Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men pøblene klarte til og med å sjokkere A- og B-gjengen:

Blabla

Ja, reagerte litt på det utsagnet der jeg å... Så hvorfor råner de da, hver eneste dag, rundt i hovedstaden vår og dealer, slår ned og noen ganger tar livet av folk.. ? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men pøblene klarte til og med å sjokkere A- og B-gjengen:

Blabla

Ja, reagerte litt på det utsagnet der jeg å... Så hvorfor råner de da, hver eneste dag, rundt i hovedstaden vår og dealer, slår ned og noen ganger tar livet av folk.. ? :ermm:

De dreper som oftest bare andre gjengmedlemmer hvertfall...
Lenke til kommentar

Herregud så ubrukelig oppførsel av alle som lagar bråk. Som ein eller annan fyr på Tv2-nyhetene sa i går kveld: Pøblinga har ingenting med demonstrasjonen å gjere. Dei brukar berre demonstrasjonen som ei unnskyldning på å gå amok.

Korleis i svarte skal det å øydelegge for uskyldige og å øydelegge politimateriell gjere saken deira bedre i det heile tatt?

Nei, i mine auge fortener alle bråkmakarane (altså ikkje alle demonstrantane, men dei av dei som faktisk laga trøbbel) ikkje anna enn fengsel og/eller store bøter. Det dei gjer "for seg og sitt land" eller kva eg skal seie, er jo ikkje anna enn idioti.

Lenke til kommentar
Korleis i svarte skal det å øydelegge for uskyldige og å øydelegge politimateriell gjere saken deira bedre i det heile tatt?

Det får helt omvendt effekt, hvis demonstrasjonen var for å gi støtte til ene siden så er det den andre siden som vil sanke støtte.

Men så lenge du ikke har noen som helst form for kilde eller dokumentasjon på at dette ble gjort i Oslo i går, så kan vi en gang for alle legge det tilside.

Lenke til kommentar

Nettopp!

Og en som vart intervjua under fakkeltoget i går natt sa noko sånt som "Vi kan ikke lage bråk her. Bråket er der nede, vi skal markere at vi vil ha fred her, og da hjelper det ikke å kaste steiner på hverandre". Kunne ikkje ha vore meir einig.

Og er det berre meg, eller er det kun når venstrevridde (politisk) vil demonstrere at det blir slike opptog og slik støy?

Edit:

Men så lenge du ikke har noen som helst form for kilde eller dokumentasjon på at dette ble gjort i Oslo i går, så kan vi en gang for alle legge det tilside.

Det fins tallause videoar og bilete på nettavisene og hos TV-kanalane av folk som øydelegger søppelbøtter, kastar reklameskilt på politibilar, brannbomber, ting som vert sett fyr på, knuste butikkvindu osv. Er det dokumentasjon nok på at ting tilhøyrande uskyldige tredjepartar har blitt øydelagt?

Om det var støtte av "feil side"-saken du tenkte på:

Forklar meg heller korleis det skal gi støtte til ei side at folk er sinnsjukt usaklige og kun gjer unødvendig pøbelskap for å prøve få fram ei meining - kontra å gjennomføre ein fredlig demonstrasjon som folk flest.

Skal sjølv ta ein tur til sentrum no og sjå meg om, og ta bilete om det er verdt det.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Sivile dør alltid i krig.

At noe er vanlig gjør det ikke riktig.

Jeg går utifra at du også hadde forkastet og demonstret mot alle de allierte invasjonene i Frankriket, Holland, Belgia, Japan, Egypt, Italia, Tyskland osv som tok knekken på utallige sivile liv?

Lenke til kommentar

Det får helt omvendt effekt, hvis demonstrasjonen var for å gi støtte til ene siden så er det den andre siden som vil sanke støtte.

Skal vi legge bort alt som ikke er referert med kilde eller dokumentasjon i denne tråden, så tror jeg vi fint hadde fått plass til resten på én side.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...