b-real Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg har et AsUs AV7-E kort og på den er det 2 IDE-slot's og en floppy. På de kablene som førte med er det 2 "splitter" som man kan sette Hd'er og Cdrom osv. Men finns det kabler som "deler" opp disse til flere "splitter"?? i såfall kor kan jeg kjøpe det? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 På hver IDE-slot kan du ha 2 enheter (harrdisk, CD-ROM, DVD). En "Primary" (svart) og en "Secondary" (grå). Altså ialt 4 enheter. Skal du ha flere må du skaffe deg et hovedkort med "RAID". Da får du to ekstra IDE-slot'er. Du kan ikke ha mer en to på per kabel. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Du får kjøpt egen IDE-kontroller som plugges inn i PCI-bus, slik at du kan bruke flere HDD/CD enn et normalt HK er beregnet for. Men hva er vitsen med det? Personlig har jeg utstyrt kassa med skuffer for to HD - den ene er bootdisken med pgm., den andre skuffen bruker jeg til andre HD som jeg ønsker å hente eller tilføre data til. Meget praktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå