TheYid Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Nå, etter at gassen har lagt seg og tankene klarnet så føler vi for å komme med en utdypning rundt vår støtteuttalelse i forbindelse med gårsdagens opptøyer i Oslo. Blitz er ikke overrasket over medias ukritiske dekning av opptøyene i Oslo Sentrum torsdag kveld. Både politiet og presse ønsker å danne et bilde av at dette kun er upolitiske pøbelstreker, begått av enkeltpersoner som er ute etter å lage bråk. Slik vi ser det er dette mange steinkast unna sannheten.De siste ukenes demonstrasjoner er like mye et opprør mot norske politikere såvel som israelsk aggresjon. Norske myndigheter og maktapparat viser tydelig side i saken når propalestinske demonstrasjoner gang på gang blir angrepet og gassa av politiet. Når byens unge videre opplever privatisering av det offentlig rom, rasering av ungdomstilbud og trakkasering på gateplan i et samfunn der kun de kjøpesterke får spillerom, dannes en avmaktsfølelse der opprør er en naturlig konsekvens.Opprør skjer ikke fordi noen oppfordrer til det, det er alltid en bakenforliggende årsak. Blitz vil for alltid støtte ungdomsopprør der det skjer, når det skjer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Lurer på om de støtter eventuelle ungdomsopprør mot Blitz? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er egentlig ganske trist med blitz, for de har jo noen gode poenger (f.eks) raseringen av ungdomstilbud. De har dessverre bare misforstått så mye. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hørte nettopp en dame på nyhetene svare på et spørsmål; Hva mener du om at flere kristne nå går mot Israel? - Det mener jeg er et endetidstegn. Er det slik at Israel er den "kristne siden" i denne konflikten? Er det noen steder jeg kjapt kan lese hva det er som er situasjonen, føler ikke helt jeg har fått med meg det større bildet. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Synes vinklingen er litt rar også. Blir jo fremstilt som om alle som støtter Israel er kristne gærninger. Blir jo veldig feil mot alle oss som ikke er det men som ser den Israelske siden her. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jødene er endetidskristnes nyttige idioter. Når jødene seirer mot araberne, eventuelt når alle jøder vender tilbake til Israel, så vil ragnarok komme og Jesus vil komme tilbake for å dømme levende og døde. Jødene vil da bli dømt til helvete siden de ikke har tatt imot Jesus Kristus som sin frelser. Sånn cirkus. Når slike kristne snakker om endetidstegn så mener de stort sett alt de er imot. Homofili, motstand mot Israel, sex før ekteskapet, sekularisering, alt er endetidstegn, for når endetiden kommer ivl visst folk vende seg bort fra gud, en antikrist vil oppstå også videre. Denne retningen innenfor kristendommen er rape galen ... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Norske myndigheter og maktapparat viser tydelig side i saken når propalestinske demonstrasjoner gang på gang blir angrepet og gassa av politiet. Norge er jo et land som tydelig har understreket at de fordømmer Israels angrep mot Palestina. Norge er jo et av de mest propalestinske landene i Europa. Hele Norge holdt fakkeltog for de sivile ofrene i Palestina. Selvsagt er politiet nødt til å ty til midler for å begrense skader på bygninger og personer. Og at de raserer ungdomstilbud er jeg ikke enig i. Nå bor ikke jeg i Oslo, men der jeg bor er det flotte ungdomstilbud. Mottar ikke blitzhuset støtte fra staten, til tross for at de gang på gang lager bråk? Endret 10. januar 2009 av Mojo Pin Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 På hvilket punkt tar jeg feil i mitt resonnement? Forøvrig tviler jeg sterkt på at det er så mange uskyldige i disse gjengene hvor det er steinkastere m.m. Ellers hadde det vært en smal sak for de "lovlydige" å sparke disse ut av demonstrasjonen. På det punktet der du mener man er skyldig i å kaste stein selv om man ikke har kastet stein. Det er ikke realistisk at fredlige demonstranter skal måtte konfrontere voldlige mennesker. Det er politiets jobb. Har da sett tilfeller av at bråkmakere har blitt silt ut før, på f.eks. fotballkamper. Enig i at det i første rekke er politiets jobb å ta seg av sånt, men man kan vel i det minste sørge for at steinkasterne er godt synlige og man ikke står der som et beskyttende skjold mot disse pøblene. Det går også an å gå hjem om demonstrasjonen blir mislykket (les: en fredelig en utarter). Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Norske myndigheter og maktapparat viser tydelig side i saken når propalestinske demonstrasjoner gang på gang blir angrepet og gassa av politiet. Norge er jo et land som tydelig har understreket at de fordømmer Israels angrep mot Palestina. Norge er jo et av de mest propalestinske landene i Europa. Hele Norge holdt fakkeltog for de sivile ofrene i Palestina. Selvsagt er politiet nødt til å ty til midler for å begrense skader på bygninger og personer. Word. Det er egentlig trist at visse voldlige elementer gjør det vanskelig for oss "vanlige" palestina-støttere. Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hørte nettopp en dame på nyhetene svare på et spørsmål; Hva mener du om at flere kristne nå går mot Israel? - Det mener jeg er et endetidstegn. NRK? Hvem var det? Endret 10. januar 2009 av TheYid Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Word. Det er egentlig trist at visse voldlige elementer gjør det vanskelig for oss "vanlige" palestina-støttere. Selv om jeg er uenig når det gjelder sakens kjerne, så er jeg enig med deg. Disse voldelige pøblene ødelegger for dere og deres budskap. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hørte nettopp en dame på nyhetene svare på et spørsmål; Hva mener du om at flere kristne nå går mot Israel? - Det mener jeg er et endetidstegn. NRK? Hvem var det? Vet ikke hvem det var. En vanlig borger som gikk i tog for Israel. Er usikker på om NRK hentet klippet fra i dag eller torsdag. Var på dagsrevyen NRK 1. Endret 10. januar 2009 av TSP Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Noen som har lest denne eller er jeg sent ute:http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article2498491.ece De kan vell ikke være så dumme, eller? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Tror ikke det handler om å være dum, herzeleid, men om å ikke være interessert i noe annet enn å lage bråk, og derfor godta enhver unnskyldning. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Noen som har lest denne eller er jeg sent ute:http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article2498491.ece De kan vell ikke være så dumme, eller? Les mine poster noen sider tilbake, jo så dum kan man bli. Dette ryktet har oppstått fra al jaanat moskeen i Oslo og har ingen ting med virkeligheten å gjøre. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg må si, at det er det jeg kaller å være dum, men er vel kanskje bare min tolkning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Tror ikke det handler om å være dum, herzeleid, men om å ikke være interessert i noe annet enn å lage bråk, og derfor godta enhver unnskyldning. Jeg tror Siv Jensen snek seg rundt og provoserte. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Dette ryktet har oppstått fra al jaanat moskeen i Oslo Kilde? Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Dette ryktet har oppstått fra al jaanat moskeen i Oslo Kilde? Jeg har for øyeblikket ca 80 muslimer i min varetekt som daglig leder og ITansvarlig. Tro meg jeg tar slike rykter veldig alvorlig, vil ikke ha noen gjentagese på mohammedkarikaturene. Har pr telefon med Margareth Bruslette hos MC Donalds fått avklart at dette er ren løgn. Vi kjører et open enviroment, og jeg har hentet ut det største tv som vi hadde på lager med beskjeden: GJØR jobben di eller dra hjem. Jeg har selv ringt rundt for å om mulig lokalisere hvor dette ryktet har oppstått. Vel det kommer fra Al Janaat Pakistanske folk. Forbanna? Ikke vær forbanna på meg da, jeg ekke religiøs. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Så det du sier er "Kilde: Meg". Det var temmelig lite troverdig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå