anonymouse Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er bare idioti. Alltid en intelligent og innsiktsfull kommentar fra den kanten Og anonymouse, er det ikke ironisk at du er dogmatisk overfor "den mest dogmatiske av dem alle"? Hvilket dogme skulle det være? At det er galt å bedrive vold, drap, at det er feil å ødelegge for andre, at kriminalitet er galt? Eller at jeg mener militant islamisme er en trussel mot demokrati og fred? Nei fy, for en høyreekstrem jævel jeg er, for alle nyhetene på TV, alle konfliktene i verden, alle terroraksjonene mot sivile, all kriminalstatistikken BEVISER jo at Islam er FREDENS religion, eller hva? Nei, kjære Simon... året er 1939 igjen og av oss to er det du som unskylder nazistene, eller dvs. den voldelige, dogmatiske og undertrykkende politiske, religiøse og militante bevegelsen som nå reiser seg i verden. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er bare idioti. Alltid en intelligent og innsiktsfull kommentar fra den kanten Second that! Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Så det et knippe voldelige demonstranter lirer av seg på kebabnorsk er synonymt med "folkeopinionen"? Tror du tar skammelig feil der, vil tro folk flest tar kraftig avstand fra disse voldelige terrorhandlingene som dette faktisk er. Så vidt meg bekjent begynte "terrorhandlingene" med ett massivt fredelig fakkeltog hvor tusenvis av mennesker fra alle samfunnslag deltok i flere storbyer i hele landet, ikke bare Oslo. Hvis noen velger å ta protesten ett steg videre og gå direkte løs på økonomiske interesser, som er det eneste makteliten bryr seg om å ivareta, er dette deres valg og de står fritt til å gjøre det med de konsekvenser det måtte ha for dem det gjelder i ettertid. Anbefaler deg å lese litt mer om terrorisme slik at det kan bli letter å skille mellom dette og legitim politisk aktivisme. Når man angriper og knuser rutene i en restaurant der barnefamiler sitter og spiser, er eneste motiv å spre frykt og dermed er det en form for terror. Det er ikke fakkeltogene jeg snakker om, men vold og skadeverk mot sivile og politi. Og nei, man står ikke "fritt" til å drive med vold uansett hva motivasjonen er, slik du vil ha det til. Lenke til kommentar
::PK:: Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Synes det er fantastisk positivt at noen tør å gjøre opprør mot statens maktregime. Her til lands er vi så vant til å aldri oppleve noe utenom det vanlige at noen knuste ruter og litt tåregass oppleves som noe helt forferdelig.Jeg mener det er feil av media å vinkle bråket som opptøyer og pøbelstreker, det er politisk motivert og dermed legitimt. Basta. Ødeleggelse av eiendom er en effektiv protestmetode som får folk til å reagere. Hvem faen bryr seg om noen labber i ett fakkeltog og vifter med flagg det står noe på? Norske politikere må få øynene opp for folkeopinionen og stanse alle diplomatiske forbindelser med israel, samt en total handelsboikott. Det er synd verden ikke er så simpel... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg oppfattet uansett ikke noe argument i posten din, bare ufundamentert synsing om en demografisk gruppe, representert ved herrene Ali og Abdullah. Javel... Du hørte ikke en eneste: "allah o akbar", da en av pøblene løp forbi? Jeg kom ut av tellingen. Joda, jeg hørte flere av dem. Men det endrer ikke at det er litt spesielt å dermed synse om en el demografisk gruppe. Isåfall, pekk ut de som er etnisk norsk, ut fra dette bildet: el. fra dette: el. dette: Jeg kan ikke plukke ut noe som helst fra de bildene. Det er bare idioti. Alltid en intelligent og innsiktsfull kommentar fra den kanten Å, så det er ikke idioti å knuse butikkvinduer? Og anonymouse, er det ikke ironisk at du er dogmatisk overfor "den mest dogmatiske av dem alle"? Hvilket dogme skulle det være? At det er galt å bedrive vold, drap, at det er feil å ødelegge for andre, at kriminalitet er galt? Eller at jeg mener militant islamisme er en trussel mot demokrati og fred? Nei fy, for en høyreekstrem jævel jeg er, for alle nyhetene på TV, alle konfliktene i verden, alle terroraksjonene mot sivile, all kriminalstatistikken BEVISER jo at Islam er FREDENS religion, eller hva? Nei, kjære Simon... året er 1939 igjen og av oss to er det du som unskylder nazistene, eller dvs. den voldelige, dogmatiske og undertrykkende politiske, religiøse og militante bevegelsen som nå reiser seg i verden. Du sa ikke millitant islamisme, du sa islam. Ingen religion er en fredens religion, og ingen religion er en krigsreligion eller en voldens religion. Det er faktisk bare noe du innbiller deg. Av oss to er det du som snakker om at nazistene kanskje ikke er så hyggelige, men at de i alle fall har gode meninger om bolsjevikene. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Portforbud i Oslo løsningen? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1059412 Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor ikke sette miltiæret inn i Oslo? Sett opp noen tazere å vannkanoner! Blaff ned alle, still spørsmål senere. Det tenker jeg skal roe ned disse drittsekkene som herjer. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor ikke sette miltiæret inn i Oslo? Sett opp noen tazere å vannkanoner! Blaff ned alle, still spørsmål senere. Det tenker jeg skal roe ned disse drittsekkene som herjer. Er det beste jeg har hørt. Da kan vi faktisk få brukt militæret til noe, for en gangs skyld. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 To demonstrasjoner som gikk litt over styr for enkelte også skal man plutselig innføre unntakstillstand? Det vi har opplevd de siste dagene er bare småtteri, det er ordensforstyrrelser og fjas. Uheldig, men ikke noe å ta så voldsomt på vei over. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg kan ikke plukke ut noe som helst fra de bildene. Å neivel... Du sa ikke millitant islamisme, du sa islam. Ingen religion er en fredens religion, og ingen religion er en krigsreligion eller en voldens religion. Det er faktisk bare noe du innbiller deg. Nigeria Darfur Mumbai Madrid London Danmark New York WTC Washington Pentagon Lebanon Gaza Indonesia Syria Iran Taliban Al-Quada Hamas Et par ord som kommer igjen og igjen og igjen.. Det er noe felles med dem... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Temmelig trist at noen absolutt skal lage bråk. Her stiller dem opp med en demonstrasjon som skal være fredlig med barn og kvinner i toget, så kommer det noen og skyter fyrverkeri på dem. Det er faen meg så sykt irriterende at det må skje noe sånt og bedskapet blir helt feil. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Temmelig trist at noen absolutt skal lage bråk. Her stiller dem opp med en demonstrasjon som skal være fredlig med barn og kvinner i toget, så kommer det noen og skyter fyrverkeri på dem. Det er faen meg så sykt irriterende at det må skje noe sånt og bedskapet blir helt feil. Dette er mer enn noen som vil lage bråk. Disse elementene har det i blodet. Og ligger og venter på en hver anledning til å løpe i flokk og utøve vold - og rope allah acbar igjen og igjen og igjen og igjen. Innfør portforbud i Oslo Endret 10. januar 2009 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Temmelig trist at noen absolutt skal lage bråk. Her stiller dem opp med en demonstrasjon som skal være fredlig med barn og kvinner i toget, så kommer det noen og skyter fyrverkeri på dem. Det er faen meg så sykt irriterende at det må skje noe sånt og bedskapet blir helt feil. Dette er mer enn noen som vil lage bråk. Disse elementene har det i blodet. Og ligger og venter på en hver anledning til å løpe i flokk og utøve vold - og rope allah acbar igjen og igjen og igjen og igjen. Mener du altså at arabere er medfødt mer voldlige og styrt av gruppementalitet enn andre? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Portforbud tror jeg nok er litt drøyt. Og halvparten av de som lagde bråk i dag var Blitzere. Endret 10. januar 2009 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Temmelig trist at noen absolutt skal lage bråk. Her stiller dem opp med en demonstrasjon som skal være fredlig med barn og kvinner i toget, så kommer det noen og skyter fyrverkeri på dem. Det er faen meg så sykt irriterende at det må skje noe sånt og bedskapet blir helt feil. Dette er mer enn noen som vil lage bråk. Disse elementene har det i blodet. Og ligger og venter på en hver anledning til å løpe i flokk og utøve vold - og rope allah acbar igjen og igjen og igjen og igjen. Mener du altså at arabere er medfødt mer voldlige og styrt av gruppementalitet enn andre? Ikke medfødt mer voldelig nei Mer styrt av gruppementalitet ja. Endret 10. januar 2009 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Temmelig trist at noen absolutt skal lage bråk. Her stiller dem opp med en demonstrasjon som skal være fredlig med barn og kvinner i toget, så kommer det noen og skyter fyrverkeri på dem. Det er faen meg så sykt irriterende at det må skje noe sånt og bedskapet blir helt feil. Dette er mer enn noen som vil lage bråk. Disse elementene har det i blodet. Og ligger og venter på en hver anledning til å løpe i flokk og utøve vold - og rope allah acbar igjen og igjen og igjen og igjen. Mener du altså at arabere er medfødt mer voldlige og styrt av gruppementalitet enn andre? Det ligger i kulturen... Kulturen... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Å neivel... Misbruk av Islam gjør det ikke til voldens religion. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Så lenge makten er konsentrert i ett mindretall av folket vil resten føle avmakt. Mindretallet(stortinget) har laget noen latterlige kanaler som vi andre kan benytte oss av, ikke for å utøve vår makt, siden den eies av stortinget, men til å ytre vår "mening" som om det har noe å si. Glemmer du ikke at stortingets besetning velges av folket. Jeg er enig i at dette begynner å bli litt gammeldags og begrenser demokratiet litt, men det er en helt annen diskusjon. Uansett hvor mye folk protesterer, fredelig eller ikke, er det økonomiske interesser som styrer maktens handlingsmønster. Har du noen eksempler på hvor økonomiske interesser har styrt den norske stat på tvers av det norske flertalls mening? Grunnlag for å kutte diplomatiske forbindelser med israel:ISRAEL BEGÅR KRIGSFORBRYTELSER, og bør dermed straffes med sanksjoner og det bør vurderes om militær inngripen utenfra er nødvendig for å rydde opp i 40 år med feilslått israelsk politikk. Selvsagt der dette noe det eksisterende israel-vennlige konsensus blant vestlige maktsentre gjør utenkelig. Dette er også mulig å diskutere i en annen diskusjon, men ett poeng her: ved å vandalisere privat eller offentlig eiendom oppnår man ikke å få viljen sin. Det eneste man oppnår er å vekke sinne mot seg i resten av befolkningen. Jeg tror ca 90% av befolkningen avskyr blitz og såkalt venstre-ekstreme miljøer, pga aksjoner som dette, og det sørger for mindre politisk slagkraft. Så vidt meg bekjent begynte "terrorhandlingene" med ett massivt fredelig fakkeltog hvor tusenvis av mennesker fra alle samfunnslag deltok i flere storbyer i hele landet, ikke bare Oslo.Hvis noen velger å ta protesten ett steg videre og gå direkte løs på økonomiske interesser, som er det eneste makteliten bryr seg om å ivareta, er dette deres valg og de står fritt til å gjøre det med de konsekvenser det måtte ha for dem det gjelder i ettertid. Anbefaler deg å lese litt mer om terrorisme slik at det kan bli letter å skille mellom dette og legitim politisk aktivisme. Ikke bland terrorhandlingene med fakkeltoget. Terrorhandlingene ble utført av de minst intelligente i toget. De skjønte ikke engang at toget var for fred, ikke for terrorisme. Jeg ser ikke på Blitz som moralsk bedre enn Israel. Israel kan ihvertfall begrunne sine handlinger rasjonelt (selv om jeg sjeldent er enig i at de handler rett). Staten utøver politikk på dine vegne, utøvelse av politikk krever ressursbruk, staten henter ressursene fra våre lommer og fra bedrifter "som ikke har noe med saken å gjøre". Ødeleggelse av statens inntektsgrunnlag er legitim politisk aktivisme. Politikk krever ressursbruk. Folkets interesser krever også ressurser. At noen idioter påfører staten ekstra omkostninger går dette utover andre budsjettposter enn politikernes lønn, f.eks. drift av frivillige organisasjoner og støtte til ungdomstiltak. Statens tap er kanskje ubetydelig, og jeg vet jeg drar den litt langt.Men dette illustrerer mitt poeng. De kanalene som er tilgjengelige for den jevne samfunnsborger til å utøve sin makt er så marginalisert at ødeleggelse av eiendom blir manifesteringen av personlig maktutøvelse mot en stat som ikke klart nok tar avstand fra krigsforbrytelser og de som utøver dem. De kanalene vi har sikrer i hvertfall at alle individer har samme stemmerett. Hvordan vil du løse dette? Ved at de som roper høyest skal få viljen sin og de som ikke er så store i kjeften skal bli oversett? Mitt inntrykk er at Blitzerne er de som er uenige med resten av folket og like vel vil få viljen sin av staten, ved å svekke den jevne borgerst relle ytringsfrihet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Å neivel... Misbruk av Islam gjør det ikke til voldens religion. Det stå jo svart og hvitt i Koranen at de skal ta rotta på alle "ikke" troende. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mye rart som står svart på hvitt i bibelen og, ser deg ikke kritisere den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå