Thlom Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg er ganske vant til at folk må finne på utsagn og holdninger jeg ikke har for å klare å argumentere mot meg. Haha, er du seriøs? Du sier at "quislingsosialistene" prioriterer å slippe inn voldsmenn, snyltere og islamister og at de vil juble når den første selvmordsbomberen blåser seg i lufta i Norge. Dette er så ekstremt dumt at det ikke burde være nødvendig å argumentere imot. Er ikke det en sannhet? Hvordan kan du forklarer at "en del av Oslo" ikke kan Norsk, SELV om de er født her "I" landet Nei, det er selvsagt ingen sannhet. Er du fullstendig blåst mellom ørene? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Er ikke det en sannhet? Hvordan kan du forklarer at "en del av Oslo" ikke kan Norsk, SELV om de er født her "I" landet Kilde takk! Så vidt jeg vet, så kan alle som er født i Norge norsk! Muligens med unntak av en sigøynerfamilie eller to! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 http://www.nrk.no/nyheter/1.6430150 Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 robertaas, når du skriver at ingen velfungerende integrerte familier skaper terrorister så er det et fordummende utsagn som innebærer at terrorister ikke kan komme fra familier som er integrerte. At du ikke ser konsekvensene av hva du skriver men nøyer deg med å produsere isolerte punchlines gjør deg ikke mer troverdig. Men jeg ser jo nå, at du på en drøy halvtime, har gått tilbake på ditt utsagn. Integrerte familier - som etniske irer eller tyskere er i sine respektive samfunn - kan altså produsere terrorister, eller? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Haha, er du seriøs? Du sier at "quislingsosialistene" prioriterer å slippe inn voldsmenn, snyltere og islamister Dette skjer jo allerede så det er vel ikke akkurat noe å diskutere realiteten av. og at de vil juble når den første selvmordsbomberen blåser seg i lufta i Norge. Dette er så ekstremt dumt at det ikke burde være nødvendig å argumentere imot.Ja, idag er det kanskje like latterlig som om jeg for en uke siden hadde sagt at noen ville rope "Allah akkbar!" mens de kastet molotov-cocktail og sprengstoff på politiet midt i Oslo sentrum. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 http://www.nrk.no/nyheter/1.6430150 Idiotisk sagt! Håper at han vil ta til vett når han vokser opp! Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Nå var det vel bare en eller to palestinere blant de innbrakte i går? Hvor har du lest der det står at en eller to palestinere var blant de innbrakte? Dikter du opp faktaer? Ikke godt nok, hvor mange som har palestinsk bakgunn er jo ikke nevnt. Det står kun: To palestinske asylsøkere på 18 og 24 år var blant de åtte arresterte. http://www.dagbladet.no/2009/01/09/nyheter...i_gaza/4309076/ http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2857658.ece Godt nok? Føler for øvrig at jeg har fått sagt mitt i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det innslaget der sier så utrolig mye. (NRK-innslaget) Endret 12. januar 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Så vidt jeg vet, så kan alle som er født i Norge norsk! Muligens med unntak av en sigøynerfamilie eller to! Og de som sender barnene sine til shariaskolen i "et annet land" Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 robertaas, ang Krekar så kan vi ikke sende han ut fordi det er fare for hans eget liv om han blir det. Kommer Norge til å sende han ut, bryter det internasjonal lov. Tro meg, de fleste nordmenn vil ha han ut, sosialister, grønne og borgerlige! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Haha, er du seriøs? Du sier at "quislingsosialistene" prioriterer å slippe inn voldsmenn, snyltere og islamister Dette skjer jo allerede så det er vel ikke akkurat noe å diskutere realiteten av. Herregud, virkelighetsforståelsen din er ikke akkurat helt i vater. og at de vil juble når den første selvmordsbomberen blåser seg i lufta i Norge. Dette er så ekstremt dumt at det ikke burde være nødvendig å argumentere imot.Ja, idag er det kanskje like latterlig som om jeg for en uke siden hadde sagt at noen ville rope "Allah akkbar!" mens de kastet molotov-cocktail og sprengstoff på politiet midt i Oslo sentrum. Hvorfor er det ingen "quislingsosialister" som jubler nå da? "Målet" deres er jo nesten oppnådd(i følge deg). Pust dypt et par ganger og tenk deg om, det du sier er så dumt at jeg lurer på om hele brukeren din er et kunstprosjekt. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Og de som sender barnene sine til shariaskolen i "et annet land" Har du en kilde på at de ikke kan norsk? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ja, ut fra de premissene Gilbert fordømmes for, altså uttalelser i ekstrem form, er du en større politisk ekstremist enn Mads Gilbert. Jeg er fullt klar over at mange sosialister synes det er ekstremt å uttale for eksempel at hensyn til samfunn og offer går forran hensyn til de kriminelle. Da er det bedre med noen som sier de skjønner drap på 3000 sivile, for er det noe sosialister har støttet opp gjennom historien så er det massedrap. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er frustrert ungdom som står bak den type kriminell adferd vi så i Oslo (og i de senere år i Rosengård, Danmark, Frankrike, Brüssel, osv.). Det har ingenting med innvandring å gjøre. Iallfall må islam holdes helt utenfor. At det i stor grad er nettopp folk med innvandrerbakgrunn som står bak, må være en tilfeldighet. Det må også være tilfeldig at disse personene med innvandrerbakgrunn nærmest utelukkende er muslimer (ikke kristne, hinduer, buddhister). Dessuten er det jo en kjensgjerning at vi på 80-tallet hadde "rene norske" Blitz-opptøyer i Oslo. Så det er jo ikke slik at fenomenet er noe nytt. Det er bare å slappe av. At de som stod bak den gang var en gjeng umodne ungdommer som ingen noensinne har tatt seriøst, mens pøbelen nå driver "jakt etter jøder," har selvsagt null betydning. At opptøyene den gang var basert på barnslig anarkisme, mens de nå tufter på den samme ideologi som manifesterer seg i ymse terrorhandlinger, attentater og overgrep, er irrelevant. Det er altså ingen grunn til bekymring. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Er ikke det en sannhet? Hvordan kan du forklarer at "en del av Oslo" ikke kan Norsk, SELV om de er født her "I" landet Kilde takk! Så vidt jeg vet, så kan alle som er født i Norge norsk! Muligens med unntak av en sigøynerfamilie eller to! Duh, alle grunnskolene må jo drive grunnopplæring i Norsk pga. alle som ikke kan språket når de starter på skolen, dette gjelder på ingen måte kun sigøynere. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Og de som sender barnene sine til shariaskolen i "et annet land" Har du en kilde på at de ikke kan norsk? http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/11/04/226494.html Noe i denne duren? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Duh, alle grunnskolene må jo drive grunnopplæring i Norsk pga. alle som ikke kan språket når de starter på skolen, dette gjelder på ingen måte kun sigøynere. Av folk som kommer til landet ja! Jeg har en norsk venninne som flyttet til USA i fjerdeklasse, fordi faren hennes fikk jobb i verdensbanken. Hun kunne ikke engelsk før hun kom, og måtte selvsagt ha engelskundervisning tilrettelagt for hennes engelskkunnskaper. Men nå må du huske at barn lærer ekstremt fort. Hun lærte seg flytende engelsk på under ett år, og jeg har selv vært vitne til Burmesiske og Somaliske barn lært seg norsk på null komma niks. Innen ett par måneder i førsteklasse, vil barnet snakke flytende norsk! Og de som sender barnene sine til shariaskolen i "et annet land" Har du en kilde på at de ikke kan norsk? http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/11/04/226494.html Noe i denne duren? Og hvor i denne artikkelen sies det at de er født i Norge? Det var jo det du argumenterte for! Den linken hjelper deg jo ingen vei! For alt jeg vet kan den læreren ha kommet til Norge for 3 år siden. Kan du være så snill å komme med en artikkel hvor du viser til at de som er født og oppvokst i Norge, ikke kan norsk (som var ditt poeng til å starte med)? Endret 12. januar 2009 av Ustedalen Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Noen som kan gi meg en liten orientring om hva som egentlig opptøyene kommer av? Endret 12. januar 2009 av kellebjelle Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 robertaas, når du skriver at ingen velfungerende integrerte familier skaper terrorister så er det et fordummende utsagn som innebærer at terrorister ikke kan komme fra familier som er integrerte.Kanskje jeg skal hjelpe deg å lese siden 2 begreper i samme setning blir for mye å holde styr på. Når jeg sier at familie med karakteristikka A og B ikke kan produsere terrorister betyr det at vi kan ha 4 tilfeller:1) A+ og B+ (integrert og velfungerende) => ingen terroristbarn (familien kan gode være innvandrere) 2) A+ og B- (integrert, men ikke velfungerende) => liten sjangse for terroristbarn, fx IRA 3) A- og B+ (Ikke integrert, men klarer seg) => liten sjangse for terroristbarn 4) A- og B- (Ikke integrert, ikke velfungerende) => stor sjangse for terroristbarn Håper dette var oppklarende. Men jeg ser jo nå, at du på en drøy halvtime, har gått tilbake på ditt utsagn.Jeg har ikke gått tilbake på noen utsagn, i alle fall ikke noen som jeg selv har kommet med. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kan du være så snill å komme med en artikkel hvor du viser til at de som er født og oppvokst i Norge, ikke kan norsk (som var ditt poeng til å starte med)? http://www.dagsavisen.no/innenriks/article266968.ece Norske innvandrerbarn er blant dem som presterer dårligst i matematikk og lesing sammenlignet med innvandrerelever i øvrige OECD-land. I matematikk skårer hele 30 prosent av andregenerasjons innvandrere i Norge så dårlig at det betegnes som uakseptabelt. Norge er blant de landene der det er størst forskjell i prestasjonene mellom elever med innvandrerbakgrunn og elever uten. Men departementet tar innvandrerbarnas dårlige prestasjoner på alvor. – Dette er et varsel om at vi ikke er gode nok i dag. Vi er nødt til å gå grundig igjennom dette. Vi må se på om norskundervisningen er godt nok tilrettelagt: Språk kan være nøkkelen til bedre resultater i flere fag. Rugtvedt vil at minoritetsbarna skal få bedre oppfølging allerede i barnehagen. Barn som taper allerede i grunnskolen får problemer videre i utdanningen og blir tapere på arbeidsmarkedet understreker hun. Derfor skal de svake resultatene tas med både når den nasjonale strategien for språklige minoriteter revideres i disse dager og i høstens stortingsmelding om sosial utjevning. Noen som kan gi meg en liten orientring om hva som egentlig opptøyene kommer av? Midtøstenmentalitet i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå