Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

sa jeg at jeg ikke var der?

 

du tror vell sikkert at jeg er norsk-palestiner som kasta steiner og bomber, vell tro det du.

 

jeg sa over att de som kasta bombers osv kanskje hadde en agenda, det var alt.

Du kan ikke ha vært to steder på en gang. Med tanke på at du burde være der borte klokken halv syv tviler jeg sterkt på at du dro så tidlig. Hvorfor var ikke du med og demonstrerte fredelig i fakkeltoget istedenfor å løpe rundt med blitzere og voldlige muslimer og prøve å ødelegge en fredig demonstrasjon og angripe politi? Hvorfor dro du ikke ut med avsky når du så at det ble voldelig, men holdt deg lenge nok til å kunne se personen ved siden av deg bli arrestert?

 

Jeg tror ikke de som kastet brannbomber hadde noen annen agenda enn at de hater Israel. Jeg tviler sterkt på at de forsto konsekvensene av det de gjorde.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje hadde en agenda, det var alt.

Agendaen deres var å lage helvete. Hverken mer eller mindre.

 

Hvis jeg skjønte Evilfish riktig(Rett på meg om jeg tar feil) hinter han til at han tror at det var sivilpoliti som stod bak starten av bråket. Selvsagt stemmer ikke det, politiet er noe av det beste vi har i ett samfunn(Politi overgår medisin, min mening hvert fall). Selv om man ikke alltid ser øye til øye med de så vil du absolutt ikke leve i et samfunn uten noe form for politi.

Endret av Spokklefant
Lenke til kommentar
eller kanskje de ville bli kvitt oss, så de brukte dem som grunn til å få lov til å gasse alle som sto rundt

Du uttrykker deg noe uklart.

 

Mener du at dem som kastet brannbomber hadde en agenda, eller politet som kastet CS-granater?

 

Henviser du til brannbombe kasterene så var deres agenda å lage helvete.

 

Mener du sistnevnte så selvsagt hadde de en agenda med å sprøyte Oslo sentrum fullt av CS-gass.

Selvsagt ønsker politet, med den siviliste delen av samfunnet å stagge store grupper med drittunger som bare driver hærverk uten mål og mening.

Lenke til kommentar
kanskje hadde en agenda, det var alt.

Agendaen deres var å lage helvete. Hverken mer eller mindre.

 

Hvis jeg skjønte Evilfish riktig(Rett på meg om jeg tar feil) hinter han til at han tror at det var sivilpoliti som stod bak starten av bråket. Selvsagt stemmer ikke det, politiet er noe av det beste vi har i ett samfunn(Politi overgår medisin, min mening hvert fall). Selv om man ikke alltid ser øye til øye med de så vil du absolutt ikke leve i et samfunn uten noe form for politi.

 

nettop det jeg tenkte på, siden i USA har det skjedd at sivil politi kler seg som demonstranter og bråker rund, da for politiet love til å arrestere dem eller hva de enn gjør..

 

for å være ærlig dro jeg dit for å se på, men ende med at jeg følgde etter dem en stund, personelig så jeg ikke noe annet en fyrverkeri og gass, viste ikke folka hadde knust vinduer og sånt før jeg så det på TVen senere.

 

så etter hint av"inside job" stuff siden jeg er hekta på konspirasjons teorier. så skulle jeg till fakkeltoget, meg jeg var ikke sikker på hvor det var siden jeg ikke er kjent i Oslo. da dro jeg hjem, klokka var ca 19:30

Lenke til kommentar
jeg sa det var en teori, noe problemer med det? tok jeg et valg som ikke var på din kontroll liste?

Hva underbygger du teorien din med da?

 

jeg sa over att de som kasta bombers osv kanskje hadde en agenda, det var alt.

Agendaen deres var å lage helvete. Hverken mer eller mindre.

 

eller kanskje de ville bli kvitt oss, så de brukte dem som grunn til å få lov til å gasse alle som sto rundt

 

Selvjustis er en fin sak som praktiseres altfor lite. Dvs at hvis en person i en gruppe lager kvælm så tar resten av gruppa ansvar og - i dette tilfellet - overmanner og overleverer vedkommende til Politiet. Evt. dytter vesenet godt ut av gruppa så Politiet ser hvem som bråker, og hvem som er fredelige. Det er vel den eneste måten å få silt ut de "slemme" fra de "snille" tror jeg.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
eller kanskje de ville bli kvitt oss, så de brukte dem som grunn til å få lov til å gasse alle som sto rundt

Du uttrykker deg noe uklart.

 

Mener du at dem som kastet brannbomber hadde en agenda, eller politet som kastet CS-granater?

 

Henviser du til brannbombe kasterene så var deres agenda å lage helvete.

 

Mener du sistnevnte så selvsagt hadde de en agenda med å sprøyte Oslo sentrum fullt av CS-gass.

Selvsagt ønsker politet, med den siviliste delen av samfunnet å stagge store grupper med drittunger som bare driver hærverk uten mål og mening.

 

man trenger bare ett parr stykker til å få resten til å følge etter, og det vare uansett bare 2-4 stykker jeg så som var "ekstreme" som skøyt fyrverkeri osv.

Lenke til kommentar
kanskje hadde en agenda, det var alt.

Agendaen deres var å lage helvete. Hverken mer eller mindre.

 

Hvis jeg skjønte Evilfish riktig(Rett på meg om jeg tar feil) hinter han til at han tror at det var sivilpoliti som stod bak starten av bråket. Selvsagt stemmer ikke det, politiet er noe av det beste vi har i ett samfunn(Politi overgår medisin, min mening hvert fall). Selv om man ikke alltid ser øye til øye med de så vil du absolutt ikke leve i et samfunn uten noe form for politi.

 

nettop det jeg tenkte på, siden i USA har det skjedd at sivil politi kler seg som demonstranter og bråker rund, da for politiet love til å arrestere dem eller hva de enn gjør..

 

for å være ærlig dro jeg dit for å se på, men ende med at jeg følgde etter dem en stund, personelig så jeg ikke noe annet en fyrverkeri og gass, viste ikke folka hadde knust vinduer og sånt før jeg så det på TVen senere.

 

så etter hint av"inside job" stuff siden jeg er hekta på konspirasjons teorier. så skulle jeg till fakkeltoget, meg jeg var ikke sikker på hvor det var siden jeg ikke er kjent i Oslo. da dro jeg hjem, klokka var ca 19:30

 

At en politimann i sivil "bråker" er da ingen grunn til at andre skal gjøre det samme.

Lenke til kommentar
eller kanskje de ville bli kvitt oss, så de brukte dem som grunn til å få lov til å gasse alle som sto rundt

 

Så klart ville de bli kvitt dere! - Mulige årsaker

-Angrep på ordensmakten

-Angrep på sivile

-Brannbomber

-Steinkasting

-Slag- og stikkvåpen

-Hærverk

 

Reaksjon dere fikk er ikke vanskelig å spå. Slik jeg ser det holdt de fredelige demonstrantene til på andre steder, og dere som herjet i Karl Johan er kun pakk som ødelegger palestinernes sak.

 

Et tips - KONSEKVENSANALYSE!

Lenke til kommentar
*snip*
Kort kommentar til dette:

På videoene jeg har sett er det flere i Karl Johan som bare "trasker rundt" for å se hva som skjer, uten å selv være aktive.

 

Det stemmer, men jeg siktet mest til at det virket som evilfish bagatelliserte lovløsheten og klagde over at politiet ble nødt til å bruke gass, som etter min mening var nødvendig.

Jeg er forsåvidt veldig fornøyd med hvordan politiet taklet dette.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
eller kanskje de ville bli kvitt oss, så de brukte dem som grunn til å få lov til å gasse alle som sto rundt

 

Så klart ville de bli kvitt dere! - Mulige årsaker

-Angrep på ordensmakten

-Angrep på sivile

-Brannbomber

-Steinkasting

-Slag- og stikkvåpen

-Hærverk

 

Reaksjon dere fikk er ikke vanskelig å spå. Slik jeg ser det holdt de fredelige demonstrantene til på andre steder, og dere som herjet i Karl Johan er kun pakk som ødelegger palestinernes sak.

 

Et tips - KONSEKVENSANALYSE!

 

først hva mener du med dere?

 

2. hvis politiet hadde en agenda og hadde folk som sto bak starten av disse handlingene, betyr ikke det at de ville bli kvitt de fredelige demonstrantenne også?

 

sier ikke at sivilt kled politi hadde noe med disse handlingene, var bare en tanke.

Lenke til kommentar
*snip*
Kort kommentar til dette:

På videoene jeg har sett er det flere i Karl Johan som bare "trasker rundt" for å se hva som skjer, uten å selv være aktive.

Hvis du er nøytral i konflikten, eller ikke bryr deg nok er det greit å komme ned for å titte på. En venn av meg stakk ned dit og tittet på demonstrasjonen. Ikke noe galt i det. Mange av de som trasket rundt var sikkert slike folk.

 

Poenget er at han kommer her og sier at de gasset ned oss, og at det var politiet som skapte trøbbel. Han er helt klart palestinasupporter og kom ned dit for å støtte Palestina. Da drar du til den fredlige demonstrasjonen, istedenfor å prøve å skade uskyldige folk, politi og skape hærværk. I tilegg skaper han flere Israelstøttere. Derfor burde han skamme seg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
nettop det jeg tenkte på, siden i USA har det skjedd at sivil politi kler seg som demonstranter og bråker rund, da for politiet love til å arrestere dem eller hva de enn gjør..

 

 

Politiet har alltid sivile spanere ute blant demonstranter for å "pinpointe" og eventuellt pågripe de meste agressive uroelementene. Så hvis noen spanere pågrep en person ved siden av deg, så hadde de nok en veldig god grunn til det.

 

Det var så vidt jeg vet meldt om flere demonstranter bevæpnet med kniver og diverse slagvåpen, i tillegg var det en del medlemmer av Young Guns og B-gjengen tilstede.

Lenke til kommentar
*snip*
Kort kommentar til dette:

På videoene jeg har sett er det flere i Karl Johan som bare "trasker rundt" for å se hva som skjer, uten å selv være aktive.

Hvis du er nøytral i konflikten, eller ikke bryr deg nok er det greit å komme ned for å titte på. En venn av meg stakk ned dit og tittet på demonstrasjonen. Ikke noe galt i det.

 

Poenget er at han kommer her og sier at de gasset ned oss, og at det var politiet som skapte trøbbel. Han er helt klart palestinasupporter og kom ned dit for å støtte Palestina. Da drar du til den fredlige demonstrasjonen, istedenfor å prøve å skade uskyldige folk, politi og skape hærværk. I tilegg skaper han flere Israelstøttere. Derfor burde han skamme seg.

 

 

haha bullshit, sier masse dritt om meg uten beviser i det hele tatt. jeg var nøytral der nede. thats it.

 

jeg skrev også at politiet bare gjorde jobben sin, og de gjorde den godt.

 

men siden du bare slenger dritt om meg tror helt uten videre fant jeg denne artikkelen som kanskje forklarer hvorfor

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/worl...ticle693911.ece

 

edit

Endret av Evilfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...