Knofle Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Haia, jeg føler jeg er litt for stor (186cm og rundt 110 kg) men må har jeg alltid vært kraftig oppbygd. En god del av den vekten er naturlige muskler, men såklart en god del fett. Er naturlig sterk, og jeg har aldri trent i hele livet mitt. (21 år) Jeg har nylig fått medlemsskap på et treningssenter, og skal trene der 3 dager i uken i 6 måneder. Hovedsaklig: Dag 1: Spinning, Dag 2: Styrketrening, Dag 3: Spinning/Styrketrening. Planlegger å trene i entimesøkter. Jeg har helt normale matvaner, og jeg kutter ned på brus/godteri. (Fortsatt litt på lørdag) Spørsmålet mitt er da hva jeg kan forvente meg av progresjon på 6 måneder om jeg klarer å holde det jeg har satt meg. Kommer jeg til å se en radikal forandring? Jeg regner med at sixpacken lar vente på seg, so to say. Jeg gjør dette (selvfølgelig) fordi jeg vil ha bedre selvfølelse, men jeg er litt bekymret for at jeg kan gå lei. Er det noen som har noen tips for motivasjon, eller det å komme inn i rutiner? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvorfor skal du trene i bare 6 mnd? Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Tja, det blir nok mer, men hovedsaklig fordi jeg bare skal være hjemme i 6 måneder før jeg drar tilbake til England. Det er venner av meg der borte som mest sannsynlig ikke kommer til å se meg på 6 måneder, så jeg bare lurer, egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 hvis du ikke har trent kommer du til å merke stor fremgang styrkemessig i started for du øker de nevromuskulære forholdene, altså antall muskelfibre du greier å aktivesere. Muskeløkningen, det at du får større muskelfibre (ikke flere) Tar lengre tid. Hadde jeg vært deg ville jeg satset på 2 styrkeøkter, og 1 spinningtime. Enklere å holde vekta i det lange løp med større muskler for da får du større kaloriforbruk automatisk, med deg sagt, får du større tap av fett(raskere) dersom du kjører 2 spinningtimer. Men større muskulatur er jo mer verdt det. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Takk for tipset, det er litt derfor jeg tenkte på spinning OG styrke den 3. dagen. Jeg regner med at jeg kommer til å føle meg støl de første ukene, så jeg kan nok ikke kjøre voldsomt hardcore på styrke, vil jeg tro, men to i uka bør gå formfett. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Noe som er veldig viktig er å aldri skulke en trening. Hvis du "bare dropper denne ene økten" så kan du fort komme inn i en ond sirkel der det blir vanskeligere og vanskeligere å motivere seg selv, og da er sjansen stor for at du slutter. Lykke til Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Takk skal du ha! Jeg har fått broren min til å mase på meg uansett. Skal nok gå greit. Lenke til kommentar
Krollo Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Mitt tips vil være å gjøre treningen slik at du ser frem til den. Blir det slik at du får negative assosiasjoner med trening brenner du deg fort ut. Så hvis du har problemer og ser på trening som kjedelig, så gjør noe du har lyst til/noe som ser morsomt ut hver trening. Tips til dette kan være nye øvelser/maskiner, men for all del ikke la dette ta overhånd. Det lureste du kan gjøre er vel å sette deg litt inn i trening og ulike treningsfilosofier, meld deg feks inn på treningsforum.no og les/spørr spørsmål. For all del, IKKE SETT GRENSER! Nå vet jeg ikke konkret hva målet ditt er, men hvis det er å gå ned i vekt så ikke sett noen grenser. 6mnd er lang tid. På 26uker får du til MYE med riktig kosthold og trening, du kan LETT gå ned 0.5kg i uka, 1kg burde heller ikke være noe problem i starten. Hvis du fikser kostholdet (kutter godt ned på karbs) vil du nok merke at du plutselig mister en 2-3-4kg vann, så vips! Der veier du bare 106kg! Lykke til, og hold oss oppdatert(?)! Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Jo takk for oppmuntring, og jeg er kanskje typen som kan bli utbrent. Akkurat nå er jeg helt supergira og synes det er fett, men jeg merker jeg er dårlig til å presse meg selv. Nå er ikke kilotap mitt største mål, men heller bare det å føle meg bedre og se bedre ut. Men jeg setter ikke grenser der, nei. Hm, jeg kan jo begynne å måle og veie for å få litt oppmuntring der. Ikke dumt. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Tren Mandag. Onsdag og Fredag styrke, så trener du spinning/kondis på Tirsdag og Torsdag; D Mulig det allerede er nevnt. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Den kommer litt etter hvert tenker jeg. Nå jogger jeg litt hver dag, men jeg blir forsatt litt lett støl, og jeg kommer sikkert til å trappe opp litt etter hvert. Takk for input! Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Få deg en treningspartner. Det blir da verre å skulke, dere kan presse hverandre litt og det er mer kos. Om du føler du har mye muskler og ikke liker størrelsen du har nå, ville jeg gått for vektnedgang. 0.5 -1 kg / uke, som andre har nevnt. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hva kan dere si om en 180 høy og 90kg? Er gravid i 5 måned. Men ingen pupper. Flat ræv. Skal begynne og trene. Spinning? Hva er vitsen med det? Forbrenning (javisst). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå