SSSø Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Jeg har mulighet til å bytte min Tamron 11-18 og 1500 kr mot en Nikon 12-24. Er dette et lurt bytte? Sånn jeg har skjønt det så er Nikonen en del bedre på både optikk og byggekvalitet. I tillegg vil den jo gi meg autofokus på mitt D60 (og overstyring av autofokusen). På minussiden er den vel en del større og tyngre enn Tamronen? Virker dette smart? Endret 8. januar 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Forutsatt at du ikke kommer til å sulte pga utgiften, så ja, det er lurt. Den er bedre på alt, og holder seg nok bedre i verdi også. Synes det var ett meget godt tilbud. Endret 8. januar 2009 av Fulgu Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Det er vel egentlig ikke pengene det står på. Byttet (utgiftene) må vel heller rettferdiggjøres ovenfor samvittigheten. Endret 8. januar 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Du kan gjøre det med god samvittighet, den er over dobbelt så dyr ny. Eneste er at du mister 1mm vidvinkel da. Jeg gikk fra en 10-20 til 12-24, og merket at det ikke var like vidt, men de andre kvalitetene veide mer enn opp for dette. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg tok rett og slett og gjorde det, jeg. Har riktig nok ikke fått objektivet ennå (men gitt fa meg mitt...smart), men får det nok snart. Håper jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Tror det var et fornuftig bytte. Nikkoren har jo fast blender også, og jeg liker det veldig godt på 24mm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå