nitroman Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei jeg har et canon eos 1000d kamera og er ganske ny på det her, og lurte på om det funker å bruke andre typer blits enn de som er tilpasset canon, f.eks en som er tilpasset nikon når du bruker den "eksternt" trådløst? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Du må være litt forsiktig med og bruke blitser som ikke er designet for Canon,er du uheldig så kan du grille kameraet,det kan være forskjellige strøm spenninger i de forskjellige systemer. Mener at du kan bruke Nikon blits på Canon kamera,men du må bruke den manuelt,Er ikke helt sikker så vent til noen andre bekrefter det eller avkrefter det. Endret 9. januar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
nitroman Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 hmm, ja tror nok jeg avventer men ser dårlig ut med svar her men vil spenningen ha noe å si når jeg bruker det trådløst på en tripod? har kjøpt meg noe phottix greier på ebay =) Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg har en gammel pentax blitz jeg bruker på mitt canon eos 40D, det fungerer egentlig greit bortsett fra at den automatiske funksjonen ikke virker Det vil si.. den måler lyset og justerer seg etter det, men kaemaet registrer ikke at blitzen er i bruk, så man må nesten bruke manuel modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå