Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Høyde og selvtillit

Gjest Guest_Taper_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke høyden din det er noe galt med, det er måten du tenker på. :)

Støtter den!!

Jeg er 1.84 og går i 9ende klasse. Er en av de høyeste på hele ungdomskolen.

1.86 og lav?? wtf

Sa ikkje at eg var låg. men er teit dei ikkje gidder være med han berre pga høgden hans..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nekter å tro at det er seriøst ment hva trådstarter skriver om, man kan da ikke klage over at man er 1.75 høy... Er nok andre ting som har innvirkning på hvorfor du ikke har noen venner.

Burde heller prøve å fokusere på andre ting i livet enn hvor "lav" du er. :wallbash:

Lenke til kommentar

Høgden din er det i alle fall ingenting i veien for, for å få venner. Alle får venner, til og med kjærester; stygge, ekle, feite og "dvergete" mennesker.

Å stenge deg ute fra det sosiale greiene er da det dummeste du kan gjere, da berre opparbeider du angst, og du blir desto tristare (det kan i alle fall forekomme).

Gjer heller det du må for å få venner.

Lenke til kommentar

Hei.. det er som flere har sagt før meg, ikke høyden som er problemet ditt, men selvbildet.

Men hvis du føler høyden din plager deg veldig mye kan du prøve å "rette deg opp" litt i ryggen.. jeg har selv en tendens til å kroke meg nedover mot gulvet, og der mister man kanskje et par cm.. Andre vil kanskje oppfatte deg som en mer selvsikker person også.

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For å si det sånn: jeg har ikke noe problem med å forstå at noen kan synes det er vanskelig å være fysisk skapt litt annerledes enn andre. Men en gutt/mann som er 1,75cm høy er så til de grader innenfor normalitetens grenser, ja utvilsomt ordinært, at det kan UMULIG være årsaken til at man ikke har noen venner eller ikke kan delta sosialt. Hvis jeg går en tur på gata, så vil jeg tro at utallige av de menn jeg da ser omkring meg har en slik høyde. Jeg ville overhodet ikke tenke over det om noen var så lite under gjennomsnittet som dette. Hvis alle som var 1.75cm høye holdt seg hjemme på grunn av sin høyde, tror jeg det ville vært samfunnsproblem nr. 1, for da ville det ikke være mange mennesker å treffe på i sosiale sammenhenger!

Nå skal jeg ikke spekulere i det hele tatt over hva som er den "egentlige" årsaken til at du føler du ikke kan sosialisere deg, eller at det er noe galt (eller lignende tullprat) med deg fordi du tenker slik, jeg vil bare fastslå at det opprinnelige argumentet ditt i forhold til høyde trosser alle former for fornuft og logikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...