Gå til innhold

Bluetooth problemer på min Dell-pc

Anbefalte innlegg

Fant ikke bedre sted å legge denne posten, så da prøver jeg her, og håper noen kan hjelpe.

Jeg har en Dell XPS M1530, med innebygd Bluetooth. Og den funker utmerket på enkelte ting, mens den plent nekter på andre.

Tilkobling av mobil, på alle områder jeg har forsøkt, virker som det skal. Men når jeg skal koble til stereo headset, så går det ikke.

Først prøvde jeg med et Plantronics, som virket fint på min mobil, og som blir gjenkjent av pc'en, men den nekter å koble til profilen Stereo-headset. Headset(håndfri hodetelefon m/mikrofon) går bra, men den tar ikke mot musikk. Så prøvde jeg et Jabra headset, som igjen virker perfekt på min mobil, og som også blir gjenkjent av min Dell. Men nøyaktig samme problem. Profilen Stereo headsett står som frakoblet, og når jeg trykker "tilkoble", kommer det "kobler til" i noen sekunder, før den går tilbake til "frakoblet". Kobler jeg til profilen "Headset", kobler den til med en gang. Men igjen, den kan ikke brukes til musikk-avspilling. Det kommer i hvert fall ikke lyd, selv om den står som "tilkoblet".

WMP har bluetooth-plugin, og jeg har også prøvd div. andre programmer for lydavspilling, uten at det hjelper.

Dette er nå snart så frustrerende at jeg hiver hele pc'en ut av vinduet. Og jeg kjøper i hvert fall aldri Dell igjen, for på min forrige bærbare var ikke dette noe problem(i hvert fall i forhold til Plantronics headsettet).

Kan vel også nevne at dersom jeg kobler til via USB, kommer lyd gjennom direkte, og uten problemer. Så problemet ligger i Bluetooth-delen på pc'en. Som forøvrig er oppdatert til siste driver.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...