shug Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Er lov å høre på politiradioen, ja. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Synes de som er tatt kan få en uke i fengsel eller noe, som en slags moralsk, men likevel en straff. En uke? Moralsk straff? 1. Jeg stemmer for at de som er blitt tatt og som beviselig har drevet hærverk betaler for skadene. Vil de dele regninga får de tyste på pøbelkompisene sine. 2. Det er dårlig med fengselsplasser her i landet, så jeg foreslår også bygging av en forholdsvis stor tykkvegget murkloss inndelt i rom på 5m2. Der får de hvert sitt teppe og en 5-6 brødskiver + piller med nødvendige vitaminer mm. hver dag. Vann til hvert måltid. 3. Strafferamme? Jeg foreslår 5 år. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Så strenge straffer kan fort føre til en radikalisering av det palestinske miljøet i Norge, og dermed virke mot sin hensikt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 En uke? Moralsk straff? 1. Jeg stemmer for at de som er blitt tatt og som beviselig har drevet hærverk betaler for skadene. Vil de dele regninga får de tyste på pøbelkompisene sine. 2. Det er dårlig med fengselsplasser her i landet, så jeg foreslår også bygging av en forholdsvis stor tykkvegget murkloss inndelt i rom på 5m2. Der får de hvert sitt teppe og en 5-6 brødskiver + piller med nødvendige vitaminer mm. hver dag. Vann til hvert måltid. 3. Strafferamme? Jeg foreslår 5 år. Symbolsk straff ville vært bedre om jeg tenker meg om. Ikke for lang, og ikke for kort, men likevel en straff med tanke på (som du nevner i punkt 2) fravær av ledige fengselsplasser. Betale for skadene hadde vært smart ja. Vi kunne jo låst de inn i en bunkers eller noe . 5 år er i mine øyne alt for mye, det vil bare føre til mer misnøye mot politiet og kraftigere opprør når det skjer, og handlingene vil bli mer skjulte siden folk ikke vil bli tatt. Tror jeg. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 *sukk* Idiotien vil ingen ende ta: Blitz ser fram til videre kamper mot krigen i Gaza, og gir full støtte til dem som deltok i gårdagens aksjoner. Stemmer dette så er det vanvittig at vi fortsatt lar blitz holde på. De har gjort sitt, og er nå så korrupt og moralløse at deres opprinnelige intensjon nå er borte og de dermed ikke lenger har nytte for samfunnet. http://blitz.no/ btw nye demonstrasjoner i morgen, jeg skjønner ikke hvordan de har fått med seg så mange på den demonstrasjonen som kommer til å bli helvete. Hvorfor kan ikke folk boikotte demonstrasjonen dems slik at de står igjen alene og vi slipper en gjentagelse av gårsdagen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Så strenge straffer kan fort føre til en radikalisering av det palestinske miljøet i Norge, og dermed virke mot sin hensikt. Fra min side er ikke dette straffer forbeholdt Palestinere. Jeg har generelt et problem med at "human behandling av fanger" innebærer kabel tv, internett og penger til tobakk. At forbrytere, om de i det heletatt soner, sitter inne i en tidsperiode som minner mer om en ferie enn et fengselsopphold gjør ikke saken bedre for meg. En gang må det settes et eksempel, en gang må være den første. Her har man EN mulig anledning til å fortelle at slik oppførsel ikke tolereres. Det kommer nok mange etter denne også uten at det skjer en dritt. Desverre. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Symbolsk straff ville vært bedre om jeg tenker meg om. Ikke for lang, og ikke for kort, men likevel en straff med tanke på (som du nevner i punkt 2) fravær av ledige fengselsplasser.Betale for skadene hadde vært smart ja. Vi kunne jo låst de inn i en bunkers eller noe . 5 år er i mine øyne alt for mye, det vil bare føre til mer misnøye mot politiet og kraftigere opprør når det skjer, og handlingene vil bli mer skjulte siden folk ikke vil bli tatt. Tror jeg. Ja, det er vel et par tyskerbunkerser igjen, hvorfor ikke bruke dem? Nei, fra spøk til revolver; Det at folk ikke vil bli tatt er en start. Per i dag tror jeg desverre det er noen som foretrekker å bli tatt. Frihet i bytte mot gratis tobakk, oppvarmet celle, internett, tv, utdannelse osv. Og det er jo ikke slik at de sitter inne lenge nok til å angre. Mulig 5 år er for mye for dette, men lavere enn 3 går jeg faktisk ikke. De utgjør en trussel for seg selv og andre og ødelegger for mange tusener av kroner. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 haha, ja får håpe det, JimRamse, slik at den israelske ambassaden viser politiet her hvordan man bør slå ned på disse pøblene Selv om Shin Beth utvilsomt har tøffe karer i sine rekker kan det vel neppe være så mange av dem på ambassaden. Det er nok sikkert en Mossad-stasjon, men jeg ser heller ikke for meg at det er så mange operatører der. Om bråkmakerne kommer seg inn på ambassaden vil de bli nødt til å hente inn støtte fra norsk politi. Det er utenkelig at den israelske ambassaden i Norge har mannskaper for å fjerne flere hundre voldelige demonstranter. I mer fiendtlige land er det nok større sikkerhetsstyrker, men Norge er tradisjonelt et mykt og trygt land. Så strenge straffer kan fort føre til en radikalisering av det palestinske miljøet i Norge, og dermed virke mot sin hensikt. Om ikke det palestinske, så tror jeg det vil skape en radikalisering av det miljøet som står bak disse voldelige aksjonene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) --- Endret 9. januar 2009 av Admin'c Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Forøvrig sender jeg en liten unnskyldning til moderatorteamet, jeg hadde en bang anelse om hvordan tråden ville utvikle seg når jeg startet den. Ingenting å beklage for å skape en viktig diskusjon. Som nok går inn i historiebøkene som en av de mest aktive. Det er hva forumet er her for. Der er bare et par prosent av innleggene som er blitt slettet grunnet overtramp (endel flyttet grunnet off-topic her), samt at ca 1,5% av de som har ytret seg i tråden dessverre fikk seg en liten forumpause viser bare at brukerne i det store og hele opptrer bra og skriver ting som holder en bra form, uavhengig om selve meningen er idiotisk eller utrolig smart. Jeg vil håpe og tro det betyr at vi holder en viss standard her og vil bli enda bedre til det i fremtiden. Hvor man faktisk evner å diskutere en sak på et noenlunde nivå. Det er bra vi har moderatorer som passer på Kanskje vi en gang også har såpass god kultur her på forumet at vi slipper å sette inn slike kjedelige advarsler i topic (den vil jeg fjerne igjen når ting har roet seg enda litt). Når forumbrukerne nesten utelukkende opptrer i tråd med god forumskikk gir denne tråden meg mer håp enn pessimisme for å si det slik. Taket være mange dyktige brukere og moderatorer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Å angripe norsk politi er ikke kamp mot okkupasjonen. Det er idioti. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Synes det gikk for langt i går. Spesielt med steinkastingen og hærverket, det er da ikke nødvending å gå så langt,selv om man er sint. Ellers var det vel heller ikke nødvendig av Israels-venner å sette opp stor skjerm med angrep og sånt fra Hamas angrep mot israel, det sier seg selv at da blir folk sinte, så også at noen av de inne på parken viste fingeren til demostrantene. Men synes Politiet skal ha skryt for å ha håndtere hendelsene på en god måte. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Om ikke det palestinske, så tror jeg det vil skape en radikalisering av det miljøet som står bak disse voldelige aksjonene. Hva med å redusere strafferammene? Mindre radikalisering? Eller lovløshet og anarki? Min teori er at de radikale grupperingene er like radikale i dag. Det ville bare blitt færre småkjeltringer for politi og media å henge seg opp i, så jeg kan være enige at de radikale miljøene ville blitt mer synliggjort. Jeg synees imidlertid ikke det hadde vært en så grusomt dårlig tanke? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Å angripe norsk politi er ikke kamp mot okkupasjonen. Det er idioti.Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Hva med å redusere strafferammene? Mindre radikalisering? Eller lovløshet og anarki? Foreslår vi tar ytterligere diskusjon rundt passende straff i en annen tråd, det blir litt utenfor emnet i denne tråden. Forøvrig vil jeg si meg enig med mange andre her, god jobb av politiet. For meg virker det som om de klarte å begrense skadene på både mennesker og materiell ganske bra. I tillegg opptrådde de kontrollert og brukte balanserte motmidler (tåregass, ikke batonger). Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Å angripe norsk politi er ikke kamp mot okkupasjonen. Det er idioti.Kunne ikke sagt det bedre selv. Enig, noen "demonstranter" har nok hatt mål litt utenom det vanlige her. Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Var tilstede og syntes det er trist at en liten gjeng på rundt 50-100 personer ødelegger for de mange ti-tusen som var ønsket en fredelig markering. Politiet var veldig profesjonelle sammenlignet med sist jeg så de på 80 tallet, men at det ble utført hærverk etter den massive bruken av tåregass hadde de nok påregnet. De burde kanskje heller ha forsøkt å ta den lille gjengen på 10-30 personer som stod for mesteparten av idiotien. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Å se folk hoppe rundt som hueløse høns i oslo kaste steiner,fyrverkeri, og brannbomber mens dem roper Allah Akhbar gjør meg så forbannet at jeg nesten ikke klarer å skrive saklig. Også enig i at politiet gjorde en veldig fin og proffesjonell jobb, men hadde ikke gjort meg noe som helst om dem brukte litt batonger og gummi-kuler. Så lenge det ble brukt mot de værste som var spottet av spanere. Endret 9. januar 2009 av Bobbylove Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 På tide politiet finner frem gummikulene spør du meg. Gi dem en omgang alle som en. Makan til oppførsel Støttes. Et blåmerke på låret er ikke noe i forhold skadene de selv påfører andre. Og, disse foreldrene som lurer ungene sine på 3-4år til å demostrere bør bli fratatt retten til å ha barn. Missbruk og hjernevasking. Begynner å gå opp et lys for meg også, hvorfor mange innvandrerbarn er så uoppdragne, har frie tøyler, og et helt annet innstinkt enn oss Nordmenn. Det er ingen grunn for at vi i Norge skal lide pga innvandrere som ikke kan oppføre seg. Innvandrere som kommer hit for beskyttelse, men som vi selv må beskytte oss mot, burde sendes ut på dagen. Delvis enig. Jeg mener at de som virkelig er aktive med ulovlige demonstrasjoner, herverk, pøbelstreker burde straffes ordentlig, om ikke alle sendes ut av landet bør de hvertfall så smake hva det koster. Å angripe norsk politi er ikke kamp mot okkupasjonen. Det er idioti. Så enig, så enig. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Å se folk hoppe rundt som hueløse høns i oslo kaste steiner,fyrverkeri, og brannbomber mens dem roper Allah Akhbar gjør meg så forbannet at jeg nesten ikke klarer å skrive saklig. Også enig i at politiet gjorde en veldig fin og proffesjonell jobb, men hadde ikke gjort meg noe som helst om dem brukte litt batonger og gummi-kuler. Så lenge det ble brukt mot de værste som var spottet av spanere. Nå var det kun noen få som drev å kastet steiner, fyrverkeri osv. Det er noen som ødelegger for andre som flere har nevnt før. Batonger og gummi-kuler er ikke nødvendig, når man ser at tåregassen oppløste folkemassene så fort som de gjorde. Vis politiet hadde kommet med batonger hadde folk bare blitt mer voldelige, som hadde gjort at byen hadde sett verre ut enn i dag, og ikke minst er nesten helt sikker på at flere hadde blitt skadet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå