Gå til innhold

Hehe, fiffig greie dere har fått til her!

Anbefalte innlegg

Hehe, har dere lagt inn en slags auto-sensur mot ordet-som-likner-på-fanden her? Eller gjør dere det manuelt (hvis dere KAN gjøre det)?

Ganske festlig liten greie dere har fått til, jaffal... Hvor lenge har dere hatt/brukt dette? Bruker dere den på hele HW-forumet? Er kanskje ikke så stort behov for det andre steder enn på det tungt belastede gamer-forumet? :D

Begynte nemlig å lure noe VOLDSOMT på om alzheimeren hadde grepet meg HELT istad, da jeg kunne banne (hehe) på at jeg hadde skrevet det ordet i en post jeg leste gjennom etter å ha posta femten sekunder føre...:lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hva her det med spill å gjøre.... :shrug:

Hvor skal det ellers postes? Dette er generell melding til drifterne av forumet til Gamer.no og antageligvis brukerne også. Det har ikke noe med spill å gjøre, men det har med forumet vårt å gjøre.

Norsklæreren min for lenge siden sa du kunne stave det med både "ae" og "aa" hvorpå jeg valgte å bruke "aa" siden det er mer fonetisk riktig

Kvaliteten på norsklærere synker i takt med karakterene til elevene ser jeg.

Noen ganger må det bare trøkk til, "søren!!!" duger bare ikke

Sant nok. I slike tilfeller passer "søren klype!" eller "filler'n!" mye bedre.

Lenke til kommentar
Om det er et ord som blir sensurert til "bidige"? Har sett dette ordet ørten ganger nå. Fælt så populært det ordet plutselig ble  :p

j*vla = bidige, ser det ut til. Passer vel ikke til alle anledninger, men som regel. Si fra hvis noen har bedre forslag. ;)

Lenke til kommentar

Hva med fordømte istedet for jaevla?

Jeg har en lei tendens til å slenge inn banning i ting jeg skriver fordi jeg skriver for det meste i samma stil som jeg prater ;) Sist jeg sjekka var ikke fordømt regna som banning (iallfall ikke av verste type) og det kan vel brukes i de sammenhenger som nevnte banneord på første linje.

Å skrive faan med aa eller ae er vel to sider av samme sak... fasitt-norsk er de ord som flertallet bruker. F.eks ordet pub er blitt brukt så mye at det nå er lov å skrive pøbb ;)

Nå skal ikke jeg utdype detta mer da jeg står på rimelig svak grunn i norsk, hehe, ovenfor gjentok jeg bare noe jeg hørte en språk-professor si på radio for flere måneder siden... virker logisk da, selv om eksempelet kanskje er litt dårlig opp mot "faan".

(trur jeg slutter posten her, før folk totalt mister den vesle respekten jeg kanskje har opparbeida) :p

Lenke til kommentar
Sant nok. I slike tilfeller passer "søren klype!" eller "filler'n!" mye bedre.

Og hvis man legger til "uten styrmann" blir det jo en ekstra kraftsalve. (KLM™) Uansett så er det egentlig sjelden jeg skriver så muntlig at jeg inkluderer banneord i postene. Det er måter å uttrykke seg på som er langt kraftigere enn banneord... (skriftlig).

Lenke til kommentar

Ang. KLMs kraftsalve: Her er sitatet fra Ernst Muffens i Brødrene Dal og legenden om Atlant-is:

"Filler'n! Dobbeltfiller'n! Dobbeltfiller'n uten styrmann! ... Ja, nå kunne jeg selvsagt brukt mye sterkere banneord, men siden dette er en barneserie, må jeg nøye meg med 'dobbeltfiller'n uten styrmann'."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...