Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så når politiet utøver makt for å forhindre kriminalitet så er det straff? Hva med en fyllekjører som nekter å gå ut av bilen? Regner du det som straff dersom de må bruke makt for å hindre ham i å kjøre videre?

 

Isåfall kan vi jo bare legge ned politiet.

Jeg merker meg bare at du snakker som om disse menneskene har gjort seg fortjent til å fryse, føle smerte, etcetera. Dersom man tenker slik, blir virkemidlene straff. Det er ikke politiets oppgave. De skal på så skånsom måte som mulig fjerne personene fra stedet, det inkluderer ikke å spyle folk med vann når gradestokken er et stykke under midtpunktet.

 

Den første som hadde blitt spraia med den hadde nokk vert deg etter min meining.

Men det er tross alt fordi du ikke helt vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Faen så irriterende. Dra tilbake og ødelegg deres egne byer. Jævla respektløse drittunger.

Var det ikke snakk om at man skulle unngå rasisme i denne tråden?

 

Jeg ser ikke rasismen i dette utsagnet. 

Siden alle de arresterte var norske statsborgere så var de jo i sin egen by. Eller... Kan hende det var noen fra Lillestrøm eller Drammen eller noe. Men jeg føler at utsagnet var litt anderledes rettet.

Lenke til kommentar
Jeg merker meg bare at du snakker som om disse menneskene har gjort seg fortjent til å fryse, føle smerte, etcetera. Dersom man tenker slik, blir virkemidlene straff. Det er ikke politiets oppgave. De skal på så skånsom måte som mulig fjerne personene fra stedet, det inkluderer ikke å spyle folk med vann når gradestokken er et stykke under midtpunktet.

 

Hva er mest skånsomt syns du, å bli spylt med vann eller å bli banket med ei kølle inntil man retter seg etter pålegg fra politiet?

 

Eller kanskje bare politiet skal gå hjem og la pøbelen råde grunnen alene?

Lenke til kommentar

Rasisme er å tillegge en etnisitet en fysisk eller psykisk egenskap med utgangspunkt i deres etniske opprinnelse.

 

For eksempel er det rasisme å si "jeg syns negere er så vakre, alle er vakre", mens det ikke er rasisme å si "jeg syns innvandrere jevnt over ser ut til å ha en annen kultur enn oss nordmenn". Sistnevnte er altså bare tullete siden vi nordmenn egentlig ikke har noen felles kultur, i likhet med alle folkeslag, om enn med noen unntak. Men det er altså ikke rasisme.

 

Hva er mest skånsomt syns du, å bli spylt med vann eller å bli banket med ei kølle inntil man retter seg etter pålegg fra politiet?

 

Eller kanskje bare politiet skal gå hjem og la pøbelen råde grunnen alene?

Hva er mest behagelig, å bli knivstukket eller å få en rett høyre i neseroten? Jeg setter penger på kniven, men har ikke så mye til overs for alternativet heller.

 

Nå er det slik at vi i Norge, og i de fleste andre land, i flere tiår faktisk har vært flinke til å benytte batonger til å kontrollere folkemasser. Problemet med det er at det vel ikke akkurat har fungert på andre måter enn å gjøre folkemassene enda sintere.

 

Tåregass har den fine effekten at den er relativt, merk relativt, harmløs, mens den gjør det vanskelig, for ikke å si relativt umulig for en person uten gassmaske å utgjøre en trussel i det området tåregassen brukes i.

 

Slik det endte i går fikk vi bare noen få personskader, og det er bra. Derfor syns jeg vi kan konkludere med at politiets oppførsel var forbilledlig og så vidt jeg kan se utenfor en hver kritikk.

 

Hva ville vi oppnådd med bruk av køller og/eller vannkanoner?

 

Eller gummikuler, for den saks skyld.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Jeg merker meg bare at du snakker som om disse menneskene har gjort seg fortjent til å fryse, føle smerte, etcetera. Dersom man tenker slik, blir virkemidlene straff. Det er ikke politiets oppgave. De skal på så skånsom måte som mulig fjerne personene fra stedet, det inkluderer ikke å spyle folk med vann når gradestokken er et stykke under midtpunktet.

 

Hva er mest skånsomt syns du, å bli spylt med vann eller å bli banket med ei kølle inntil man retter seg etter pålegg fra politiet?

 

Eller kanskje bare politiet skal gå hjem og la pøbelen råde grunnen alene?

Hvorfor påstår du at det er enten eller? Dette er barnehagedebattering.

Lenke til kommentar
Hva er mest skånsomt syns du, å bli spylt med vann eller å bli banket med ei kølle inntil man retter seg etter pålegg fra politiet?

 

Eller kanskje bare politiet skal gå hjem og la pøbelen råde grunnen alene?

 

Vent litt. Når ble du opptatt av hva som er det mest skånsomme virkemiddelet?

 

Du snakket i sted om at politiet skulle "ta av seg silkehanskene", "vise muskler" og begynne å skyte med gummikuler.

Lenke til kommentar
Hva er mest skånsomt syns du, å bli spylt med vann eller å bli banket med ei kølle inntil man retter seg etter pålegg fra politiet?

 

Eller kanskje bare politiet skal gå hjem og la pøbelen råde grunnen alene?

 

Vent litt. Når ble du opptatt av hva som er det mest skånsomme virkemiddelet?

 

Du snakket i sted om at politiet skulle "ta av seg silkehanskene", "vise muskler" og begynne å skyte med gummikuler.

 

Det var andre som brakte "skånsom behandling" av de stakkars bandittene på banen.

Lenke til kommentar
Hva er mest skånsomt syns du, å bli spylt med vann eller å bli banket med ei kølle inntil man retter seg etter pålegg fra politiet?

 

Eller kanskje bare politiet skal gå hjem og la pøbelen råde grunnen alene?

 

Vent litt. Når ble du opptatt av hva som er det mest skånsomme virkemiddelet?

 

Du snakket i sted om at politiet skulle "ta av seg silkehanskene", "vise muskler" og begynne å skyte med gummikuler.

 

Det var andre som brakte "skånsom behandling" av de stakkars bandittene på banen.

Nei, det var andre som brakte "rasjonell folkemassekontroll" på banen. Skånsom behandling er det politiinnstruksen som brakte inn i debatten.

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvordan kan mer vold løse konflikten?

 

Skal politiet stå og se på mens de ekstreme kaster molotov coctails samt skyter nyttårsraketter på dem, da? 

 

Slutt. Ingen påstår dette. Politiet stod heller ikke og så på; de brukte tåregass og jaget og arresterte de voldelige demonstrantene.

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvordan kan mer vold løse konflikten?

 

Skal politiet stå og se på mens de ekstreme kaster molotov coctails samt skyter nyttårsraketter på dem, da? 

 

Slutt. Ingen påstår dette. Politiet stod heller ikke og så på; de brukte tåregass og jaget og arresterte de voldelige demonstrantene.

 

Slik det skal gjøres. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...