Beges Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har holdt på å sett på en del bilder av gutta på skauen under krigen, og mange brukte nikkers og ullstrømper der. Jeg synes egentlig det er et råkult plagg. Bruker det selv bare til bunad, men det hadde vært utrolig artig om flere begynte å gå i nikkers, ullgenser og frygiske luer! Jamfør med disse bildene - bare mye mindre prangende og høytidelig! Ingen andre som synes det er på tide at nikkersen kommer tilbake i dagliglivet? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvis du kan "pull it off", hvorfor ikke? Mener å ha sett Andre 3000 med det, men han klarer jo å bruke omtrent alt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Man bør jo ha det på fjellet i påsken! Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Syns gutter i nickers er ganske sexy jeg^-^ Og bunader GO FOR IT GUTTER!! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg er ikke så glad i bunad, men nikkers er et evig kult plagg. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Absolutt!! Nikkers er dritkult. Synd det bare er et finplagg/ skiantrekk og ikke noe man kan gå med oftere. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Hvis du kan "pull it off", hvorfor ikke? Mener å ha sett Andre 3000 med det, men han klarer jo å bruke omtrent alt. Hm, noen som vet om butikker som selger nikkers? Kan ikke huske å ha sett det noen gang, egentlig. Men hadde vært innmari kult med det, en strikket jakke og sixpence. Kult at mange er enig Lenke til kommentar
thrice Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvis du kan "pull it off", hvorfor ikke? Mener å ha sett Andre 3000 med det, men han klarer jo å bruke omtrent alt. Hm, noen som vet om butikker som selger nikkers? Kan ikke huske å ha sett det noen gang, egentlig. Men hadde vært innmari kult med det, en strikket jakke og sixpence. Kult at mange er enig Skal faktisk innrømme at jeg fikk enda mer lyst til å raide min beste- og oldefars klesskap, som jeg har planlagt lenge, etter jeg så Max Manus. Ikke det at jeg skal kle meg som en fra 1940-tallet, men å la seg inspirere er aldri negativt Lenke til kommentar
Beges Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Akkurat - Det hadde vært stilig med en vellykket blanding Tror jeg skal sjekke om Wistex eller G-sport på Røros selger vadmelsnikkers.. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Update: Far min hadde en nikkers liggende, så den saken er løst. Nå - Hva skal jeg ha til nikkersen? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Sleng opp bilde da! Er nysgjerrig på dette prosjektet. Hvis det er fett må jeg nesten ringe rundt til slekta og høre om de har noen selv Lenke til kommentar
Beges Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Må finne ut hva jeg skal ha til først, hvis ikke er det ikke noen vits med nikkersen. Og den er litt for stor, så det kan hende jeg må ut på ny leting... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Men da kan vi komme med forslag til ting du kan ha den til :o Lenke til kommentar
deu Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Etter min mening, så ser nikkers og standard ullstrømper stort sett utrolig dumt ut. Kunne blitt bra om ullstrømpen hadde hatt et mer nøytralt mønster og karen hadde hatt på seg fine moderne sko, for jeg _hater_ utseendet på slike bunadsko. Kanskje en finere vest også, da kunne det evt. gjennopplives Endret 3. februar 2009 av deu Lenke til kommentar
Beges Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 *Bump* Uten brillene ser det jo ikke gærnt ut! God kobling med sko, strømper og genser. Må nesten ha sixpence, da, og det har jeg for langt hår til. Men godt tips! Er han fransk? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Husker ikke hvilket land det var tatt i. Du finner det på The Sartorialist ihvertfall Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvordan kan jeg få kjøpt nikkers da? Ikke budnad eller sport altså. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg er stor fan av både nikkers og bunad, jeg. Kan man ikke forresten spørre på f.eks. et golf-forum om hvor man får tak i sånt? De har jo trykket plagget til sine ben i evigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå