Gå til innhold

Enda en forespørsel om mini pc..


Heffer

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut på "backpakker" tur, og må gjøre en del skoleskriving mens jeg er på turen.

Derfor trenger jeg en mini pc, siden min vanlige bærbare er for stor og tung.

 

Har tittet litt rundt, og sett at folk mener forskjellige ting og hvis jeg har fått med meg rett så har det kommet en del nye modeller den siste tiden.

 

Pris er ikke så farlig, men helst under 5000. Dette spesielt siden jeg tenker at det kan være en viss fare for at den ryker for fuktighet eller lignende under turen.

 

Krav til maskinen vil være: god batteritid (type 3-4 timer og oppover), trådløst nettverkskort (aner ikke om dette er standard, men regner jo med det), sd kortleser, og gjerne litt harddisk (mer en 10-20 GB) og gjerne en vekt under 2kg.

 

Tittet litt på ASUS eee 904 og 901, men skjønner ikke hvorfor disse koster ca det samme når det er ganske stor forskjell på spesifikasjonene. Jeg er fullt åpen for andre forslag, så ikke tenk at jeg er låst til Asus eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

904 er like stor som 1000H.

 

Om batteritid er viktig så har du i bunn og grunn to valg:

-Kjøpe en Asus Eee 1000H, som har 6.cellers batteri. (som eneste i norge.)

-Kjøpe en annen modell og ekstra batteri.

 

Ser ingen grunn til å ikke gå for alternativ 1, jo det vil si; den er forholdsvis tung (til å være netbook, 1,5kg.) Feks en Acer Aspire one +6cellers batteri blir sikkert ikke mer en 1,2kg.

Lenke til kommentar

Vi hadde nettopp en tråd om dette, konklusjoen var at 904 var bedre; men!

 

Hovedargumentet mod AA150 var at den hadde feilplaserte piltaster (På siden av touchpad, ikke nedenfor.). Dette mener jeg er et argument som er helt uten betydning, du kan "tappe" på touchpadden, så du trenger ikke musetastene. I tilegg er dette kun en vanesak.

 

Tastaturet er bedre på AA150.

 

Vekten er helt sikker en fordel å holde nede om du skal backpack`e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...