Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Høyde og selvtillit

Gjest Guest_Taper_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Taper_*

Jeg er 18 år og bare 175cm høy. Jeg har ingen venner på skolen pga dette. Tør ikke snakke med folk og holder meg borte fra alle sosiale sammenhenger (bursdager osv). Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

Finnes det noen medisiner (voksepiller) eller andre metoder for å bli høyere? Er det mulig for meg å eventuelt ta disse selvom jeg er 18år på strømpelesten?

Vil ikke høre noen moralpreken om at jeg er såvidt under gjennomsnittshøyden blablabla. Det er bullshit. Alle i klassen min er høyere enn meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det fins ikke voksepiller, nei. (I hvert fall ikke noen jeg ville anbefalt deg å prøve) Men det fins i hvert fall ikke krympepiller heller. Fins folk i andre enden av skalaen også.

Jeg vet ikke om det kommeri pilleform, men det går an å få veksthormoner utskrevet av lege.

Om det funker etter du har sluttet å vokse vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Er 178, rett under gjennomsnittet som gjaldt for norske menn i vernepliktig alder i 2007-8. Selvsagt litt misunnelig på de over 185, men det kunne tross alt vært verre. Jeg tviler på at dette er årsaken til din venneløshet.

æ....? vil ikke si at militærets vernepliktige menn som en fin statistikk for å finne høyden på menn i 18-25 alderen.

er selv 176 og er langt fra den korteste i klassen, som nevnt tidligere tror jeg neppe dårlig selvtilitt kommer av dette, om du desperat føler et behov får å bli litt større kommer benstrukturen til å vokse til litt etter 20 års alderen for så igjen vært 20 år at man skal krympe 1cm. kjøpt noe sko som har litt tykkere såler slikt at du blir litt høyere gjennom bruk av klær

Lenke til kommentar

Se for deg at den kuleste personen du vet om plutselig ble 30 centimeter kortere, ville ikke den personen fremdeles vert like kul, snill, awesome, what ever?

Eller ta den værste taperen du kan tenke deg og gi han gi han en perfekt høyde og et godt utseende for den del, ville ikke han fremdeles vert like teit?

Det har ikke noe å si på utseende, det som har noe å si er hvordan du oppfører deg. Begynn å vær ditt beste jeg i dag! Du har ingen venner for du tror at siden du er lavere enn "gjennomsnittet" så skal du ikke ha noen venner. Derfor får du ingen heller!

Begynn å vær den du egentlig er, med mange venner, ambisjoner og hva enn du skulle ønske deg, det er kun du som setter dine egne begrensninger.

Lenke til kommentar
Hvis folk ikke vil være venner med deg pga høyden din så er det ikke deg det er noe galt med, men med dem :ohmy:

Har de virkelig sagt rett til deg at det er derfor?

Det er vel mer det at trådstarter holder seg unna sosiale sammenhenger på grunn av høyden. Ikke at folk ikke liker han på grunn av høyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...