Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Fordi vi plutselig fikk mulighet til å gjøre det vi ville, selvølgelig møter jeg opp da."

"Jeg bryr meg ikke egentlig. Det er jo ikke mine butikker som blir ødelagt. Folk velger selv hva de gjør."

IQ på top nivå... Han trenger spesial undervisning, NÅ!

Lenke til kommentar

Han fyren i NRK-artikkelen burde fått juling! Og etterpå, når han spør hvorfor, så burde han fått slengt sine egene argumenter i trynet. Etterpå skulle Barnevernet hentet han og satt han på en bondegård langt unna andre folk (ala Brat Camp) til han har lært seg hvordan man oppfører seg i verden.

Jeg drar han gladelig opp på landet selv...

Han burde også miste alle rettigheter til noe på livstid, da tenker jeg han er kul om 10år.

"Neeei, jeg har ikke lappen jeg, eller skolegang... Veltet noen søppelbøtter og knuste noen butikker og stakk av fra snuten når jeg var 15 skjønner du... Ikke får jeg lov til å stemme heller. Folk kan nemlig ikke stole på meg. Jeg klarer ikke fungere i dagens samfunn. Faktisk er jeg så dum at jeg ikke engang får lov til å eie ett busskort. Får jeg den jobben eller?"

Var jeg slem nå eller? Vettu hva? Jeg bryr meg ikke, er ikke jeg som er stokk stein dum...

Endret av jale
Lenke til kommentar
Kan du være så snill å komme med en artikkel hvor du viser til at de som er født og oppvokst i Norge, ikke kan norsk (som var ditt poeng til å starte med)?

<a href="http://www.dagsavisen.no/innenriks/article266968.ece" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dagsavisen.no/innenriks/article266968.ece</a>

Det står at de er dårligst i matematikk og lesing, men ikke at de ikke kan norsk! Det er en stor forskjell!

Lenke til kommentar
Kan du være så snill å komme med en artikkel hvor du viser til at de som er født og oppvokst i Norge, ikke kan norsk (som var ditt poeng til å starte med)?

<a href="http://www.dagsavisen.no/innenriks/article266968.ece" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dagsavisen.no/innenriks/article266968.ece</a>

Da går vi videre:

• Dårlig norsk betyr Lite integrert.
  • Lite integrasjon fører til midtøstenmentalitet.
  • midtøstenmentalitet = VOLD og Ødeleggelser

Det står at de er dårligst i matematikk og lesing, men ikke at de ikke kan norsk! Det er en stor forskjell!

Du kan sikker forstå kebabnorsk, men ikke jeg.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg en liten orientring om hva som egentlig opptøyene kommer av?

At deler av Oslo har passert 20% muslimer, og da smeller det alltid.

Fordi, kebabkulturen har en "lav" terskel for å "hevne" seg.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Ja, ut fra de premissene Gilbert fordømmes for, altså uttalelser i ekstrem form, er du en større politisk ekstremist enn Mads Gilbert.

Jeg er fullt klar over at mange sosialister synes det er ekstremt å uttale for eksempel at hensyn til samfunn og offer går forran hensyn til de kriminelle. Da er det bedre med noen som sier de skjønner drap på 3000 sivile, for er det noe sosialister har støttet opp gjennom historien så er det massedrap.

Nei, det er veldig få sosialister som syns det. Du finner noen på den ekstreme yttersiden av venstresiden, og du finner dem på den ekstreme høyresiden.

Igjen sier du ufundamenterte ting om Gilbert, igjen tar du det ut av konteksten, igjen synser du.

Med sosialister antar jeg du mener sosialdemokrater, altså SV, Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Kristelig Folkeparti, Venstre, Høyre og Fremskrittspartiet?

SV sprang ut av Arbeiderpartiets radikale fløy, og der fant du nok en del maoister og en del som nok ikke sto tilbake for å støtte et par ruskende gale samfunn som Nord-Korea, Røde Khmer og Mao, men vi kan ikke hevde det samme om den delen av norsk politisk skala jeg tilhører, tradisjonelt har alle partiene til høyre for SV (eller SF, om du vil) vært Israel-vennlige.

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg en liten orientring om hva som egentlig opptøyene kommer av?

Jeg trodde du ville ha høyere tall enn de offesielle, ikke lavere. I Oslo er over 20% muslimer, men deler av Oslo har over 50% muslimer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg trodde du ville ha høyere tall enn de offesielle, ikke lavere. I Oslo er over 20% muslimer, men deler av Oslo har over 50% muslimer.

Fy ....

Hva synes folket om det?

Jeg mener det er blitt alt for mange!

Lenke til kommentar

Og deler av Oslo der Norsk er et fremmedspråk.

Lenke til kommentar
Igjen sier du ufundamenterte ting om Gilbert, igjen tar du det ut av konteksten, igjen synser du.

Skal jeg igjen poste sitatet der han støtter angrepet på WTC?

Nå er jeg ikke helt med... Gilbert, altså en av legene som var nede i Israel, hva har han sagt ang. WTC (World Trade Center?)?

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager skal det hjelpe argumentet ditt?
Det vil vise at din påstand om at jeg poster noe om vedkommende uten dekning ikke stemmer.

Ja, han angrer idag at han sa han støttet terrorisme, men han kommer ikke bort ifra at det var det han sa i 2001. Det blir latterlig at han bare kaller det en "provinsiell debatt" han ikke vil delta i når han konfronteres med sine tidligere utsagn.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt med... Gilbert, altså en av legene som var nede i Israel, hva har han sagt ang. WTC (World Trade Center?)?

Fant bare engelsk i farta:

In an interview with the Norwegian daily, Dagbladet, shortly after the attacks, Gilbert stated:

“The attack on New York was not surprising, after the policy that has led the West in recent decades. I am upset over the terrorist attack, but am equally upset over the suffering which the United States has created. It is in this context that the 5000 dead people must be seen. If the U.S. government has a legitimate right to bomb and kill civilians in Iraq, then there is also a moral right to attack the United States with the weapons they had to create. Dead civilians are the same whether they are Americans, Palestinians or Iraqis.”

When asked by Dagbladet if he supported the terrorist attack on the U.S., he replied:

“Terror is a bad weapon, but the answer is yes, within the context I have mentioned.”

dagbladet1.jpg

Artikkelen i DB: http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/30/284907.html

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...