Jobby Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Heisann. Har kjøpt meg denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334654 Har 3 PCer med 1000Mbps nettverkskort, men bare 2 av PCene vil connecte til routeren. Den PCen som det ikke funker på må jeg ha en switch på 100Mbps i for at den skal funke. Så det må være noe feil med nettverkskortet i den PCen. PCen kjører intgrert nettverkskort i dette hovedkortet: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Mode...-GLAN&s=775 Så problemet er liksom at PCen ikke vil connecte til routeren. Når jeg kobler PCen rett til routeren så kommer det opp at "en nettverkskabel er koblet fra". Men når jeg setter opp en switch i mellom PC og router så får den connecte med en gang... Har nyeste driver til nettverkskortet. Noen som vet hva som må gjøres for å fikse dette? MVH Fredrik G Endret 9. januar 2009 av Fredrik-datanerd Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Er ikke løst :S Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Kabelen ken være dårlig... Hvilken duplex er satt på det NIC-et som ikke får 1000Mb?? Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Har lagt Cat 5e i veggene til PCene.. Funker med 5e på 2 av de PCene selv om det er cat 6 som er det beste til 1000Mb. Satt routeren til å sende 100Mb til den PCen som det ikke funker, funket ikke da heller. Så problemet er liksom at PCen ikke vil connecte til routeren. Når jeg kobler PCen rett til routeren så kommer det opp at "en nettverkskabel er koblet fra". Men når jeg setter opp en switch i mellom PC og router så får den connecte med en gang... Endret 9. januar 2009 av Fredrik-datanerd Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Løst, stillte inn routeren på å sende 100Mb til den PCen så funket det. Står at LAN-porten skal klare 1000Mb men det gjør den tydeligvis ikke. Har nå internett! herlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå