Tannpirkeren Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Da har jeg kjørt ny test med low latency på begge, write cache på. Har ikke deaktivert windows "skrivehurtigbuffertømming". Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Det er noe som ikke stemmer helt med oppsettet ditt. Du kan få 60MB/s 4KB random write ved QD 1 med 1x C300 64GB, men du får bare 41 fra 8R0 ved QD 32... Jeg har ikke erfaring med LSI 9xxx, så Anvil eller Nizzen må nok gi råd her. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 GullLars, hva synes du om disse tallene da? Skiftet stripe fra 64 til 256. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det ser bedre ut. Har du PCmark Vantage? Kunne vært interresant å sammenligne HDD score der mellom instillingene. Selve HDD testen tar ikke så lang tid. Mine 4R0 fra SB850 slår dine 8R0 fra 9750 på alt untatt sekvensiell i AS SSD, så det skal være mer ytelse å hente der. Det er nok mulig du tar meg i PCmark, og workstation/fileserver IOmeter configer. Kunne du kjørt IOmeter testene til Anvil? Jeg har lyst til å se hvordan oppsettet ditt yter der. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvordan vil 4-5 2TB disker fungere i RAID 5 med Intel Matrix Storage (x48), eller kan jeg like godt kjøre software raid da? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Det er avhengig av hva slags os du kjører. Software Raid 5 i windows er treigt og dårlig, men i linux og solaris(zfs) er det realtivt bra. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 ^ Teker vel på FreeBSD eller noe annet som støtter zfs Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hvis du har planer om å kjøre ZFS er det nok bedre å kjøre softwareraid enn å bruke Intel kontrolleren. Lenke til kommentar
eMTea Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg skal sette opp en hjemmeserver nå. Skal ha 5x2TB Seagate Barracuda disker i RAID 5. og egen SSD til OS. Kommer nok sannsynligvis til å kjøre linux, da jeg har kommet over en guide som skal få dette opp å gå på en ganske grei måte. Men vil dere anbefale å bruke software eller hardware RAID? Jeg trenger ikke ekstrem ytelse, kommer bare til å ha 1gbit linje ut av serveren, og maks 2 klienter kommer til spille av HD materiale samtidig.. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Linux softraid burde holde, men jeg har ikke noe praktisk erfaring med det. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Kom til å tenke på en ting. Hvordan er en HPT 2720 forskjellig fra software raid i windows? 2720 har ikke XOR prosessor, kun en PCI-e til SATA kontroller. Den bruker tross alt CPUen og RAMen i maskinen. Hvordan kan denne da være bedre enn software raid? Håkki Lenke til kommentar
eMTea Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Linux softraid burde holde, men jeg har ikke noe praktisk erfaring med det. Det var det det ble også. Var rimelig greit å sett opp også for en newbie som meg Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 eMTea, post her igjen om noen uker/månder med status på hvordan det fungerer for deg Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Skal sette opp software raid5 i hjemmePCen, og tenkte meg 4x2TB. Jeg vil ha det billigst mulig, og gjør det delvis fordi jeg vil ha én stor partisjon, men også for å få litt bedre ytelse og sikkerhet ved diskfeil, selv om det ikke er essensielt. Hvilken disker kan anbefales som koster lite? Jeg tenker under 800 kroner per disk. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Vel, jeg har en god del samsung f4 2tb disker. Er veldig fornøyd med disse og fungerer bra i flere harddiskkontrollere. Har ikkje hatt noe trøbbel med disse. Raske er det også, og ikkje minst BILLIGE! Hva mere kan man forlange av harddisker? Billige og bra Lenke til kommentar
reds Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Vil også anbefale Samsung F4 2TB. Ligger under 30 grader og leverer hastigheter over forventning tatt prisen i betraktning. Kjører software raid-5. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) For eksempel F4EG? Endret 7. april 2011 av Zeke Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Vel, jeg har en god del samsung f4 2tb disker. Er veldig fornøyd med disse og fungerer bra i flere harddiskkontrollere. Har ikkje hatt noe trøbbel med disse. Raske er det også, og ikkje minst BILLIGE! Hva mere kan man forlange av harddisker? Billige og bra Er det ikke du som pleier å referere til han teppeleggeren din som at en ikke kunne få både billig og bra :-P Lenke til kommentar
eMTea Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei! Jeg har et spm om mdadm i Linux. Hver gang jeg starter maskina på nytt, så må jeg inn å starte raidet manuelt. Går det an å få dette til å gå automatisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå