastigheten, siden halvparten blir skrevet på den ene disken og den andre halvparten på den andre. Derfor blir det kalt "stripet" volum. Her får du mer diskplass enn i Raid 1, siden du ikke vil skrive det samme på begge disker. Raid 1 øker lesehastigheten ved å lagre det samme på begge disker. Fordelen her er at du har backup hvis den ene disken blir ødelagt. Her vil du få like mye diskplass som på den minste disken. Endret 13. juli 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå