Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg tror kan være en årsak er for å skape misnøye til demonstrasjoner. I tiden fremover tror jeg det vil være viktig at folket føyer seg og ikke klager, heller er glad for det de har. Altså at noen ønsker færre demonstrasjoner i tiden fremover og derfor starter nå med å sverte demonstrasjoner og demonstranter. Det er ikke vanskelig å gjøre demonstrering upopulært blant folket, og når det er gjort blir det langt lettere å innføre kontroversielle tiltak og lover. Verken politi eller det militære trenger å håndtere demonstrasjoner, når propagandaapparatet har gjort sin jobb vil folket regulere seg selv og hindre hverandre i å demonstrere. Da kan myndighetene gjøre akkurat hva de vil.

Skal ikke påstå at det er dette som skjer nå, men dette er verken nytt eller uvanlig i verden. Vi er ganske sårbare for det samme så det er kun flaks som hindrer det samme i å skje her.

Lenke til kommentar

Talen til Siv er jo ytterst moderat ift. hva vi er vant med ifra den kanten, og nesten som en olivengren å regne.

Radikale av alle slag- høyreradikale, venstreradikale, islamister- de tåler IKKE ytringsfrihet.

Det er ikke vanskelig å gjøre demonstrering upopulært blant folket, og når det er gjort blir det langt lettere å innføre kontroversielle tiltak og lover.

Det er vel ingen som foreslår å lage lover mot demonstrasjoner ennå, og hvis man måtte eventuelt søke om å få demonstere, så ødelegger det jo mye av poenget.

Jeg foreslår at vi heller gir politiet i Oslo litt friere politiske tøyler ifra byrådets side slik at de kan håndheve de lovene som allerede eksisterer og kan handskes med de som blir voldelige. F.eks bean bags, gummikuler, batonger og fullt "riot gear" slik andre land handskes med store voldelige demonstrasjoner.

Endret av anonymouse
Lenke til kommentar
Bra video her:

http://www.abcnyheter.no/node/81028

Flott med hun ene som starter med å si "Vold løser ingen problemer", for så å avslutte det med en subtil versjon av "men det er greit så lenge det er muslimer som ikke er ofrene".

På cirka 3:45 slår de ned en fyr. Er det fordi han har norsk flagg på lua og maner folk til ro? Fikk ikke med meg hvorfor. Men det var jo flotte bilder av de som står rundt. Ser jeg de køddene som slår i byen så ringer jeg politiet, og gjør ikke de noe, så skal jeg konfrontere dem... se hvor tøffe de er når de ikke har sine hundre muslimske "brødre" rundt seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Jeg regner med at palestinakomiteen kommer og jobber litt på dugnad for å rydde opp etter rotet sitt i dag!?

Hvofor har palestinakomiten ansvaret for det som skjedde?

Fordi de har innkalt til denne demoen. De har hengt opp hundrevis av flyers på masse postkasser til folk i Oslo i dag, inkl min postkasse.

Nei, de har oppfordret til å delta i Fakkeltog for fred og oppmøte på Youngstorget. Tilsammen 80 forskjellige lokale og nasjonale organisasjoner står forøvrig bak arrangementet.

Liste;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Amnesty International Norge

Røde Kors

Røde Kors Ungdom

Kirkens Nødhjelp

Norsk Folkehjelp

Flyktningehjelpen

Redd Barna

CARE

Norges Idrettsforbund

Norges Fotballforbund

LO

Akademikerne

Unio

Utdanningsforbundet

YS

Norges Kristne Råd

Kirkens Bymisjon

Den norske helsingforskomité

Den norske Tibet-komité

Den norske Burmakomite

Health and Human Rights Info

Den norske Råd for Kurdernes Rettigheter

Norsk PEN

Human Rights House Foundation

Sykepleierforbundet

Mellomkirkelig råd for Den norske kirke

Palestinakomiteen

Norges Fredslag

Frivillighet Norge

KFUK-KFUM GLOBAL

Norges Judoforbund

Norges Basketballforbund

Norges Skiskytterforbund

Norges Friidrettsforbund

Norges Svømmeforbund

Norges Klatreforbund

Norges Orienteringsforbund

Norges Squashforbund

Norges Studentidrettsforbund

Norges Bedriftsidrettsforbund

Norges Basketballforbund

Norges Roforbund

Internasjonal helse- og sosialgruppe

Siviløkonomene

Right to Play

Oslosenteret for fred og menneskerettigheter

Norske kirkeakademier

Bondeungdomslaget i Oslo

x-plosiv

Legeforeningen

Human-Etisk Forbund

Skoleaksjonen Hei Verden

Norges Skytterforbund

NORGES GANG- OG MOSJONSFORBUND

Norges Rytterforbund

Norges Bordtennisforbund

Den internasjonale studentfestivalen i Trondheim (ISFiT)

Norges Håndballforbund

Norges Kristelige Studentforbund

Muslimske ungdom Rogaland

Norsk Fredssenter

Radio Orakel

Norske billedkunstnere

Oslo og Akershus Eiendomsmeglerforening

Svømmeforbundet

Orienteringsforbundet

Fri-idrettsforbundet

Kampsportforbundet

Rådet for Kurdernes rettigheter

Den norske Helsingforskomité

Det norske Menneskerettighetshuset

Norges Tyrkiske Ungdomsforening

Norges Skiforbund

KFUK- og KFUM- speiderne

Studentersamfunnet i Bergen

FN-sambandet

Støttekomiteen for Vest-Sahara

Antirasistisk Senter

Norsk Målungdom

Reform-ressurssenter for menn

Noregs Ungdomslag

Norges Kickboxing Forbund

Noregs Mållag

Noregs ungdomslag

Jo, iflg flyeren skulle de gå til mot demo kl 17. Så de sitter med skylda her..

Lenke til kommentar
det var hamas feil, hamas viste at dette ville skje, men de kapret skolen alikavel

Du framstiller det som om Israel ikke hadde et valg. Hvis Israel ikke ser noe annet alternativ enn å ta livet av hundrevis av uskyldige for å ta knekken på Hamas, bør de faktisk unnlate å gjøre noe som helst.

Så du mener altså at det er helt greit at Hamas bruker sivile som skjold for sine rakettinstallasjoner, som de igjen bruker til å sende raketter over til Israel for å drepe sivile?

Lenke til kommentar

Jo mer jeg ser på den videon, jo sintere blir jeg... gamle menn som slåes ned og gamle damer med stokk, folk som har fått masse tåregass i ansiktet og ligger med øynene tildekket og håper det hele skal gå over, og trynet fullt av tåregass som hinker for livet.

Ja jeg håper noen av disse organisasjonene er stolte av seg selv og en del av sine medlemmer. JÆVLIG FLOTTE GREIER! For DETTE skaper jo fred i Palestina, hva!?!?

Nå må jeg ha meg noe kaldt å drikke... før jeg drar ned til kjelleren og begynner å bygge Batmobile eller no :!:

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at vi heller gir politiet i Oslo litt friere politiske tøyler ifra byrådets side slik at de kan håndheve de lovene som allerede eksisterer og kan handskes med de som blir voldelige. F.eks bean bags, gummikuler, batonger og fullt "riot gear" slik andre land handskes med store voldelige demonstrasjoner.

Ja, og disse metodene viser seg jo stadig å være effektive.

Vent, nei, de er jo ikke det. Rart.

Lenke til kommentar
Lurer på de har noe definert mål med denne volden. Dette er skammelig.

Ungdom er nok alltid opprørsk av natur, men det er et laaangt steg ifra opprør og demonstrasjon og pøbelstreker, til grov vold mot sivile og ordensmakten slik det skjedde her.

Dette var politisk motivert opprør. Jeg vil gå så langt som å kalle det en veldig mild form for terror. Målet var ganske tydelig å spre frykt og å skade de med motsatt mening.

Snart på tide å gjøre noe med asylantene og flyktningene vi allerede har tatt inn, som f.eks å integrere dem, før vi fortsetter dette sosiale eksperimentet med masseinnvandring ifra en annen kultur?

Disse pøblene kan ikke drive faenskapet sitt når de ligger på sykehus eller er i fengsel. Så ja, effektivt. Politiet ble tatt fullstendig på senga. Jeg foreslår bare at vi lar dem gjøre jobben sin. Om noen pøbler må få bank for at sivilbefolkningen ikke skal få det, så er det en "trade off" jeg er villig til å gjøre.

Vedder på at kriminaliteten i Oslo hadde sunket i tiden etterpå også.

Endret av anonymouse
Lenke til kommentar

Folk som er med på leken må tåle steken. Det må da finnes mer effektive metoder for å bli kvitt denne uroen. Hvis disse galne palestinerfreakene kaster stein, så synes jeg de fortjener litt juling selv.Men det er bare min mening:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...