Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok Palestina-komiteen sitter og er litt sinte nå, for å si det slik.

Men det er vel ikke noen overraskelse at det ble bråk vel?

Eller er det bare jeg som er etterpå-klok nå?

Neppe overraskende i mine øyne.

De får det de ber om, uheldig vis for Oslo.

Godt vi har politiet som har klart det bra så langt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tror jeg faktisk at jeg hadde satt pris på å se. Det høres svært morsomt ut. Mindre hyggelig for en bekjent som kom labbende inn med langt hippie-hår i en bar i Brummundal i 1991. De to var de eneste med hår på hodet, og de løp en halvtime i strekk. Slik kan det gå, antar jeg. :)

Minner meg om en tur vi hadde til Danmark. Vi gikk inn på en kneipe et sted på Jylland og satt og koste oss med faget tilhørende varer da den lokale biker-klubben gjorde sin entre. De satt en stund for seg selv og enset ikke oss, men etterhvert begynte de å stirre på oss og snakke sammen. Og så reiser en av dem seg og kommer bort til bordet vårt, skuler stygt og sier: "Er dere svenske?" "Nei", sier vi, mens vi måler avstanden til døren. "Vi er norske!" Hvorpå vår bikervenn svarer: "Jammen da er det jo bare sjovt!"

Den dag i dag lurer jeg på hva det var de hadde utestående med svenskene, og hva som hadde skjedd om vi var svenske...

Håper ikke Oslo ser alt for ille ut i morgentimene. Det blir i hvertfall gode dager for byens glassmestere. Kanskje det er de som står bak opptøyene. :D

Det hadde ikke vært helt utenkelig, forøvrig. Jeg var for noen år siden på besøk hos en bekjent i Montana, og på veien nedover derfra kom vi forbi et mange kvadratkilometer stort skogbrannområde. Brannen var startet av en branmann som var blitt arbeidsløs og håpet at han ville få jobben tilbake hvis det bare brant litt mere...

Geir :)

Lenke til kommentar

Blir så arg att jeg nesten får lyst til og støtte israel fullt ut i hva dem gjor kunn i trass mot de idiotiske handlingene de folka utførte i oslo. Opprørene fører jo hele fokuset bort fra problemene i gaza og legger det isteden på idiotiske opprørere. Kunne nesten tru det var en taktikk fra isreal for å få medias oppmerksomhet bort fra gaza, og svekke palistinerenes støtte. Videre får det jo ogå en til og tenke at slike folk vil ikke vi ha inn i landet, vi må stoppe og hente slike opprørske tullinger inn. Heldigvis klarer jeg å heve meg over de første tankenne som faller meg inn etter det opprøre, til en viss grad, men om slike opprør fortsetter så skal en ikke se bortfra att disse tankenne vil vokse seg sterkere.

Fredelig demostrering er minst like effektivt her og nå(fakkeltog), og det er mye mer effektivt i det lange løp siden det minker hatet, i motsetning til voldelige opprør som bare øker hatet og konfliktenne. Det burde jo alle som klarer og tenke litt utover og fremover skjønne.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Siv/FrP oppnådde akkurat det de ville idag.

Hvor planlagt det var skal være usagt.

De begynnte jo å blande seg inn i 1.mai feiringene også, ikke overraskende tiltrakk det seg spetakkel.

Er de virkelig så uoppfinnsomme der i gården at de er nødt å henge seg på andre?

Lenke til kommentar

Dette er intet annet enn et voldelig angrep på ytringsfriheten. De angriper vår rett til å ytre oss fritt. Jeg aksepterer det ikke. Spørsmålet er hva en kan gjøre for å forhindre dette?

Forøvrig sender jeg en liten unnskyldning til moderatorteamet, jeg hadde en bang anelse om hvordan tråden ville utvikle seg når jeg startet den.

Lenke til kommentar
har nesten slutta å skrive på dette forumet, fordi nesten alle inlegg dere ikke liker blir sletta.

jeg var der, virka som det var bare ett par stykker som virkelig var voldelige.. virka staga fra politiets side så de kunne gasse oss.

Vent. Hva? Du tror politiet bruke en maskin for å få noen til å tenke at de måtte gjøre opprør, så de fikk gleden av å gasse de som var der?

Lenke til kommentar

dette var ett perfekt eksempet hvordan vi skall utrykke oss. men den volden, steinkastinga osv ødla det.

har nesten slutta å skrive på dette forumet, fordi nesten alle inlegg dere ikke liker blir sletta.

jeg var der, virka som det var bare ett par stykker som virkelig var voldelige.. virka staga fra politiets side så de kunne gasse oss.

Vent. Hva? Du tror politiet bruke en maskin for å få noen til å tenke at de måtte gjøre opprør, så de fikk gleden av å gasse de som var der?

de var sikkert de samme folka som hadde sivile klær og arresterte noen som var ved sidna meg.

Lenke til kommentar

de var sikkert de samme folka som hadde sivile klær og arresterte noen som var ved sidna meg.

Hva ville de fått ut av det?

Lenke til kommentar

Oss faktisk?

Jeg synes du skal skamme deg. Hva i all huleste har du med å angripe politiet og fredlige demonstranter når du burde ha vært sammen med fakkeltoget?

Det med det ikke er du og dine kamaraters skyld tror ingen på. Tok dere med dere brannbomber, kniver, fyrverkeri bare for gøy eller?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
dette var ett perfekt eksempet hvordan vi skall utrykke oss. men den volden, steinkastinga osv ødla det.

Perfekt eksempel? Jeg synes det endte likedan som det alltid gjør når pro-palestinere skal ytre sine meninger. Selv når de fikk gå i fred i sin egen demonstrasjon, og ingen var der for å provosere dem, så endte det i steinkasting, hærværk og påfølgende tåregass.

Lenke til kommentar

Hva ville de fått ut av det?

de har vel sine grunner.

Lenke til kommentar

Perfekt eksempel? Jeg synes det endte likedan som det alltid gjør når pro-palestinere skal ytre sine meninger. Selv når de fikk gå i fred i sin egen demonstrasjon, og ingen var der for å provosere dem, så endte det i steinkasting, hærværk og påfølgende tåregass.

jeg mente at det var mange som var sammlet

Lenke til kommentar

Du er meg en liten opprører du :tease:

Skal si jeg så ganske mange på alle de filmene som gjør herverk. Og det kommer ikke mye godt ut av kjeften på folka.

Grunnen til at man sletter usaklige og ufine innlegg er vel samme grunn som politiet prøver stoppe noen gale demonstranter. Hvis man ikke gjør det blir det bare rot og tull, i værste fall blir det krig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...