robertaas Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg kan garantere at om det hadde vært høyreekstreme idioter som hadde laget så mye bråk i Oslo og over et så langt tidsrom så ville man hentet inn militære styrker. Nå vil man nøye seg med at folk går hjem og de fleste risikerer antagelig ingen straff. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nei, og jeg kunne gjerne tenkt meg at det forble unvalig.. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Alt i alt var dette litt kult og at det skjedde i Norge. Nesten som på kontinentet dette opprøret.Jeg synes ikke det er kult at slike elementer ramponerer Oslo sentrum og går til angrep på uskyldige. Ville det vært like "kult" om de kom hjem til deg, ramponerte bolig og angrep deg? Det gir oss ihvertfall en smakebit på hvordan det er for israelerene. De får påført verre skader mot seg, hver dag. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg kan garantere at om det hadde vært høyreekstreme idioter som hadde laget så mye bråk i Oslo og over et så langt tidsrom så ville man hentet inn militære styrker. Nå vil man nøye seg med at folk går hjem og de fleste risikerer antagelig ingen straff. Tviler jeg på du. Den terskelen er heldigvis høy Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Alt i alt var dette litt kult og at det skjedde i Norge. Nesten som på kontinentet dette opprøret.Jeg synes ikke det er kult at slike elementer ramponerer Oslo sentrum og går til angrep på uskyldige. Ville det vært like "kult" om de kom hjem til deg, ramponerte bolig og angrep deg? Er vel på tide noe slikt skjer så det går opp for folk hva landet vårt holder på å bli til. Ikke at det er bra, men hvis det må til for at folk skal våkne, so be it. Endret 8. januar 2009 av apollox Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Gikk nedover Karl Johan idag etter at det meste hadde lagt seg. Så noen folk hyle "Boikott Israel!" nedover gaten, og fikk slengt etter meg "Hva er det du ser på? Jævla jøde ass" etter meg. Virkelig fin måte å demonstrere på. Er det mulig. Lenke til kommentar
shug Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 De kan da ikke holde på hele natten. Er vel skoledag i morgen? hahaha, sant. Jeg iallefall, tar kvelden nå, så får vi se om jeg våkner opp til en fullstendig ramponert hovedstad eller ei! Får håpe dere i Oslo får sove med alt spetakkellet da! natti Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 De kan da ikke holde på hele natten. Er vel skoledag i morgen? De bryr seg ikke om skolen da! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nå må de virkelig begynne å sette inn mere styrker. Politiet har jo ikke kontroll! Lenke til kommentar
shug Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Gikk nedover Karl Johan idag etter at det meste hadde lagt seg. Så noen folk hyle "Boikott Israel!" nedover gaten, og fikk slengt etter meg "Hva er det du ser på? Jævla jøde ass" etter meg. Virkelig fin måte å demonstrere på. Er det mulig. haha, standard innvandrerkommentar det "Hvorfor ser du på meg? hva vil du?" Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 De kan da ikke holde på hele natten. Er vel skoledag i morgen? Ja de militærnekterne må jo komme seg på jobben. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg kan garantere at om det hadde vært høyreekstreme idioter som hadde laget så mye bråk i Oslo og over et så langt tidsrom så ville man hentet inn militære styrker. Nå vil man nøye seg med at folk går hjem og de fleste risikerer antagelig ingen straff. Det er fordi høyreekstreme bevæpner seg med håndvåpen og ikke amatørmessige moltov cocktails og raketter ... Forøvrig så roer deg seg ned nå, mine informanter på gata forteller at politiet kjører rundt og arresterer demonstranter. Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Om sivile nå er i fare og politiet sliter regner jeg med politiet tar noen trente soldater under sin kommando for å sikre området og dets beboere. Det er en beslutning jeg regner med de operative lederne vet best. Det er mulig en kunne gjort nytte av MP eller vaktmanskaper, men jeg forestiller meg at en normal vernepliktig ikke har forutsetninger for å håndtere opptøyer? Det er klart, uniformerte menn med langkøller er skummelt nok, og de gjør nok skade for seg, men mangelfull utdanning innen relevante felt kan føre til personskader eller til og med dødsfall man ellers kunne unngått. I ytterste nødsfall er det kanskje mer matnyttig å børste støv av politireserven. Hvor vanskelig kan det være å kaste en granat med tåregass opp i lufta over den gruppen som lager mest bråk for øyeblikket. For det har blitt brukt _sinnsykt_ mye tåregass i dag, eller er det bare jeg som har fått inntrykk av det? En siste kommentar: Alt gikk "fint" for seg ved sperringene, helt til politiet bestemte seg for å gasse ned _alle, da ble alt kaos siden alle løp hver sin vei. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nå må de virkelig begynne å sette inn mere styrker. Politiet har jo ikke kontroll! Bevis? Lenke til kommentar
PS_CS4 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har det meste gitt seg nå? Skal dit imorra, mamma og pappa skal på konsert, er det trygt? Hvor mye ca. er "ødelagt" ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 De har brukt mye gass i dag ja, og det funker jo da de får splittet opp bråkmakerene i mindre og lettere håndterbare grupper. Og det gikk ikke fint for seg i starten, de ble fort aggressive og kastet mye rart omkring, satte fyr på flagg etc. Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ikke nok imo, bruk av batongen er helt greit i tilfeller slik som dette. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nå må de virkelig begynne å sette inn mere styrker. Politiet har jo ikke kontroll! Bevis? Har du fått med deg noe som har skjedd de siste timene? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har det meste gitt seg nå? Skal dit imorra, mamma og pappa skal på konsert, er det trygt? Hvor mye ca. er "ødelagt" ? Det er nok trygt. Blir fort mye rot og sånn, men ikke noe stort. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg skal ut og ta buss i morgen. Får stikke og sjekke ut hvordan det ser ut? Blir det noe opprydning når ting har roet seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå