MariusJS Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Åssen i svarte greide du det da? Se i siggen hans... 80TB HDD... Hvor mange av de TBene er i LD kabinettet? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Se i siggen hans... 80TB HDD... Hvor mange av de TBene er i LD kabinettet? Som jeg sa i Skjermkort tråden, er nææærsynt!!! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Da var raid6 oppe og går, men det ble ikke noe fres slik sett. På en annen side kan jeg jo legge til et par disker litt senere. Det er også en mulighet å "legge" til 4GB NAND flash minne på 6805, kan hende det vil hjelpe litt. Bakdelen er jo at det koster ca 185 US. Så kanskje prøve å få tak i en Areca eller LSI kontroller og bruke Adaptec 6805 i NAS som jeg har litt planer om å sette opp i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Chavalito, SSDene kan ligge løst. HAF-X har plass til 7 3.5" harddisker, og 4 5.25" brønner, som betyr du kan bruke en slik løsning og fortsatt ha plass til et optisk drev: har du link (helst norsk) til steder som selger de? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Henger meg på den da det ser konge ut det som GullLars postet bilde av. Endret 12. mars 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Denne Silverstone kassen ser ikke verst ut. Og ser ut som at Dustinhome har den faktisk. Billig var den også. Og er hotswap!! Farsken, må finne den her i Spania. Edit: Self måtte den komme uten de hotswap brakettene. Endret 12. mars 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Flere nettbutikker har hatt de inne før når jeg har vurdert å kjøpe slike. Jeg har forrige generasjon denne selv: http://www.amazon.co...sbs_computers_4 (4x 2.5" i en 5.25" brønn) Problemet er at den er begrenset til SATA 2 i backplane, så får ikke kjørt gode SSDer gjennom den. Den fungerer fint til eldre SSDer eller 2.5" HDD, men jeg måtte fjerne viftene som bråket. Temperaturen går fortsatt greit, regner med det kun er et problem for 10KRPM eller full load over lang tid på 7200RPM med mange plater. Om du er ute etter slike går det an å søke på "5.25 3.5" i diverse nettbutikker eller prisjakt, det pleier å gi resultater, ellers kan du også bla i kategorier om harddisker og kabinett hos nettbutikker du liker. Det tar oss like lang tid Endret 12. mars 2013 av GullLars Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Da har jeg et lite problem jeg håper noen kan hjelpe meg med. Når jeg starter maskinen får jeg feilmelding i fra Perc 5 kortet mitt om at jeg må bytte dimm. Så kan noen være så grei å vise meg en modul som de vet virker med perc 5 kort slik at jeg kan få tilgang til filene mine igjen:-) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Flere nettbutikker har hatt de inne før når jeg har vurdert å kjøpe slike. Jeg har forrige generasjon denne selv: http://www.amazon.co...sbs_computers_4 (4x 2.5" i en 5.25" brønn) Problemet er at den er begrenset til SATA 2 i backplane, så får ikke kjørt gode SSDer gjennom den. Den fungerer fint til eldre SSDer eller 2.5" HDD, men jeg måtte fjerne viftene som bråket. Temperaturen går fortsatt greit, regner med det kun er et problem for 10KRPM eller full load over lang tid på 7200RPM med mange plater. Om du er ute etter slike går det an å søke på "5.25 3.5" i diverse nettbutikker eller prisjakt, det pleier å gi resultater, ellers kan du også bla i kategorier om harddisker og kabinett hos nettbutikker du liker. Det tar oss like lang tid Dei er ikkje begrensa til SATA2, for dei har ingen kontroller og snakker direkte med sata kontrolleren. Skal ein forresten ha 5 in 3 cages, så anbefaler eg denne http://www.moddiy.com/products/5%252din%252d3-Device-Module-Hard-Disk-Cage-SAS%7B47%7DSATA-Expander-Enclosure.html Rett og slett fordi med klips istadenfor skruer så blir hot swap ein lek. Eg har plassert dei i mine lagringskabinett i motsatt retning. Så då kan eg hotswappe frå utsida Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Det er mulig jeg leste feil, men jeg mener på den utgaven jeg har bruker en hotswap kontroller i backplane i stedet for bare elektrisk routing. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Det er mulig jeg leste feil, men jeg mener på den utgaven jeg har bruker en hotswap kontroller i backplane i stedet for bare elektrisk routing. Det er nok bare en "hotswap" backplane/brakett, hotswap er i standarden SAS/SATA, men de fleste hotswap løsninger har ett backplane eller braketter hvor både strøm og data kontakter sitter, slik at du bare kan skyve disken på plass, enten med en skuff eller direkte. men i utgangspunktet så kan du uten at det skal medføre problemer koble av en SATA disk rett fra kabel ... Noen få har raid løsninger i backplanet, da sitter det gjerne noen dipswitcher i bakkant som gjør at du kan velge hvordan diskene skal ses av OS (altså en hardware raid/Software raid i ett brikkesett) ... Endret 14. mars 2013 av StoltHD Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Er der noen kort som gir mer for pengene enn perc 5 gjør? Ser en får disse raid kortene til rundt 150 kroner nå, og det må jo være ekstremt billig for et dedikert raidkort? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Ville iallefall satset på Perc 6 hvis du vil ha perc Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Skal ein forresten ha 5 in 3 cages, så anbefaler eg denne http://www.moddiy.co...-Enclosure.html på denne siden er det link til en SATA to 5 x SATA kabel. er det egentlig heldig å kjøre 5 enheter på samme SATA-kabel? edit:leif Endret 14. mars 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvordan blir det med båndbredde per enhet da? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Kjapt spørsmål ut av det blå i denne tråden, finnes det et raid kort som enten støtter: PCIe 2.0 x1 eller PCI da jeg har brukt opp mine to PCIe 2.0 x16, dessverre. Eventuelt, noen som har PCie 2.0 x1 / PCI skjermkort liggende? Da kunne jeg fått plass til et ordentlig raid-kort Endret 14. mars 2013 av Gjest Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 PCIe 2.0 x1 har 500MB/s båndbredde, så det vil begrense veldig hva du får ut av det. Om du bare skal koble harddisker på vil det gå greit. Jeg har et 2-porters kort som støtter 0, 1, og JBOD jeg kjøpte for lenge siden bare for å få et par ekstra SATA porter til harddisker, før jeg fikk mitt Adaptec 5805 kort. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 den kabelen er bare strøm Men det er vel begrensninger hvor mange MB/s man klarer å presse ut av en port..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå