Hammeranius Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei.. har kjøpt helt ny maskin men den vil ikke vise bilde på skjermen. alt starter opp men ingen ting skjer.. trudde det kunne va hovedkortet men det er byttet og ingen ting skjedde.. dette er listen over hva jeg har: ASUS ASUS MOTHERBOARD M3N78 OCZ TECH OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB DDR2 PC8500 KIT (OCZ2N1066SR2GK) AMD PHENOM QUAD 9750 2.4GHZ SKT AM2 4MB 125W P (HD9750XAGHBOX) ASUS EN9600GT/ HTDI/ 1G GF9600GT 1GB DDR3 PCI-E DVI-I*2 HDTV IN (90-C1CK9A-L0UAY00Z) noen forsklag???? Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Sjekka om alt sitter riktig og psu er kraftig nok? Prøv en annen skjerm elr skjermkort? Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Sjekka om alt sitter riktig og psu er kraftig nok?Prøv en annen skjerm elr skjermkort? hmm. jeg har en strømforsyning som er på 350w er ikke sikker på om den er kraftig nok. har ikke noe annet skjemkort, har prøvd på tv'n utn hell.. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har 350w som holder så vidt til mitt system, tror kankje psu er litt svak. Har du sjekka om du har kobla alt riktig da? Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Har 350w som holder så vidt til mitt system, tror kankje psu er litt svak.Har du sjekka om du har kobla alt riktig da? akk no er det kun skjermkortet som er koblet til.. alle 3 strøm kontaktene er koblet til og ram instalert.. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Vet ikke så mye om Amd baserte hk, men har den innebygd skjermkort? Plugga kontakten i veggen?, nei da Hvordan er det med det hovedkortet er det 24+4 elr 24+8 strømkabel... 3 strøm kabler? Jeg har 2 jeg. Hadde lignende problemer det var at jeg måtte ta vekk plastik kapselen på 8pin for cpu, selvom jeg bare brukte 4pin. Endret 8. januar 2009 av No_oN Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Vet ikke så mye om Amd baserte hk, men har den innebygd skjermkort?Plugga kontakten i veggen?, nei da Hvordan er det med det hovedkortet er det 24+4 elr 24+8 strømkabel... 3 strøm kabler? Jeg har 2 jeg. Hadde lignende problemer det var at jeg måtte ta vekk plastik kapselen på 8pin for cpu, selvom jeg bare brukte 4pin. no skjønner jeg ingen ting.. den vil fungere med bare 1 rambrikke men ikke 4.... ??? frustrert.... Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Nei, skal ta det litt enklere det er 2 steder du kan koble strøm, en med 24 hull delt på 2 rader og 1 annen med plass til 4 elr 8 hull. Bare glem det, Er det du som har laga pcen? Endret 8. januar 2009 av No_oN Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Nei, skal ta det litt enklere det er 2 steder du kan koble strøm,en med 24 hull delt på 2 rader og 1 annen med plass til 4 elr 8 hull. Bare glem det, Er det du som har laga pcen? ja det er to steder man kan koble strømen, en plass er det 4 pins og den andre er det 24 pins. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 om den virker med 1 ram kan det bero på att strømforsyninga ikke er god nog.. Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 om den virker med 1 ram kan det bero på att strømforsyninga ikke er god nog.. men det er også bare 1 av 4 rambrikker som maskinen vil starte med... Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Dobblet sjekk at alle kontakter sitter ordentlig i. 24 pins til hovedkort 4/8 pins til cpu samt kabler til skjermkort fra cpu. har vært ute for noe liknende tidligere da jeg oppgraderte en pc. Fikk samme feil som deg da var det pga jeg hadde glemt å koble til 4/8 pins kontakten til cpu. Dvs 4/8 pins kontakten på hovedkortet. (pleier finne den i nærheten av cpu sokkel) Endret 8. januar 2009 av Phyltre Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Dobblet sjekk at alle kontakter sitter ordentlig i. 24 pins til hovedkort 4/8 pins til cpu samt kabler til skjermkort fra cpu. har vært ute for noe liknende tidligere da jeg oppgraderte en pc. Fikk samme feil som deg da var det pga jeg hadde glemt å koble til 4/8 pins kontakten til cpu. Dvs 4/8 pins kontakten på hovedkortet. (pleier finne den i nærheten av cpu) hei. jeg har gått over alt som kan gå's over, men finner ikke noe feil..det som er så rart er at det kun er 1 av 4 ram brikker som vil fungere. et annet spørsmål, skal ikke usb kontaktene fungere på på hovedkortet fra starten av. fikk koblet opp slik at jeg kom inn til innloging, men får ikke koblet til usb tastatur eller mus.. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hmm... Du har plugga inn før du starta opp pcen, men de funker ikke.... Skaff deg en annen sterkere strømforsyning, den du har holder ikke. Har 350w og merker at pcen ikke for nåk strøm. Har 8600GT og C2D E4300, Amd phenom bruker vel 85-120w? 9600Gt sluker også mer strøm enn 8600GT så 350w holder ikke. Det er det jeg har kommet frem til... Endret 8. januar 2009 av No_oN Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) prøvd alle brikkene i samme slot ? evnt prøvd den som virker i forskjellige slots. Endret 8. januar 2009 av Phyltre Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 prøvd alle brikkene i samme slot ? evnt prøvd den som virker i forskjellige slots. har prøvd alle i samme slot men bare en som funker, den som funket har jeg prøvd i flere sloter men funket kun i sloten nermest cpu Lenke til kommentar
freonor Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Asus motherboards liker ikke ocz ram :S og Asus motherboards liker ikke all slots populated som betyr 4 minnebrikker er dårlig ide. Du må boote med 1 minnebrikke, gå inn i bios, sette timings manuelt til f.eks. 5-5-5-15 2t og sette spenningen til 2.0V prøv så å boote med 2 brikker. Eller alle 4. Lenke til kommentar
Hammeranius Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Asus motherboards liker ikke ocz ram :S og Asus motherboards liker ikke all slots populated som betyr 4 minnebrikker er dårlig ide. Du må boote med 1 minnebrikke, gå inn i bios, sette timings manuelt til f.eks. 5-5-5-15 2t og sette spenningen til 2.0V prøv så å boote med 2 brikker. Eller alle 4. takk for gått svar.. var nokk ocz ramen som gjorde det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå