emilaleksander Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hei, jeg vurderer å kjøpe meg mobilt brebånd siden jeg flytter mye å slikt. I den fårbinelse lurte jeg på om hastigheten kan måle seg med et vanelig abonomang på ca 350kr/mnd. Er det best å bruke sin mobiltelefon med 3g på som motaker eller skaffe seg usb motaker? Lenke til kommentar
Crizes Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg bruker mobilt bredbånd fra NetCom. Bruker dette i Oslo. Jeg mener det kan nesten klare å måle seg med et vanlig abennoment. Bruker USB Stick ikke mobil. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Kommer jo litt an på man er vant til. Men mobilt bredbånd, så lenge du har HDSPA (super 3G) dekning, er til å leve med. Med det mener jeg at nettsider lastes forholdsvis raskt. Jeg har en usb dings fra Telenor som jeg bruker flittig til og fra jobb hver dag (lang reisetid). Fungerer greit, men det er stor variasjon i dekning. Når den kobler over på vanlig 3G eller EDGE går det betraktelig saktere. Da er det ikke gøy å laste VG.no for å si det slik. Men bevares, det funker. Sammenlignet med ADSL hjemme er forskjellen ganske stor vil jeg si. På nevnte VG.no merkes det best ved at det er litt mer "delay" før siden kommer. Og så tar det selvsagt lengre før hele siden lastes. Jeg har veldig god kapasitet på basestasjonen tydeligvis for jeg oppnår jevnt 2-2,5mbit via mobilbredbåndet. Tror det kan være en god løsning for deg, dersom du bruker det mest til vanlige ting. Fildeling er ikke tingen (dessuten setter Telenor el. Netcom ned hastigheten hvis du bruker for mye båndbredde over en gitt tidsperiode). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå