Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)

Anbefalte innlegg

Ikke foreldrene til bomberne vel?

Husker jeg ikke helt feil var et par av bomberne tredjegenerasjons innvandrere.

Det er ikke fordi de var pakkiser de bombet t-banen, det var fordi det samfunnet som oppsto etter 11. september virkelig klarte å fremmedgjøre dem litt.

Det er faktisk nok at man fremmedgjør en person, at en person opplever diskrimminering, mobbing og hat for sin rase eller antatte religion.

En slik person er svært mye mer mottagelig for ekstreme ideologi eller religion.

Og om vi står SKIKKELIG på for å fremmedgjøre innvandrere og passer på at ALLE oppdager hvor skumle de er, da har vi kanskje en sjanse for å skape nettopp en individuell terrorist som sprenger en barnehage eller en politistasjon.

Problemet er at sosialistene forfordele kriminelle og snyltere med en massiv trygdeinnvandring.

Kan du omformulere den setningen? jeg ser ikke hva du prøver å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk som støtter Mads Gilbert burde også være klar over at de støtter en person som mener at det er helt greit at 3000 sivile mennesker dør i en terror-aksjon (9/11).

Jeg er opprørt over terrorangrepet, men jeg er minst like opprørt over de lidelsene som USA har skapt.

Kan dere slutte å spre denne løgnen nå? Jeg blir nesten flau på deres vegne.

- Støtter du et terrorangrep på USA?

- Terror er et dårlig våpen, men svaret er ja

End of discussion.

Jaja, du forstår i hvert fall at du er nødt til å vri på sannheten for at folk skal tro på løgnene dine. Her har du forstått at du må kutte sitatet før punktumet for å fremstille Gilberts påstander så fanatiske som du vil ha dem. Jeg har sjeldent sett makan til uredelighet. Her er hva Gilbert sa:

- Angrepet på New York kom ikke overraskende, etter den politikk Vesten har ført de siste tiårene. Jeg er opprørt over terrorangrepet, men jeg er minst like opprørt over de lidelsene som USA har skapt. Det er i en slik sammenheng 5000 døde mennesker må sees. Hvis USAs regjering har en legitim rett til å bombe og drepe sivile i Irak, har også de undertrykte en moralsk rett til å angripe USA med de våpen de måtte skape. Døde sivile er det samme enten det er amerikanere, palestinere eller irakere, sier overlege og professor Mads Gilbert.

- Terror er et dårlig våpen, men svaret er ja, innenfor den konteksten jeg har nevnt, sier Gilbert.

- Du forstår at dette vil skape reaksjoner?

- Ja, det er jo ikke annet å vente. Den hvite verden skjønner ikke at det går an å se en slik handling i et annet perspektiv, sier Gilbert.

Lenke til kommentar
Folk som støtter Mads Gilbert burde også være klar over at de støtter en person som mener at det er helt greit at 3000 sivile mennesker dør i en terror-aksjon (9/11).

Jeg er opprørt over terrorangrepet, men jeg er minst like opprørt over de lidelsene som USA har skapt.

Kan dere slutte å spre denne løgnen nå? Jeg blir nesten flau på deres vegne.

- Terror er et dårlig våpen, men svaret er ja

End of discussion.

Robertaas, støtter du drap på sivile? Av absolutt alle folkeslag, ikke bare Palestinere eller Israelere? Jeg regner med at du ikke gjør det. De fleste gjør ikke det! Drap på sivile er jævlig, uansett hvem som bedriver det. Om det så er Islamistiske Fundamentalister, eller Amerikanere.

Og det er dette Gilbert mente, så vidt jeg har forstått han. At det ikke er noen forskjell på et fly som styrter inn i et tårn, eller en rakett som sprenger et bolighus, så lenge det er bare sivile som blir drept.

Uansett så har han gått ut å sagt at han angrer den uttalelsen i dag. Tidligere på Tabloid i dag sa han at "tre stk er drept av Hamas sine raketter, og det er tre for mange".

Lenke til kommentar
Om det er gjerningsmannen eller foreldrene som var trygdeinnvandrere får være det samme, det var en feiltagelse å slippe dem inn. Ingen velfungerende integrerte familier skaper terrorister.

Du har som underliggende premiss i utsagnet ditt at det kun er innvandrere som skaper terrorister (henvisning til integrering). Det er naturligvis det reneste sludder, og utledningen din er lite verdt. Terroristene som virkelig har satt sitt preg på Europa har vært hjemmebrygde, som IRA, ETA eller ulike tyske grupperinger på 70-tallet.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Hva mente du med at foreldrene ikke var fra Storbritania da?

Vet du at disse er et produkt av sosialistisk massiv trygdeinvandring?

Om det er gjerningsmannen eller foreldrene som var trygdeinnvandrere får være det samme, det var en feiltagelse å slippe dem inn. Ingen velfungerende integrerte familier skaper terrorister.

Så landet de kommer til skal på en eller annen måte vite hva de får på forhånd?

Tar du tilfeldige 100 personer vil du finne mange forskjellige skjebner, og samme hvor god jobb samfunnet gjør med integrering vil det alltid finnes problem tilfeller.

Jeg har tro på at en god integrering av våre nye landsmenn vil sikre oss mot fremtidige problemer, men relgionen de tar med seg får vi uansett ikke endret.

Når det er dette som til syvende og sist ligger i bunn for den terroren man ser i dag, vil det alltid finnes mennesker som i sin gale tro inbiller seg at de gjør guds verk.

Lenke til kommentar
Problemet er at sosialistene forfordele kriminelle og snyltere med en massiv trygdeinnvandring.

Sosialistene forfordeler snyltere og kriminelle, det betyr at jo mindre positivt noen har å bidra med jo mer sannsynlig er det at sosialistene får dem inn i Norge.

Lenke til kommentar
Robertaas, støtter du drap på sivile?

I motsetning til Mads Gilbert gjør jeg ikke det. Når ledelsen i et land går til angrep på andre og bruker sivilbefolkningen sin som menneskelig skjold skjønner jeg imidlertid at det kan bli sivile offre.

Uansett så har han gått ut å sagt at han angrer den uttalelsen i dag. Tidligere på Tabloid i dag sa han at "tre stk er drept av Hamas sine raketter, og det er tre for mange".
Ja, Mads Gilbert har angret på sine tidligere uttalelser og det er jo bra. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Sosialistene forfordeler snyltere og kriminelle, det betyr at jo mindre positivt noen har å bidra med jo mer sannsynlig er det at sosialistene får dem inn i Norge.

Jeg ser ikke helt hva du mener? Mener du at sossssialista slepper inn kriminelle som snylter på oss lovlydige nordmenn som betaler vår skatt (under trussel om vold), og at det er prioritert fra sosssialista å sleppe inn akkurat disse?

I så fall sliter jeg med å ta akkurat det seriøst.

Lenke til kommentar

Du vil ikke slippe inn flyktninger som ville blitt drept om de blir igjen i hjemlandet? Om det isåfall skjer, er det brudd på menneskerettighetene. :)

Og uansett, når en person har sett hele familien sin fått hodet sitt avsaget med en sløv machete kniv, fordi han ikke klarte å velge ut hvem av de tre barnene hans de skulle drepe, eller når en dame kommer seg på en flyktningbåt med hele familien (en mann, 3 barn, deriblandt en 2 åring som var knytt fast på ryggen hennes i en handkle), båten synker og hun er den eneste som overlevde (og handkle) med bare skrikene til familien som det siste minnet, og i Norge (og andre land) blir de mottatt med avsky, så er det en smule forstålig psykologisk sett at de klikker.

Jeg forsvarer selvsagt ikke at en klikker og gjør kriminelle ting, men hadde integreringspolitikken til Norge vært bedre hadde vi mest sannsynlig sluppet mange av de problemene, fra ett psykologisk standpunkt.

Men det er vel ikke akkurat innvandring man snakker om i denne tråden!

Lenke til kommentar
Du har som underliggende premiss i utsagnet ditt at det kun er innvandrere som skaper terrorister (henvisning til integrering).

Det har jeg aldri påstått og det er jo innsiktfullt av deg at du begynner med å si at det du angriper meg for er noe jeg aldri har sagt.

Jeg er ganske vant til at folk må finne på utsagn og holdninger jeg ikke har for å klare å argumentere mot meg.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt hva du mener? Mener du at sossssialista slepper inn kriminelle som snylter på oss lovlydige nordmenn som betaler vår skatt (under trussel om vold), og at det er prioritert fra sosssialista å sleppe inn akkurat disse?

Har ikke sagt at skatteetaten truer med vold, ellers er dette veldokumentert i diverse tråder. Ærlige og velutdannede innvandrere prøver å komme seg til USA og Canada hvor det lønner seg å jobbe, snyltere ønsker seg til Norge hvor kriminalitet lønner seg.

Heldigvis kommer det likevel også ærlige innvandrere som bidrar til Norge.

Lenke til kommentar
Du vil ikke slippe inn flyktninger som ville blitt drept om de blir igjen i hjemlandet? Om det isåfall skjer, er det brudd på menneskerettighetene. :)

Her blander du sammen flyktninger og asylsøkere. Og asylsøkere skal søke asyl i det første trygge landet de kommer til, for de fleste som har fått asyl i Norge har Norge ikke vært det første trygge landet.

Lenke til kommentar
Så landet de kommer til skal på en eller annen måte vite hva de får på forhånd?

Nei, men landet bør ta sine forhåndsregler:

-ikke behandle asylsøknad fra noen uten papirer, de må ha hatt papirer for å komme og har noe å skjule.

-ikke behandle asylsøknader fra noe som har har vært innom andre trygge land før.

-ikke behandle asylsøknader fra mindreårige som umulig kan ha arangert reisen selv. (Norge gir asyl til barn ned i 4-5 års-alderen)

Og så gi dem MUF slik at de raskt kan returneres om det blir problemer. Om det faktisk var trygghet de ønsket vil de være takknemlig for et slikt opphold.

Lenke til kommentar

Her blander du sammen flyktninger og asylsøkere. Og asylsøkere skal søke asyl i det første trygge landet de kommer til, for de fleste som har fått asyl i Norge har Norge ikke vært det første trygge landet.

Flyktninger må søke asyl i Norge, så sant de ikke er kvoteflyktninger fra FN. Så asylsøkere og flyktninger er det samme, når det kommer til et stykke!

Lenke til kommentar
Jeg er ganske vant til at folk må finne på utsagn og holdninger jeg ikke har for å klare å argumentere mot meg.

Haha, er du seriøs? Du sier at "quislingsosialistene" prioriterer å slippe inn voldsmenn, snyltere og islamister og at de vil juble når den første selvmordsbomberen blåser seg i lufta i Norge. Dette er så ekstremt dumt at det ikke burde være nødvendig å argumentere imot. Dessverre så er det en myte som har slått rot i enkelte høyreekstreme miljøer. Det er ikke noe bedre å innbille seg noe slikt enn å tro at verden styres av jødene og frimurerne. Det er like sprøtt.

Lenke til kommentar

Haha, er du seriøs? Du sier at "quislingsosialistene" prioriterer å slippe inn voldsmenn, snyltere og islamister og at de vil juble når den første selvmordsbomberen blåser seg i lufta i Norge. Dette er så ekstremt dumt at det ikke burde være nødvendig å argumentere imot.

Er ikke det en sannhet? Hvordan kan du forklarer at "en del av Oslo" ikke kan Norsk, SELV om de er født her "I" landet

Lenke til kommentar

Har ikke sagt at skatteetaten truer med vold, ellers er dette veldokumentert i diverse tråder. Ærlige og velutdannede innvandrere prøver å komme seg til USA og Canada hvor det lønner seg å jobbe, snyltere ønsker seg til Norge hvor kriminalitet lønner seg.

Heldigvis kommer det likevel også ærlige innvandrere som bidrar til Norge.

Nå er vel faktisk majoriteten av innvandrerne ærlige.

Det gleder meg at han har sagt det. Dermed blir Robert beviselig en større politisk ekstremist enn Mads Gilbert.

???

Ja, ut fra de premissene Gilbert fordømmes for, altså uttalelser i ekstrem form, er du en større politisk ekstremist enn Mads Gilbert.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...