Gå til innhold

Problemer med bridget speedtouch 546t2 og d-link Dir-635

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bredbånd fra telenor. Som nevnt har jeg også en speedtouch 546t2. Poenget er at jeg ønsker å spille age of empires 2 over nettet med en kompis, og jeg må derfor åpne noen porter. Leste meg litt rundt og fant ut at dersom jeg bridget speedtouchen, så ville dir-635-en ta seg av arbeidet med oppkobling og dhcp. Og jeg kunne bare åpne portene på d-linken og det ville funke. Men det var nå ikke slik. Gikk inn på canyouseeme.org for å skjekke om port 2300 (en av de jeg trenger) var åpen. Det var den ikke. Prøvde også på ping.eu, men fungerte ikke der heller. Har også prøvd om jeg kan se kameraten min sitt spill, til ingen nytte. En annen venn av meg kan spille med ham, så problemet ligger nok hos meg. Jeg skjønner ikke hva som er galt :ohmy: : brannmurer er slått av, porter er åpnet, speedtouchen er bridget.

Noen som kan være så snill å hjelpe meg her? :yes:

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har gitt maskinen din fast IP eller styrer du IP'en fra routeren? Ikke at det skulle spille noen rolle, men bare lurte...

Har ikke fast ip, men har satt routeren til å port forwarde til den pc en. Hvis du skjønner. Har bare brukt datamaskinnavnet.

Lenke til kommentar
Du har gitt maskinen din fast IP eller styrer du IP'en fra routeren? Ikke at det skulle spille noen rolle, men bare lurte...

Har ikke fast ip, men har satt routeren til å port forwarde til den pc en. Hvis du skjønner. Har bare brukt datamaskinnavnet.

Om åpning av porter skal virke må maskinen det skal åpnes porter mot ha fast IP. Dette kan du sette opp i D-Linken under "Adress Reservation" om jeg ikke husker feil...

Lenke til kommentar

Om åpning av porter skal virke må maskinen det skal åpnes porter mot ha fast IP. Dette kan du sette opp i D-Linken under "Adress Reservation" om jeg ikke husker feil...

Ja, det står under dhcp reservation. Men når du setter speetouchen i bridge modus, da er det vel ikke noen brannmur eller stengte porter i den?

Lenke til kommentar

Forsøk dette:

1. Under DHCP Reservation legger du inn PC-navn og MAC adresse til PC'en som portene skal åpnes mot. IP adressen må være innenfor DHCP rangen som routeren deler ut.

2. Under Advanced - Portforwarding åpner du alle TCP/UDP porter du trenger mot den IP adressen du ga PC'en over.

3. Hvis dette ikke funker, forsøk under Advanced - Firewallsettings og Enable DMZ host mot samme IP adresse.

Sjekk at PC'en faktisk også får den IP adressen du har definert over.

Start - Kjør - CMD + Enter. Deretter IPCONFIG/ALL + Enter.

DMZ er en nødløsning for å se om problemet ligger i andre innstillinger i routeren og bør ikke brukes fast om ikke alt annet feiler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...