Gå til innhold

Bør nikkersen gjenopplives?

Anbefalte innlegg

Har holdt på å sett på en del bilder av gutta på skauen under krigen, og mange brukte nikkers og ullstrømper der. Jeg synes egentlig det er et råkult plagg. Bruker det selv bare til bunad, men det hadde vært utrolig artig om flere begynte å gå i nikkers, ullgenser og frygiske luer!

Jamfør med disse bildene - bare mye mindre prangende og høytidelig! Ingen andre som synes det er på tide at nikkersen kommer tilbake i dagliglivet? :p

Menn%20farger.jpg

bunad_s_700x1946_thumb_37259.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kan "pull it off", hvorfor ikke? Mener å ha sett Andre 3000 med det, men han klarer jo å bruke omtrent alt.

Hm, noen som vet om butikker som selger nikkers? Kan ikke huske å ha sett det noen gang, egentlig. Men hadde vært innmari kult med det, en strikket jakke og sixpence.

Kult at mange er enig :p

Lenke til kommentar
Hvis du kan "pull it off", hvorfor ikke? Mener å ha sett Andre 3000 med det, men han klarer jo å bruke omtrent alt.

Hm, noen som vet om butikker som selger nikkers? Kan ikke huske å ha sett det noen gang, egentlig. Men hadde vært innmari kult med det, en strikket jakke og sixpence.

Kult at mange er enig :p

Skal faktisk innrømme at jeg fikk enda mer lyst til å raide min beste- og oldefars klesskap, som jeg har planlagt lenge, etter jeg så Max Manus. Ikke det at jeg skal kle meg som en fra 1940-tallet, men å la seg inspirere er aldri negativt :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter min mening, så ser nikkers og standard ullstrømper stort sett utrolig dumt ut. Kunne blitt bra om ullstrømpen hadde hatt et mer nøytralt mønster og karen hadde hatt på seg fine moderne sko, for jeg _hater_ utseendet på slike bunadsko. Kanskje en finere vest også, da kunne det evt. gjennopplives :)

Endret av deu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...