JonH Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Legger merke til en ting... Pappa gikk ut av bilen, glemte pengeboken, åpnet døren på nytt. Sto med ett bein utenfor bilen og kneet på det andre beinet var i førersetet mens han strakk seg etter pengeboken som lå i passasjersetet.. Altså han var delvis inne i bilen og døren sto circa 50 grader utover.. Slik sto han når mopeden kræsjet. Mopedføreren var kun 16 år, og var rimelig oppspilt, grein, og vist ikke hva hun skulle gjøre.. Hun mente hun ikke hadde sett bilen eller døren.. Dette er forståelig nok, akkurat der og da.. Hun la ikke merke til bilen som sto parkert? Om det blir skrevet i skademeldingen så burde vel forsikringsselskapet reagere? Min mening er at hun absolutt ikke har noe å gjøre i trafikken. Lenke til kommentar
tommyher Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hadde hun følgt en av de viktigste reglene i trafikken så hadde hun ikke kresjet... Hensynsfull Aktpågivende Varsom Også, når du kjører igjennom et boligfelt, SKAL du ha bremseberedskap, dvs; være klar til å bremse. Lenke til kommentar
tommyher Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hadde hun følgt en av de viktigste reglene i trafikken så hadde hun ikke kresjet... Hensynsfull Aktpågivende Varsom Også, når du kjører igjennom et boligfelt, SKAL du ha bremseberedskap, dvs; være klar til å bremse. glemte og lese førsteposten.. men det over teller litt. hun burde følgt mere med på kjøringen. så hun burde isje hatt førerkort, mangen andre også. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Teori 1: Billisten åpnet døren uaktsomt, rett før mopedføreren skulle passere bilen. Da vil billisten få skylden. Teori 2: Billisten hadde døren åpen lenge før mopedisten kom. Og mopedisten klarte å kjøre på den. Mopedistens feil. Men husk at If har fleste misfornøyde kunder i prosent. Og det skjønner jeg godt. For de bryr seg ikke om sine kunder. Så ikke tro at dere får bedre service om dere har det dyreste selskapet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hun var dum nok til å innrømnme at hun ikke klarte å se den parkerte bilen? Hun burde få briller... Husk dette skjedde rundt pumpene på en bensinstasjon, såvidt jeg forstår. Ikke langs en vei. Utenfor en bensinstasjon ville ikke jeg blitt overrasket om en dør går opp. PS. Har du oppklevd noe hvor det kan være lurt å ha overvåkningsfilmen, spør etter den MED EN GANG! Personvernloven + prisen på harddisker gjør at opptakene ikke lagres mer enn en stund, uten at jeg husker hvor lenge. Dette opptaket skulle han henta med en gang, før han kjørte videre. Da er det også mye lettere å finne igjen opptaket, uten å spole bakover en uke (avhengig av type utstyr). Endret 12. januar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Skal vel litt til for å få et sånt opptak? Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er ikke heldig, for å si det sånn, men det kommer jo an på plassen man har (på en bensinstasjon er det ofte god plass). Om man skulle kjøre i gangfart forbi alle parkerte biler går det ikke mye fort i trafikken. Trafikken er vel heller ikke ment å gå fort inne på en bensinstasjon. Er det som trådstarter sier så mener jeg trådstarter har sitt på det tørre og at det er mopedfører sin feil. Hadde det ikke vært slik kunne jo hvem som helst bere kræsjet i en åpen dør når de ville og fått erstatning. Hvis det er slik at han åpnet døren plutselig så blir det ett større problem da kan det nok ligne på delt skyld mener jeg. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg lørte iallefall at det var føreren av moped som har ansvaret for og se opp for dører og lignende. Fikk beskjed at om jeg kjørte ved siden av bilene i en kø f.eks kunne bilførerene lukke opp døre rett forran meg uten at de fikk noe av skylda av forsikringsselskapet. er kanskje noe lignende her? men du får si til IF akkurat sånn det skjedde, så er det ord mot ord. Ordet til din far, en erfaren traffikant, mot ordet til en 16-17 år gammel jente som kjørte scooter på snøføre... Hvordan skal man kunne komme seg rundt i bygater på under 7 timer om man skal kjøre i krabbefart for å ikke kræsje i evetuelle åpnede dører?? Selvfølgelig er det personen i bilen som skal forsikre seg om at han kan åpne døren uten å være til hinder/skade for andre. Mange biler har sotede vinduer. Altså umulig å se f.eks bakfra om det i det hele tatt er folk i bilen. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hva med å anmelde motparten på forsøk på forsikringssvindel. Kanskje man kan få skremt ut en politimann som kan se på skadene på kjøretøyene, og vurdere hele situasjonen. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Hva med å anmelde motparten på forsøk på forsikringssvindel. Kanskje man kan få skremt ut en politimann som kan se på skadene på kjøretøyene, og vurdere hele situasjonen. Tusen takk for svar til dere alle. Det er jo en god mulighet Autofil. Hadde vært litt morro og gjort det, liker ikke helt slike sleipe folk. Grunnen for at min far ikke var så nøye på og få overvåkningsvideoen var jo han ikke trodde at dette skulle bli ett problem. Men så feil kan man ta Men vi har skrevet ett brev til forsikrings-selskapet, vi prøvde og ikke svare på kritikken jenten og faren kom med. Men hold ett saklig brev, holde oss til fakta og fortelle hva min far mente skjedde. Så får vi håpe at IF ordner saken bra. Men takk for svar folkens, skal heller si fra hvem som fikk skylden når straffen kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå