Pallantir Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Fruen vil gjerne ha ny mobil, og skal den kunne kjøres over firmaet, må det være en smartmobil med skikkelig E-post. Jeg haaaaater Symbian, så det må bli Windows mobile. Men så kommer problemet: Hun liker ikke berøringsfølsomme mobiler, og jeg syns HTC Touch Dual til blir litt for dyr uten abonnement (har fast abonnement som ikke skal røres). Dessute er den i største laget. Fra før av har hun Qtek 8500, en rosa klappmobil. Men hun vil ikke ha klappmobil neste gang. Så er det i det hele tatt noe som kan funke med disse kravene, eller må jeg skuffe henne? De som har fruer selv, vet at det ikke alltid er noen lur politikk... Lenke til kommentar
eggi Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Den eneste jeg kan komme på som er "elegant" windows mobile telefon uten touch er Samsung SGH-i620 http://www.letsgomobile.org/en/review/0030/samsung-sgh-i620/ Men den er ikke lett å få tak i, finner ingen som selger den i Norge, men fant den på Ebay. Link til Ebay Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 HTC S740 må da være en passende telefon? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Tusen takk! Fruen likte den med en gang! Prisen var heller ikke ille i det hele tatt! Problemet er at den ikke har norsk T9. Lurer på om det er noen mulighet for å legge inn norsk ordliste på sånt? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Sikker på at den ikke har norsk XT9? Jeg er ganske så sikker på at den har det. Hvis ikke så får man nok installert det ja. Da jeg bytta til engelsk firmware på min S710 lastet jeg ned norsk tastaturoppsett og norsk XT9 fra XDA-developers.com og dette fungerte som den norske utgaven. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Jonas, du må ha postet mens jeg holdt på med svaret til eggi (det tok tid fordi jeg lette rundt på eBay samtidig). HTC S740 er nok både for stor og dyr for henne. Og norsk er ikke oppgitt som språk i tekniske data, men hvis det går an å laste ned ordliste fra XDA, er det jo ikke noe problem. Har selv en Atom Life med Windows Mobile 6.1 derfra, og min sønn på 13 år har en Atom Exec med tilsvarende ROM. Så det er ikke første gang jeg roter med noe sånt! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) S740 større enn i620? Langt ifra! Den er over 20 cm3 mindre! den er nok også mye mer lommevennlig siden den er nesten 2 cm smalere. Den er jo også mye nyere, har WLAN, GPS, bedre kamera og støtte for flere GSM nett. Tenkte kanskje den var i prisklassen du tenkte på, siden den er 700,- billigere enn Touch Dual som du nevner er litt for dyr, men hvis 3549,- uten abonnement er for dyrt så er det ikke så mye å få gjort med det. Endret 8. januar 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Lommevennlig er ikke problemet, veskevennlig skal det være. Uansett, jeg har funnet en i640 fra Hongkong på eBay til ca. 1800 kroner med porto og full toll (hvis den ikke klarer å snike seg inn under radaren nå etter jul - en gang må da tollerne også slappe av!), så det blir omtrent halvparten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå