vargaz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvordan gjør man dette ? er dette nødvendig? Har et system som jeg har plukket ned i sammenheng med bytte av kabinett, så tenkte jeg likegjerne kunne spyle igjennom det noen runder om det har noen hensikt? Tenkte jeg skulle putte slangen som går <Inn> på pumpa ned i en 10l bøtte vann, mens jeg skulle putte siste del i systemet i en annen 10l bøtte. Er dette noe vits? jeg kjører samme blanding som man gjør på kjølingen til en bil, så det skal ikke være noe rusk i systemet. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Skru alt fra hverandre og finn fram en gammel tannbørste. Splitter nytt eller gammelt system, det skal gjøres slik uansett. La alt tørke før du skrur det sammen slik at det ikke står vann i gjenger osv. Da det kan føre til at skruer ruster hvis de er av dårlig kvalitet. Radiatorene renser du ved å fylle de 2-3/4 fulle og rister de godt med så varmt vann som du klarer. evt finne fram noe gryte kluter også bruker du kokende vann. Gjør dette 2-4ganger evt hvis det ikke holder til vannet som kommer ut er rent. Det er som regel i radiatoren mest shit sitter. Ta også pauser på rundt 20min hvor du lar fyller radatoren helt med varmtvann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå